KenBjork Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Hei, vi har bestilt oss Bella 530 excel med 115hk mercury optimax. Tiden går bare så alt for sakte, når man venter. Spesielt når vi ikke har leveringsdato enda, men ble sagt uke 26 nå Håper det blir da, for ca 3-4uker uten båt... Slikt er steinhardt. Kommer også til å kjøpe med Ballistic stålvisp å sette på denne motoren også, men det blir ikke før vi har kjørt den inn. Skal kjøpe meg en Garmin gpsmap, 420s eller 520s, har ikke bestemet meg der heller. Samt jeg også skal inn med ett sett Boss marine MR60, kanskje 2 sett. (Er bekreftet, skal hente båten tirsdag 26.06.07) Endret litt til å bruke tråden til forsikrings-spørsmål. Endret 18. juni 2007 av KenBjork Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Ventetiden er så alt for lang Litt over en uke siden jeepen min dro, vært tungt å se alle som freser forbi stuaveggen min ja. Men forsikring.. Hva bør jeg ha av det på min nye Bella? Hva er dyrt for en båtforsikring? Hva med klausuler i slike.. Kommer ikke på noe særlig mere, men det blir vel om vi får igang diskusjonen Endret 18. juni 2007 av KenBjork Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Har nå hentet inn pris på forsikring, hos selskapet jeg/vi har alle våre forsikringer. Ansvar + fører/passasjer ulykke, pris 1171.- Ansvar, brann, tyveri + fører/passasjer ulykke, pris 2836.- Kasko, Ansvar, brann, tyveri + fører/passasjer ulykke, pris 4394.- Men jeg/vi aner ikke hvilken vi bør velge? Greit.. med rassen full i peng så er det greit. Da tar man full dekning. Men det jeg lurer på egentlig, er de sorte hullene i evt de forskjellige dekkningene, for er ikke noe poeng i å betale full dekning om uhellet er ute og man normalt skulle fått det igjen ved en skade, når og hvis/om de er kjappt voldsomt flinke å sno seg unna med å bruke de sorte hullene i forhold til vilkårene mener jeg... Da kan man likesågodt kunn bare hatt fører/passasjer ulykke. (knotete sagt, men håper dere forstår) Endret 18. juni 2007 av KenBjork Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 har veldig lite peiling på forsikring annet at sjekter og eventuelt anlegg i båten er sykt vanskelig og få forsikra med mindre du har kasko tror det var sån Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) tenkte mer generelt på om når og hvis det oppstår ett uhell/skade, evt ved å bli påkjørt av annen båt.. Samt evt å kjøre på noe treverk/strestokk/palle mm som jeg mener er størsk risiko kan skje. Har hørt at om man ligger i havn (dvs om man ansvar+person/førerulykke), og det kommer en annen båt som evt styringa låser seg.. og den båten kun har ansvar+person/førerulykke så får ikke påkjørt båt dekt skaden. Men der i mot om fører er evt dritings og styringa låser seg, da får påkjørt båt dekt skaden. Endret 19. juni 2007 av KenBjork Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå