ThKarlsen Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 å ha en trailer bak seg, som vil forbi.. Det er ikke mye artig.. jeg snakker av erfaring ;p Også måtte den jo forbi... Følte meg som en grønnsak akuratt da 8-) Burde vel egentlig bli lov til å ta ut de stygge plombene.. Lenke til kommentar
Husee Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Vell, dere moped gutta har jo ikke såå mye å klage over. Dere har selv tatt valget å ta moped lappen og dere var 100% klar over at dere ikke kom til og kunne kjøre fortere en 45-50. AKA dere viste der var klar over å bli en sinker i trafikken : / Det medfører da at dere vil komme opp i ukonfortable situasjoner.. Lenke til kommentar
wolf91 Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Vi som har moped har ikke råd til lett mc lappen! Derfor kjøper vi moped! Lett mc lappen = ca 10,000 tusen Lett sykkel = 30,000 tusen og oppover! Jeg har råd til lappen men ikke lett sykkelen! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) Men hvis mopeden originalt går i 55 .Da kan jo BT feks tro at du har tatt plomba og avskilte deg og be deg kommer på visning, selvom du ikke har gjort det.. 8745225[/snapback] En sykkel som går 55 uten plombe? Ikke mulig, og BT er ikke dumme Såvidt jeg vet er grensa på 60km/t, på alle sykler angående trim. Raskere enn det får du bot. 8745279[/snapback] Har du en gammel moped fra 80 tallet er ikke 55-60km/t usansynlig originalt. Grensa for moped var 50km/t før EU kom og tredde sine regler ned over hodene våre. Synes alikavel naboens løsning på problemet genial. Han har montert et tacometer bå bakhjult og fjernet plomberinga på scooteren sin. Scooteren har innsprøytning og han har en krets som kutter tenninga om hastigheta overstiger 45km/t. For å aktivere kretsen skrur han av motoren og starter på nytt igjen med en bryter inne og vips, moped med lovlig makshastighet. Endret 10. juni 2007 av perpyro Lenke til kommentar
ThKarlsen Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Vell, dere moped gutta har jo ikke såå mye å klage over.Dere har selv tatt valget å ta moped lappen og dere var 100% klar over at dere ikke kom til og kunne kjøre fortere en 45-50. AKA dere viste der var klar over å bli en sinker i trafikken : / Det medfører da at dere vil komme opp i ukonfortable situasjoner.. 8824397[/snapback] Det er jo egentlig sant.. Men det er ikke alle som har råd til lett-lappen. Iallefall ikke jeg Man vil jo kjøre, men fortsatt ikke være en fare i trafikken.. jeg TROR ikke det vil være mange flere ulykker bare fordi mopedene går bittelitt fortere. Men de som lager lovene tror vist det motsatte.. Det er jo en diskusjon innen dette med plomber gående rundt.. vi får se hva som skjer : Men mopedtiden min kommer nok til å være over før det blir gjort noe Lenke til kommentar
Husee Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Det er jo egentlig sant.. Men det er ikke alle som har råd til lett-lappen. Iallefall ikke jeg Man vil jo kjøre, men fortsatt ikke være en fare i trafikken.. jeg TROR ikke det vil være mange flere ulykker bare fordi mopedene går bittelitt fortere. Men de som lager lovene tror vist det motsatte.. Det er jo en diskusjon innen dette med plomber gående rundt.. vi får se hva som skjer : Men mopedtiden min kommer nok til å være over før det blir gjort noe 8825868[/snapback] Joda skjønner godt problemstillingen din/deres. Dere vil jo også føle dere tryggere i trafikken. Men som du sier, det skjer nok _ikke_ med det første :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå