Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vill tanke: E85 miljøbensin på Audi 100


Anbefalte innlegg

Fikk en vill ide om å konvertere bilen min fra 95 blyfri til E85...

 

Noen som har vært borti dette eller har noen glupe ideer til hvordan man kan gjøre dette billig?

 

Har en Audi 100 2.0 E 5.cyl 1989 modell.

 

Hvor mye skal til for å få det til?

 

Bilen har en mekanisk form for innsprøytning som burde være enkel å konvertere. Ikke noen hjerne som må konverteres...

 

Hadde vært artig å få det til... Kunne spart mye penger på det.

 

Beste er om man kunne vekslet mellom bensin og etanol avhengig av tilgjengligheten, men er usikker på om det lar seg gjøre.

 

Noen har nevnt at man kan blande 50/50 95/e85. Kan jo være et alternativ, men ikke så mye å spare som 100% e85

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny bensinpumpe som pumper 30% mer enn original, nye dyser, nye slanger og pakninger som tåler alkohol. Det er det du fysisk må gjøre iallefall.

 

Utover dette må du mappe om bilen, dvs reprogrammere bilen til å "forstå" hvordan E85 fungerer for bilen, på samme måte som blyfri 95.

Da må du sannsynligvis installere ny motorstyring/datasprut.

Lenke til kommentar
http://www.etanol.nu/

 

oysfareg: din versjon hørtes mye dyrere ut enn å bare montere en justerbar btr.

8723614[/snapback]

 

Joda, men med tanke på at bensin er 30% mer effektivt enn etanol, må du nødvendigvis ha pumper o.l. som pumper tilstrekkelig for å kunne tilføre nok drivstoff i forhold til forbrenning osv.

I tillegg vil ikke originalsprutet takle E85 uten videre.

Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt en nyere bil så kunne jeg enkelt ha satt inn et enkelt system som kobles rett på dysene. Dette hadde blitt en elektronisk konvertering av bilen.

 

Nå er det slik at jeg har en eldre bil med MEKANISK innsprøytning.

Fordelen er at jeg slipper å programere om noe som helst elektronikk.

 

De hjemmesidene jeg har vært innom er for nyere biler med elektronisk styring, noe som ikke gjelder for meg.

 

De fleste sider viser til at det ikke er behov for bytte av slanger og pakninger ettersom de tåler etanolen bedre enn bensin...

Lenke til kommentar

Pumpa på biler med k-jet er såpass kraftig at 30% ekstra suppe ikke er noe problem. K-jet kan også shimses opp for å få mer drivstoff, men hvordan du gjør det vet jeg ikke.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...