forferdelig Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Hei! Jeg har et behov, og jeg tror teknologien har kommet så langt i dag at det nå er mulig å få det til. "Ønsket mitt er å ha en liten "boks" med USB porter og SATA hardisktilkoblinger stuet bort i et hjørne i huset hvor den blir kontrollert via min bærbare PC som jeg har med meg på soverommet, stua og kjøkkenet. Ved hjelp av denne skal jeg kunne dele alle filmer, musikk og annet tjafs som jeg vil ha tilgang til uansett hvor jeg er i huset. I tillegg har jeg tenkt å bruke den som server når jeg har LAN hjemme, da må den kunne være server for CounterStrike Source, Battlefield 2 etc" Dette er da kravene jeg har til "boksen" 1: Pris: Ikke mer en 5000 kroner for boksen UTEN hardisker 2: Jeg vil kjøre linux på den som spillserver og FTP. Går det bra kan jeg gjerne bruke now windows basert. 3: Den skal styres via min bærbare PC 4: Lite bråk og strømforbruk 5: Må ha minst 2 SATA kontakter innvendig og 2 USB 2.0 Porter, gjerne mer. 6: Selvsagt GIGABIT nettverk Går det an å bruke noe sånt, eller blir dette da bare for fildeling? http://www.promise.com.tw/product/NS4300N_final%20020107.pdf Er med på at det kan være fornuftig å sette opp en egen PC som server når jeg har LAN, men hadde vært kjekt å bare hatt en "boks" for alt sammens som var gjemt vekk i et hjørne. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Du får Flott filserver HW for hele 5000 uten disker. E4300 Asus hk 2gb ram koster nå 650 på komplett sine ukens tilbud, eller om det var forrige uke, litt usikker Skjermkort trenger du ikke store krav til så. 7300gs /GT eller litt høyere i pris 7600gt. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Kjøp med innebygd skjermkort! Så kan du bruke Linux software raid 5 som er visstnok ganske bra og. Ellers så rekner eg med at du må kjøre samba for windows kompatibilitet til streaming av video/musikk? Lenke til kommentar
forferdelig Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Kjøp med innebygd skjermkort! Så kan du bruke Linux software raid 5 som er visstnok ganske bra og. Ellers så rekner eg med at du må kjøre samba for windows kompatibilitet til streaming av video/musikk? 8723366[/snapback] Det kan gå bra dette, men trenger fortsatt en boks... ingen som vet om noen butikker som selger noe sånt som dette? Altså, jeg vil bare han en power on butten, sette den opp og i ettertid vil jeg ta av mus, tastatur og skjerm og bare styre den via nettverket... men finnes det noe som det her i salg enda? det er spørsmålet mitt.. EDIT: fikk et tips om dette her http://eplehuset.no/produkt/43_mac-mini-16...l-core-duo.aspx men vet ikke om jeg får til å sette opp spillservere via denne. Endret 28. mai 2007 av forferdelig Lenke til kommentar
forferdelig Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Billig oppsett 8727262[/snapback] ja Ja JAA!! Dette kan være tingen det, enig at dette vil klare jobben meget bra. Dog: Det var etter at jeg leste denne nyheten, http://www.hardware.no/nyheter/hovedkort/v...x86-kort_/39715 at jeg fikk min gamle idè tilbake om å ha en liten "boks" som server, men etter masse arbeid så fant jeg ut at en tradisjonell løsning fortsatt er det beste.. desverre... Da blir konklusjonen min å vente enda noen mnd'er/år før det blir laget en sånn "klump" Lenke til kommentar
nogen Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Her har du klumpen din: Skulle holde til det formålet du beskriver. For å få dette før neste år kan du kanskje bytte ut pico-itx kortet med nano-itx. Er forresten inkludert HDD. Med en så liten klump blir andre disker eksterne... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå