Dauen Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Hei, jeg har et MSI hovedkort, som det er kommet en ny bios oppdatering til. Den er i .exe format, og siden jeg kjører dualboot WinXP og Mandrake9, så kan jeg jo alltids fikse det med MS sitt OS. Men hvordan går jeg frem hvis jeg bare hadde hatt Linux installert? Jeg antar at så lenge jeg får kjørt .exe fila, noe jeg ikke er helt sikker på om går an (jeg er helt fersk når det gjelder linux), og får ut de filene så kan jeg jo lage en boot-floppy........men blir ikke det i så fall dos filer som skal kjøres i linux ved booting, og dermed ikke noe positivt resultat? Lenke til kommentar
oddivato Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Har nettopp vært gjennom en Bios oppdatering, grudde meg fært men det gikk veldig greit. Spiller ikke noen rolle koss OS du kjører fordi Biosen blir oppgradert før Windows eller Linux starter. Gå inn på hjemmsida til MSI, last ned oppdateringa og lagre den på en diskett. Start maskina på nytt mens du holder inn F11. Velg A som første boot og følg anvisningene. Hilsen oddivato Lenke til kommentar
Dauen Skrevet 1. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2003 Takker og bukker, fikk det til etter hvert. Problemet var egentlig at siden Microstar har biosoppdateringsfilene pakket i ei fil i .exe-format, så fant jeg ikke ut hvordan jeg skulle åpne denne under Linux. Og når jeg prøvde å kjøre denne fila i dos, altså >a: før oppstart, så fikk jeg bare beskjed om at fila kun kunne kjøres i win32-miljø. Men det gikk greit når jeg bootet opp til WinXP, fikk pakket ut .exe-fila, og deretter kunne kopiere de forskjellige flash.exe og bios-filene på en floppy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå