Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dra på visning med moped.

Anbefalte innlegg

Si at du blir tatt for trimming. Du får 4200 i bot, og mopeden blir avskilta.

Du får ikke skilta igjen før du drar på visning.

Men hvordan har de egentlig tenkt at du skal komme deg hjem fra der du ble tatt, og ut til Biltilsynet igjen for visning uten skilt?

Bli henta av fatter med henger? Ikke alle som har den mulighten vettu :p

Endret av LezoO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer.

Men jeg har også hørt at første gangen du blir tatt (feks på tralla på skolen), og du ikke har plombene i, så blir du ikke avskilta, du må bare ned til visning?

Stimmt das?

Lenke til kommentar
Stemmer.

Men jeg har også hørt at første gangen du blir tatt (feks på tralla på skolen), og du ikke har plombene i, så blir du ikke avskilta, du må bare ned til visning?

Stimmt das?

8732705[/snapback]

Stemmer ikke. Når du blir tatt for trim sees sykkelen som ikke-traffiksikker og dermed avskilting.

Lenke til kommentar
Men hvis mopeden originalt går i 55 .

Da kan jo BT feks tro at du har tatt plomba og avskilte deg og be deg kommer på visning, selvom du ikke har gjort det..

8745225[/snapback]

En sykkel som går 55 uten plombe? Ikke mulig, og BT er ikke dumme

Såvidt jeg vet er grensa på 60km/t, på alle sykler angående trim. Raskere enn det får du bot.

Lenke til kommentar

Jojo. Fint mulig det.

Sykkel med lav vekt og "mye" hk gjør fint 55.

Men jeg har egentlig fått svar på det jeg lurte på , så takk alla i hopas :)

Endret av LezoO
Lenke til kommentar

Noen har mopeder som går 60 orginalt og noen 20. Når jeg kjøpte min ( Derbi senda x-treme ) gikk den bare i 20-25. En kammerat av meg har lik mopeden som meg. Han sinn går 60 orginalt.

Ganske vilt igrunnen at det er såpass mye forskjell

Endret av nocturno_culto
Lenke til kommentar

Egentlig skulle ikke purken ha brydd seg om mopeder kjører i 60/70 km/t på vegen, vi som kjører er i fare på vegene!!

vis du kommer i en sving i 45, så kommer en bil i 80 bak deg og kjører på deg, da er du grønnsak! eller dau :cry:

Endret av wolf91
Lenke til kommentar
Egentlig skulle ikke purken ha brydd seg om mopeder kjører i 60/70 km/t på vegen, vi som kjører er i fare på vegene!!

vis du kommer i en sving i 45, så kommer en bil i 80 bak deg og kjører på deg, da er du grønnsak! eller dau :cry:

8823476[/snapback]

Kunne ikke vert mer enig. Mopeden bør gå mist slik at de klare å guffe på slik at man ikke ligger å tyner mopeden å en stor semi trailer ligger å presser deg i ræva og vill forbi.

Endret av nocturno_culto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...