Gå til innhold

Kjøling av NB og SB

Anbefalte innlegg

Jeg er helt n00b når det gjelder oc og har bare et kjapt spørsmål. Driver og bestiller meg ny pc (E4300, 4x 1gb GeIL pc6400 Ultra og 8800 gts på enten P5B-E Plus eller P5B DLX/WIFI) Men så lurer jeg på om jeg burde bestille nye kjøleribber/vifter til NB og SB, eller om de som er der orginalt holder? Ser for meg moderat oc..

Et spørsmål til, ser ut som dlx versonen har bedre kjøling orginalt, er det korrekt, og i så fall burde jeg da heller velge dlx?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har P5B-E Plus og der blir kjøleren (NB) glovarm allerede ved 350mhz. Jeg kjører 400Mhz med denne. Det funker fint! Forøvrig så holder det sikkert med stock kjøler hvis du setter en vifte til å blåse på den. Uansett anbefaler jeg at du skifter den ut!

Du trenger jo forsåvidt ikke kjøre så fryktelig høy fsb på en E4300 da. 333mhz fsb så kommer du jo på 3Ghz.....

Lenke til kommentar
Både NB og SB på mitt P5B-E Plus blir så varm at jeg ikke klarer å holde fingeren min på ribbene mer enn ett sekund. Begge er så varme at jeg hadde brent meg skikkelig om jeg hadde holdt på dem noe lengre. :/

8728938[/snapback]

Sier du det ja, SB også? Hmm.....kanskje man skulle vurdere å skifte kjøler der også da? :hmm:

Noen som vet om denne eller denne vil passe?

Lenke til kommentar
hvor faen er south bridge? er det den lille grønne chippen som det står nvidia på som er nede på hovedkortet?

8730917[/snapback]

Yes. Har du asus kortet det en passiv kjøleribbe på den også (P5B-E Plus versjonen iallefall).. og for the record var det SB som kjentes varmest ut :ohmy:

Lenke til kommentar

Jeg har P5B Deluxe WiFi/AP på 400MHz og SB blir steike varm uten aktiv kjøling. Jeg har nå en provisorisk liten drittvifte på den som jeg har bundet fast med tråd (funker ok) men leter etter en permanent bra SB kjøleløsning, noen tips?

NB blir satans varm den og, men den medfølgene Q-fan vifta drar den faktisk lett ned til akseptabel varme igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...