vargaz Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Pling fester og den faste tippekampen på lørdager er grunnen til at engelsk fotball er best likt. Det er en stund siden kampene gikk på NRK, men engelsk liga har festet seg i den norske folkesjela. Teknisk repertoir er kanskje bedre i andre ligaer, men ingenting er som en 20-meters sklitakling av en midtstopper som har mistet de fleste fortennene i løpet av karrieren. Latinamerikanere med metroseksuelle hårfrisyrer kan ikke matche det 8724454[/snapback] Enig med deg her altså! ingenting slår litt røff fotball... i Italia og Spania er det fryktlig mye filming... det er det ikke i england, selv om det forekommer av og til... ingen nevnt, ingen glemt Morsomt med teknikkere, men de har man også i England. Det er også morsomt å se lag som spiller som lag, og ikke bare som invidualister.. Lenke til kommentar
chiefo Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Den tid det var så frykeltig mye mer filming i Serie A og La Liga i forhold til EPL er over Lenke til kommentar
Carra Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Det at vi liker engelsk fotball best er bare tradisjoner. Hadde NRK sendt Serie A, La Liga eller Gundesliga ville de ligaene hatt Premie Leagues status i Norge i dag. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Den tid det var så frykeltig mye mer filming i Serie A og La Liga i forhold til EPL er over 8729151[/snapback] Vil fortsatt si at det spilles en mer kynisk fotball i Italia, og at de faller en smule lettere når det behøves. Lenke til kommentar
chiefo Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Kynismen var tydelig før, spesielt fra landslaget. Men se på VM-laget. De spilte jo flott fotball. Bare Australia (pga utvisningen) og finalen som jeg fant under pari. I Serie A spriker det også i spillestiler.. Roma har jo spilt fest fotball i år. Samme kan sies om Man utd. og ingen kan anklage Roma for å ha vært kyniske når de lagene møttes. Snarer tvert i mot burde de vært det på bortebane De greide seg rimelig bra i angrep, men du verden så fantastisk dårlig i forsvar det var på Old trafford kampen. Veldig utypisk italiensk. Som i og for seg bare viser at de gamle betraktningene bør fornyes. Endret 29. mai 2007 av chiefo Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Kynismen var tydelig før, spesielt fra landslaget. Men se på VM-laget. De spilte jo flott fotball. Bare Australia (pga utvisningen) og finalen som jeg fant under pari. I Serie A spriker det også i spillestiler.. Roma har jo spilt fest fotball i år. Samme kan sies om Man utd. og ingen kan anklage Roma for å ha vært kyniske når de lagene møttes. Snarer tvert i mot burde de vært det på bortebane De greide seg rimelig bra i angrep, men du verden så fantastisk dårlig i forsvar det var på Old trafford kampen. Veldig utypisk italiensk. Som i og for seg bare viser at de gamle betraktningene bør fornyes. 8732687[/snapback] Ja skal gi honnør til både Ac milan og Roma for sportslig opptreden. Å stemmer som du sier at det er blitt bedre, men er fortsatt litt som henger igjen. Verstingene er forøvrig lag fra Portugal i mine øyne. Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Det at vi liker engelsk fotball best er bare tradisjoner. Hadde NRK sendt Serie A, La Liga eller Gundesliga ville de ligaene hatt Premie Leagues status i Norge i dag. 8729670[/snapback] Riktig. Hadde Norge vært plassert et annet sted i verden, ville vi trodd på f.eks. buddhismen eller hinduismen. Lenke til kommentar
chiefo Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Tippekampen fra 70 tallet er garantert mye av årsaken til at massene liker Engelsk liga best i dette landet (utenom tippeligaen). Jeg vokste opp med Baggio i VM '90 og hadde tilgang på Serie A via Tv3. Det spilte stor rolle. Litt usikker på Tv2s dekning av spansk fotball da de gjemmer den bak alle de ulike abonnentene, men holde de på det så tror jeg også spansk fotball kan bli mer populært for de som vokser opp med tilgang til det. Tror det meste dreier seg om tilgang, så kommer etterspørselen. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Norsk og engelsk lynne er ganske likt, det har litt å si og. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Har ikke noe godt generelt svar, men for min egen del er det arv. I tillegg til at jeg elsker å se spillere som spiller med hjertet på utsiden av drakten. Engelsk fotball er rett og slett Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Har ikke noe godt generelt svar, men for min egen del er det arv. I tillegg til at jeg elsker å se spillere som spiller med hjertet på utsiden av drakten. Engelsk fotball er rett og slett 8735589[/snapback] Det går mye på følelser ja, vi bor nærme England og engelsk fotball har vært mye eksponert fra media. Dessuten er det nesten alltid fullt på engelske stadioner, i motsetning til i Italia og Spania. Lenke til kommentar
chiefo Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Joa, men husk hvordan det var på 80-tallet. Trender snur, spesielt ettersom voldsproblemet i England forflyttet seg til Italia i større grad, slik vi i dag ser stor nedgang i publikum i Italia. Dessverre. Gode tv-avtaler, vold, og calciopoli holder folk hjemme. Men at Juventus og Napoli rykker opp og lag som såvidt har 8,000 på hjemmebane rykker ned vil hjelpe litt. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Nivå? Nei, det er snakk om spillestil.. PL har den beste spillestil som underholder best av alle seriene 8722630[/snapback] Haha! :!: Du har vel aldri sett f eks den spanske ligaen som har langt flere teknikkere og ballkunstnere enn i taklingsligaen til England. Den mest underholdende spillestilen finner du der, og ikke i England, så argumentet ditt holder ikke mål. Serie A spiller også mere elegant fotball enn i England, grunnen til at folk ser på den er av vane, og fordi alle andre gjør det. Og sikkert siden man føler seg mere knyttet til England enn til Spania og Italia. 8722703[/snapback] Det er sludder, vi vrir femkrona og sier det slik: Du finner ikke en liga med like mye dueller, taklinger og nerve i de aller fleste kamper som du gjør i England. PS: Det er mange bra teknikere i England også om du bare få på deg brillene dine. Dessuten er nivået i Premiership meget jevt! Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Ok så en uderholdende liga for deg er en liga hvor alle takler? Det er i hvertfall det man kan lese ut av innlegget ditt. Bra teknikkere i England? Ja men bare en brøkdel av de som er i de andre ligaene. Nivået i PL er ikke noe jevnere enn i andre ligaer. Den spanske har tre som kan vinne tittelen, den italienske var kanskje ikke så spennende med tanke på tittelen (lets be honest, det var ikke PL i fjor eller forfjor heller) og 8 lag kunne rykke ned i den nest siste serierunden. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Ok så en uderholdende liga for deg er en liga hvor alle takler? Det er i hvertfall det man kan lese ut av innlegget ditt. 8751565[/snapback] Nydelig argumentasjon. Bra teknikkere i England? Ja men bare en brøkdel av de som er i de andre ligaene. Kilder? Var det på fysikk United banket roma 7-1? Forbanna tull. Lenke til kommentar
chiefo Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Synes Man utd. skiller klart ut fra de andre lagene å spille fotball på.. Arsenal også. Chelsea gjør ikke det. Heller ikke resten av dampen. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Haha! :!: Du har vel aldri sett f eks den spanske ligaen som har langt flere teknikkere og ballkunstnere enn i taklingsligaen til England. Den mest underholdende spillestilen finner du der, og ikke i England, så argumentet ditt holder ikke mål. Serie A spiller også mere elegant fotball enn i England, grunnen til at folk ser på den er av vane, og fordi alle andre gjør det. Og sikkert siden man føler seg mere knyttet til England enn til Spania og Italia. 8722703[/snapback] Hvem f**n sier at du har fasiten på hvilket land som har den mest underholdende fotballen ?? Jeg foretrekker den engelske spillestilen,mye mer ærlig fotball,ikke full av primadonnaer med mer hårgele enn fotballtalent...blir kvalm av f.eks Materazzi,en fotballspiller TOTALT blottet for talent,men bøttevis av tjuvtriks,nedsparkinger... og uskyldige miner... fysj! Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Ok så en uderholdende liga for deg er en liga hvor alle takler? Det er i hvertfall det man kan lese ut av innlegget ditt. 8751565[/snapback] Nydelig argumentasjon. Bra teknikkere i England? Ja men bare en brøkdel av de som er i de andre ligaene. Kilder? Var det på fysikk United banket roma 7-1? Forbanna tull. 8751659[/snapback] Teknikk å kontre? Ville kalt det Taktikk Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Teknikk å kontre? Ville kalt det Taktikk 8752994[/snapback] Vel din argumentering og evne til å ikke svare på spørsmål er forbløffende. Du er litt som KLM's parodi på Vidar Theisen "det bare er sånn". God natt Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Så du påstår at gjennomsnittsteknikken ikke er bedre i sør-europeiske land? OK, putt det i signaturen din så får vi hvordan folk reagerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå