newman221 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Hei trenger litt hjelp. jeg har tenkt å overføre noen familiefilmer fra VHS og over på dvd/harddisk slik at jeg kan kaste vhs-spilleren. hvordan kan det gjøres på enklest mulig måte? har et POV nvidia 7800gt skjermkort, og der følger det med en svideo-adapter som splittes i component+svid out, og på baksiden er det component+kompositt video in.. går det an å bruke denne, og hva slags software trenger jeg? nyeste drivere+wdm, og et video capture program tenker jeg. men hvilket? og hvordan gjør jeg det. og lyd, hvor kobler jeg til det? har et creative audigy2zs lydkort.. håper noen kan hjelpe Lenke til kommentar
FunkyMan Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Heitrenger litt hjelp. jeg har tenkt å overføre noen familiefilmer fra VHS og over på dvd/harddisk slik at jeg kan kaste vhs-spilleren. hvordan kan det gjøres på enklest mulig måte? har et POV nvidia 7800gt skjermkort, og der følger det med en svideo-adapter som splittes i component+svid out, og på baksiden er det component+kompositt video in.. går det an å bruke denne, og hva slags software trenger jeg? nyeste drivere+wdm, og et video capture program tenker jeg. men hvilket? og hvordan gjør jeg det. og lyd, hvor kobler jeg til det? har et creative audigy2zs lydkort.. håper noen kan hjelpe 8723162[/snapback] Vet du får kjøpt eksterne videkonvertere som du plugger inn i USB eller via S-video på skjermkortet. Husker ikke helt det, men det en boks med alle mulige analoge innganger. Vet ikke om det er å få kjøpt lenger, men vi hadde en slik en da jeg jobbet i Elite Foto for 10 år siden..Sjekk på QXL eller Finn. Evt. ville jeg kjøpt meg en DVD opptaker til stuebruk. Mener du har mulighet for s-video inn på de. Så lenge du har scart fra VHS så kan du kjøpe en scartadapter som gir s-video ut tror jeg. Ellers så har disse dvdopptakerne scart også? Mener fatter driver litt med dette å kopiere fra VHS. Skal høre med han hvordan han gjør det. Han bruker DVD opptakeren i stua i hvertfall. Lenke til kommentar
Switters Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Hei! Har du VIVO på skjermkortet skal det gå bra(VideoInVideoOut) På mitt 7800gt var det med scartovergang o.l. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 hmmm, det er ikke scart-overgang på min adapter.. kun komponent+svid ut, og svid+kompositt inn.. og jeg finner ikke eska skjermkortet lå i, det har vært med på etpar flyttelass.. noen måte å finne ut om jeg har vivo-funksjon? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå