Gå til innhold

Mistet/Frastjålet digitalkamera på fest.

Anbefalte innlegg

Heisann. 17 mai kveld var jeg å grillet med noen venner. Ble ganske full uttover kvelden og kamera ble flittig brukt. Det var en ukjent fyr innom og etter det kan jeg ikke huske å ha sett kamera mitt. Gikk en strekning på 1 km før jeg tok en "taxi" hjem. Han jeg var hos har leita i hele huset og har ikke funnet noe. Det som er problemet er at jeg ikke vet om jeg har mista det på vei til taxi'en eller om det har blitt stjert. Jeg har reiseforsikring, hvordan mulighet har jeg for å få dekket noe? Må vel selvfølgelig ut med egenandel.

Det er et Canon IXUS800 med 2 gb minne kort. Dusør utloves. Kjipt å miste et sånt kamera når man er student :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reiseforsikring dekker vel bare hvis du har overnattet minst et døgn på reisemålet. men isåfall skal det vel dekke både om det er er frastjålet eller mistet

Fikk igjen penger da jeg mista mp3-spilleren min i Polen for to år siden. Var ingen egenandel heller. (Vesta)

Lenke til kommentar
En kanskje enda større bekymring er hva slags bilder som ligger på kameraet; gitt at du ikke husker noen ting ;-)

8729234[/snapback]

Nei det er ingen fare. Så full var jeg ikke hehe. Bare bilder av bilene, mc'ene, kjærsten (ikke sånne bilder nei :p) og venner. Utrolig kjipt at det ble borte fordet da, mistet jo alle bildene som jeg ikke hadde lagt inn. Det blir trolig en politianmeldelse sånn at jeg kan få det igjen på forsikringen. Jeg mener jo at det har blitt stjert :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Reiseforsikring dekker vel bare hvis du har overnattet minst et døgn på reisemålet. men isåfall skal det vel dekke både om det er er frastjålet eller mistet

Fikk igjen penger da jeg mista mp3-spilleren min i Polen for to år siden. Var ingen egenandel heller. (Vesta)

8729255[/snapback]

Tja.. Si nå ikke det.. En veninne påstod å ha brukt reiseforsikring når hun mistet mobil på rutebussen.

Lenke til kommentar

Har brukt reiseforsikringen da jeg ble frastjålet mobilen på skolen og ved innbrudd i bilen (var for høy egenandel på bilforsikringen til at den var noe alternativ). I alle fall i Gjensidige var det nok å være i en annen kommune enn bostedskommunenfor å få ting dekket.

Endret av hakkannen
Lenke til kommentar
Tja.. Si nå ikke det.. En veninne påstod å ha brukt reiseforsikring når hun mistet mobil på rutebussen.
Og en venninne av meg ble frastjålet mobilen på jobben kort tid etter hun kjøpte den. Hun fikk penger til å kjøpe nytt, og kunne for de pengene hun da fikk kjøpe en mye bedre mobil også.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
men det er det som er problemet, jeg vet jo ikke om det er stjålet eller mistet. Det må vel anmeldes og hva skal jeg si da?

8728070[/snapback]

Jeg tror nok tyveri er det lureste, men da må du melde fra til politiet først (ukjent gjerningsmann). Det er i tilfelle du fikk det frastjålet når du pr. definisjon var bortreist, hvis ikke blir det forsikringssvindel som blir avslørt av politirapporten du må sende inn. Jeg synes derfor vi ikke bør ha slike diskusjoner som dette, for det gjør forumet vårt til et forum for økonomisk kriminialitet. En times busstur til nærmeste by (f.eks fra Haugesund til Stavanger) holder som definisjon på reise, så vidt jeg forstår. Hvis din reise til festen var av en slik karakter, og du overnattet der du reiste til, så er alt i orden. Ut fra ditt innlegg så virker det på meg som om du ikke var på reise, og da bør du ta disse avgjørelsene selv, i steden for å gjøre dine forumvenner til sammensvorne.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Når det gjelder reiseforsikring så er det litt forskjeller i dekning.

Mitt selskap påpekte spesifikt at deres forsikring dekket meg så fort jeg tar ett steg utfor huset mitt til jeg er innenfor døra igjen, samme om jeg bare skal ut å sjekke posten... Mens andre kanskje har vilkår som at du må overnatte "ute"... Det er noe du må sjekke med ditt selskap da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...