Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Lite med plass

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp skaffet vannkjøling, og det er litt lite med plassen i mitt Chieftec Midi-tower, har planer om å montere vanntank oppå kabinettet, lurer på om det også er mulig å montere pumpa (Aqua Bee 1000L) inni den vanntanken (som er oppå kabinettet), og om dette er praktisk i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, det er både mulig og praktisk. Hvor pent det blir for du diskutere med deg selv.

Når du har vanntanken som øverste punkt i systemet, er det veldig enkelt og lufte å fylle vann på.

Og avhengig av hvor du har inn og utløp montert i tanken, kan du faktisk kjøre systemet uten lokk på tanken. Anbefaler det riktignok ikke, men det går.

Lenke til kommentar

Selv så har jeg en vanntett koblingsboks til tank. Der festet jeg pumpen(samme som din) bare i slangen.Siden tanken er så liten, så står pumpen på skrå, hvor den ene enden henger i slangen (utløpet) og resten av pumpen hviler på bunnen. Jeg er IKKE plaget med skrangelyd i selve tanken, så det funker jo greit. Jeg modifiserte innløpet på pumpen, saget små spor i det, slik at jeg er sikker på at vannstrømmen ikke stopper hvis pumpen skulle skli mot siden i tanken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...