saum Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Vurderar å kjøpe Creative Zen Vision:M eller Apple iPod Video. Trur det blir Creative. Har lest at Creative Zen har bedre lydkvalitet og det er dette som er viktigast. Lurer på å kjøpe et bedre headset og vil ha ein spelar som er verdig et slikt headset. Lurer på kva som gjer at Creative har bedre lyd. Lurer også på kva for ein spelar leverar mest effekt til headsetet reinast mulig. Veit at på iPod er der ei sperre ihht. EU restriksjonar som kan fjernast med software som goPod. Korleis ligg dette an med Creative? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Vision:M har også en volumsperre. Det kan man fikse ved å legge inn en amerikansk versjon av firmware (europeisk firmware har en 'e' på slutten, som i 1.61.01e), etter å ha fjernet firmware manuelt fra recovery-menyen (finnes veiledninger for dette). iPod er ikke kjent for god lyd, men har visstnok i de siste versjonene blitt forbedret. Tror likevel jeg holder en knapp på Vision:M ang. lydkvalitet og effekt. Skal du ha et dyrt hodesett og best kvalitet, kjøp portabel hodetelefonforsterker og plugg den i linjeutgangen på spilleren. Husk å slå av videoutgangen først, så er det ingen problemer med å nyte best mulig lyd, gjennom dyr og fin forsterker fremfor det innebyggete. Gjør du det, har det heller ikke så mye å si om du velger iPod eller Vision:M, selv om jeg ikke er sikker på om det er helt enkelt med linjeutgangen på en iPod. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Vision:M har også en volumsperre. Det kan man fikse ved å legge inn en amerikansk versjon av firmware (europeisk firmware har en 'e' på slutten, som i 1.61.01e), etter å ha fjernet firmware manuelt fra recovery-menyen (finnes veiledninger for dette). iPod er ikke kjent for god lyd, men har visstnok i de siste versjonene blitt forbedret. Tror likevel jeg holder en knapp på Vision:M ang. lydkvalitet og effekt. Skal du ha et dyrt hodesett og best kvalitet, kjøp portabel hodetelefonforsterker og plugg den i linjeutgangen på spilleren. Husk å slå av videoutgangen først, så er det ingen problemer med å nyte best mulig lyd, gjennom dyr og fin forsterker fremfor det innebyggete. Gjør du det, har det heller ikke så mye å si om du velger iPod eller Vision:M, selv om jeg ikke er sikker på om det er helt enkelt med linjeutgangen på en iPod. 8724096[/snapback] Funker fint med ipod på det, man får kjøpt løse plugger til ipod slik at man kan lage line out kabel/adapter selv... Men ZVM er et mye bedre valg, og med tilbudsprisen på komplett nå til 1700 er det egentlig bare å si løp og kjøp Lenke til kommentar
saum Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Takk for to gode svar Blir nok Creative ja... Noken tips om kva portabel forsterkar eg bør velge, kvifor, kor eg kan finne denne, og/eller kor eg kan lese om portable forsterkarar? Lenke til kommentar
SRD Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Creative har også egendefinert EQ, hvis du ønsker det. Det har ikke iPod. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Hos head-fi.org er det mange som har ordentlig greie på dyr og god lyd. Har en hodetelefonforsterker selv, men det er for tungvint å drasse på, så den er koblet til PC-en konstant, hvor den gjør god nytte for seg. Den er av typen PA2V2 (Pocket Amp V2), som man kan få kjøpt for $56 fra Electric Avenues (siden ser litt primitiv ut, men Gary selv er ekstremt hyggelig). Kan ikke helt uttale meg om hvor god den er, fordi jeg ikke har noe å sammenligne med, men det er lett å høre at det blir bedre. PA2V2 er anbefalt av mange, men du ender fort opp med noe dyrere. Som head-fi-medlemmene sier: "Welcome, and sorry about your wallet". Endret 30. mai 2007 av Dradd Lenke til kommentar
goggen Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Kan man skru av videoutgangen på Creative? Blir lyden *enda* bedre da eller? Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Du kan velge om den utgangen skal være videoutgang eller audioutgang: System -> Foto-/videoinstillinger -> Videoutgang Tror lyden fra den utgangen blir den samme selv om du slår av video-ut. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Kan man skru av videoutgangen på Creative? Blir lyden *enda* bedre da eller?8746828[/snapback] Jeg burde forklart at poenget med å slå av videoutgangen, er å bruke AV-utgangen på bunnpluggadapteret som linjeutgang. Normalt skal man benytte en firepols minijack om man skal ha lyd og video i samme kontakt, men deaktiverer man videoutgangen, holder det med en vanlig trepols minijack. Denne kan brukes til forsterkere, både bærbare og stasjonære, av den grunnen at spillerens innebyggede forsterker ikke alltid sørger for best lyd. Dropper man mellomtrinnet, blir lyden bedre. (Uten å slå av videoutgangen, blir det muligens litt spraking i lyden, men tror ikke det er å anbefale uansett) Endret 31. mai 2007 av Dradd Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Hos head-fi.org er det mange som har ordentlig greie på dyr og god lyd. Har en hodetelefonforsterker selv, men det er for tungvint å drasse på, så den er koblet til PC-en konstant, hvor den gjør god nytte for seg. Den er av typen PA2V2 (Pocket Amp V2), som man kan få kjøpt for $56 fra Electric Avenues (siden ser litt primitiv ut, men Gary selv er ekstremt hyggelig). Kan ikke helt uttale meg om hvor god den er, fordi jeg ikke har noe å sammenligne med, men det er lett å høre at det blir bedre.PA2V2 er anbefalt av mange, men du ender fort opp med noe dyrere. Som head-fi-medlemmene sier: "Welcome, and sorry about your wallet". 8738176[/snapback] Headfi er fin side ja synd at flere og flere der bikker over og går litt over skaftet, bruker flere tusen kroner på en 10 cm lang kabel etc. men mange der som har veldig god greie på ting uten å ha bikka over Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Hos head-fi.org er det mange som har ordentlig greie på dyr og god lyd. Har en hodetelefonforsterker selv, men det er for tungvint å drasse på, så den er koblet til PC-en konstant, hvor den gjør god nytte for seg. Den er av typen PA2V2 (Pocket Amp V2), som man kan få kjøpt for $56 fra Electric Avenues (siden ser litt primitiv ut, men Gary selv er ekstremt hyggelig). Kan ikke helt uttale meg om hvor god den er, fordi jeg ikke har noe å sammenligne med, men det er lett å høre at det blir bedre.PA2V2 er anbefalt av mange, men du ender fort opp med noe dyrere. Som head-fi-medlemmene sier: "Welcome, and sorry about your wallet". 8738176[/snapback] Headfi er fin side ja synd at flere og flere der bikker over og går litt over skaftet, bruker flere tusen kroner på en 10 cm lang kabel etc. men mange der som har veldig god greie på ting uten å ha bikka over 8750839[/snapback] Kan ikke si jeg er overbegeistret for lydkvalitet på Creative Zen stone plus... Noe som er verdt å merke seg er at alle Zen spillerne kommer med samme lydkort, så det skulle altså være den samme lyden på Creative ZVM som det er på Zen Stone Plus. Lydkvaliteten på min Sony Ericsson k610i mobil virket bedre, er mulig det har med silikon proppene å gjøre.... Uansett har jeg kjøpt Koss portapro høretelefoner til Zen stone uten at jeg sitter igjen med noen særlig god følelse av den lydkvaliteten som jeg er ute etter... mulig jeg kjøper silikonpropper... kanskje det gjør susen... Jeg hører at Asono og iRiver skal være ganske bra men de er vel mye dyrere også kanskje.... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Uansett har jeg kjøpt Koss portapro høretelefoner til Zen stone uten at jeg sitter igjen med noen særlig god følelse av den lydkvaliteten som jeg er ute etter... mulig jeg kjøper silikonpropper... kanskje det gjør susen... Jeg hører at Asono og iRiver skal være ganske bra men de er vel mye dyrere også kanskje.... 9317674[/snapback] Skal du ha god lydkvalitet er nok ikkje PortaPro eit førstevalg. Kossart iPro er eit bra sett, har prøvd det med ein Meizu M3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå