Gå til innhold

Hvorfor liker nordmenn engelsk fotball ?


boblikof

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig tror jeg nivået i Italia er høyere enn i England, blir uansett kvalm av kjøps kulturen i England, ille i Italia også, men ikke så ille, se f.eks på Liverpoo (mitt yndlingslag :love: ) i dag, har en engelskmann i start elveren, det er ikke noe særlig bede i Chelsea, Arsenal eller Manchester heller.......

Lenke til kommentar

Har lest gjennom hele tråden nå og jeg stusser litt på de som sier at det ikke er så mange tekniske spillere i England. Av de med engelsk nasjonalitet kan jeg jo dra fram Joe Cole, Aron Lennon, Jermaine Pennant, Steven Gerrard, Frank Lampard, Shaun Wright Phillips med flere.

 

Teknikk er mer enn kun finter! Det de nevnte spillerne kan gjøre med ballen i en liga hvor man nærmst blir drept hvis man går for lenge med ballen, er beundringsverdig. I PL har man rett og slett ikke tid eller annledning til å kanskje dra et par unødvendige finter på midtbanen, som i Serie-A og Premiera Divison. Dette tror jeg er en av grunnene til at Italiensk og spansk fotball blir regnet som mer teknisk.

Lenke til kommentar
Har lest gjennom hele tråden nå og jeg stusser litt på de som sier at det ikke er så mange tekniske spillere i England. Av de med engelsk nasjonalitet kan jeg jo dra fram Joe Cole, Aron Lennon, Jermaine Pennant, Steven Gerrard, Frank Lampard, Shaun Wright Phillips med flere.

 

Teknikk er mer enn kun finter! Det de nevnte spillerne kan gjøre med ballen i en liga hvor man nærmst blir drept hvis man går for lenge med ballen, er beundringsverdig. I PL har man rett og slett ikke tid eller annledning til å kanskje dra et par unødvendige finter på midtbanen, som i Serie-A og Premiera Divison. Dette tror jeg er en av grunnene til at Italiensk og spansk fotball blir regnet som mer teknisk.

9407582[/snapback]

grunnen til att de har så mye bedre tid i EPL enn PD er jo nettopp fordi de er så tekniske.

 

jeg kan vere enig med att det er høyere nivå i EPL(Tenker kunn på topplagene). Grunnen til det er att de spiller den mest effektive fotballen(Defansiv kontrigsfotball. kansje med unntak av manu.) som igjenn er den kjeligste fotballen. Men å påstå att EPL er i nærheten av den tekniske standaren i La Liga er tøv.

Lenke til kommentar

1.

Jeg nevner Nani, Torres, Ballack, Sheva i farten.

Ballack har/hadde vunnet alt med Bayern eller vunnet alt det han følte han kunne vinne med Bayern og ville ha ny utfordring.

Sheva gikk til Chelsea siden penger og kanskje pga nye utfordringer...

 

Ribery kunne velge og vrake engelske lag, men valgte å bli et år til i Frankrike og neste år gikk han til Bayern.

Pato velger Milan istedenfor Chelsea, Real M osv.

Giuly som var stor for Barcelona når dem vant CL valgte Roma...

Og det er større odds for at Ronaldinho velger Serie A når han skal bytte klubb...

 

1.2

PL er kanskje den ligan folk vil til for øyeblikket, men når man ser på de som går fra Serie A dem kommer tilbake fra PL en stund eller mange år fremover. Spillere som Vieria, Crespo og mange flere. Ronaldo har også kommet tilbake og blitt mye slankere enn det han var i Spania...

 

2.

Jeg er enig med AndersC at det er tåpelig å si at det ikke finnes teknikere i England, L.Lita foretrekker jeg da mest...

 

3.

Den lille skandalen i England kom fram blandt mange andre etter at Italia fant sin. Men den skandalen i England ble børstet under teppet og glemt blandt folk...

(ser ut til at det skjer med Portugal og)

 

3.1

Jeg mener at FA og ManC burde sjekket han thailand fyren før han fikk kjøpe opp ManC.

 

4.

Å si at spillere i Italia ikke ofrer seg osv, hva gjør da Gattuso?

+ man ser flere loyale spillere i Italia,,, men kommer stadig flere i england og...

 

5.

Ja klubbene sliter økonomisk i Italia.

Publikumer velger å bli hjemme å se på men det er pga at staten i Italia ikke gidder å bygge nye eller reparere dem.

Og det spørrs hvor lang tid dem skal skjønne det og bygge stadioner uten løpebaner...

 

6.

Man kan egentlig ikke måle noen ligaer... For det vil forandre seg hele tiden...

Endret av 3Maldini
Lenke til kommentar
3.

Den lille skandalen i England kom fram blandt mange andre etter at Italia fant sin. Men den skandalen i England ble børstet under teppet og glemt blandt folk...

(ser ut til at det skjer med Portugal og)

 

9410369[/snapback]

Dette var snakk om at agenter fikk penger under bordet. Å var ikke direkte resultatorienter, og i LANGT mindre skala enn SerieA. forøvrig var dette agenter som også opererte på kontinentet.

 

Å saken er da enda under etterforskning.

Lenke til kommentar
3.

Den lille skandalen i England kom fram blandt mange andre etter at Italia fant sin. Men den skandalen i England ble børstet under teppet og glemt blandt folk...

(ser ut til at det skjer med Portugal og)

 

9410369[/snapback]

Dette var snakk om at agenter fikk penger under bordet. Å var ikke direkte resultatorienter, og i LANGT mindre skala enn SerieA. forøvrig var dette agenter som også opererte på kontinentet.

 

Å saken er da enda under etterforskning.

9414103[/snapback]

 

 

Hvordan vet du det? Han sier jo nettopp at det har blitt feid under teppet, dvs at du ikke vet hva som skjedde.

 

Dessuten til Maldini, les hva jeg har skrevet. Det finnes teknikere i England, Lennon, Cole, SWP og flere. Men i Italia er det flere og forsvarsspillere i italia har over gjennomsnittet bedre teknikk enn i England

Lenke til kommentar
Hvordan vet du det?  Han sier jo nettopp at det har blitt feid under teppet, dvs at du ikke vet hva som skjedde.

 

Dessuten til Maldini, les hva jeg har skrevet.  Det finnes teknikere i England, Lennon, Cole, SWP og flere.  Men i Italia er det flere og forsvarsspillere i italia har over gjennomsnittet bedre teknikk enn i England

9415227[/snapback]

Hvordan jeg vet det? Etterforkningen rundt agentene pågår fortsatt, å jeg vet da ikke mer enn det som har stått i avisene. Å hvordan kan han da så si at det er en skandale? Vet han så mye mer? Å der har det kun dreid seg om agentene og litt lobbyvirksomhet med penger fra enkelte klubber. Men saken er blåst opp. Er snakk om spill som er kjent i alle ligaer. Men etter Serie A skandalen så tabloidene i England sitt snitt til og tjene penger på sine egne "skandaler".

 

Det siste du sier er ren synsing, å utale seg så bestemt er vel heller drøyt. Spesielt når spillestilen er såpass ulik.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Hvordan vet du det?  Han sier jo nettopp at det har blitt feid under teppet, dvs at du ikke vet hva som skjedde.

 

Dessuten til Maldini, les hva jeg har skrevet.  Det finnes teknikere i England, Lennon, Cole, SWP og flere.  Men i Italia er det flere og forsvarsspillere i italia har over gjennomsnittet bedre teknikk enn i England

9415227[/snapback]

Hvordan jeg vet det? Etterforkningen rundt agentene pågår fortsatt, men saken er blåst opp. Er snakk om litt lobbyvirksomhet og et spill som er kjent i alle ligaer. Men etter Serie A skandalen så tabloidene i England sitt snitt til og tjene penger på sine egne "skandaler".

 

Det siste du sier er ren synsing, å utale seg så bestemt er vel heller drøyt. Spesielt når spillestilen er såpass ulik.

9415282[/snapback]

 

Jeg spør igjen og nå håper jeg du svarer på det: Hvordan vet du det? Alt du vet om denne saken er nettopp noe avisene forteller deg og det at du prøver å si at du vet bedre en avisene, at tabloidene blåser opp saken er bare dumt.

 

Det siste er synsing? Du har vel ikke sett noen kamper i Serie-A? Greit spillestilen er lik men se på teknikken til Mexes, Chivu, Juan, Barzagli, Dainelli, Gamberini Bovo. Dette er spillere som har fin grunnteknikk, fint pasningsspill mister sjelden/aldri ballen. Du ser ikke midtstoppere i PL med like god teknikk. Synes Liverpool sine har god teknikk, Agger har gode skudd, Carragher har spilt mye høyreback og DM.

 

Treneren på fotballaget mitt har vært og sett på Chelsea trene noen ganger og sa at midtstopperne deres hadde elendig teknikk og at halvparten av laget vårt har bedre teknikk. Det sier litt

Lenke til kommentar

Les editen. The sun skrev f.eks at 8 PL klubber var involvert. Dette var snakk om 8klubber som hadde brukt de involverte agentene, ikke noe som helst grunnlag for og si at noe ulovelig hadde hendt hos ALLE 8 klubber. Dette kaller jeg og blåse en sak opp. At det er snusk, så absolutt. Men dette er på mellommenn nivå og agent, ikke opp mot managere og slikt som enkelte aviser antydet. Allardyce var f.eks nevnt, tror du Newcastle hadde ansatt han om skandalen var så stor som enkelte aviser prøvde og gjøre det til? Nei dette er typisk Engelske tabloider.

 

Du har vel ikke sett noen kamper i Serie-A?

Gi deg, skal du argumentere slik så får det bare være. Jeg ser Serie A når det ikke kræsjer med PL.

 

Du ser ikke midtstoppere i PL med like god teknikk. Synes Liverpool sine har god teknikk, Agger har gode skudd, Carragher har spilt mye høyreback og DM.

Synsing, hehe å så trekker du frem Carragher av alle som en stopper med god teknikk? Da er vel Carvalho og Rio mer opplagt?

 

Treneren på fotballaget mitt har vært og sett på Chelsea trene noen ganger og sa at midtstopperne deres hadde elendig teknikk og at halvparten av laget vårt har bedre teknikk. Det sier litt

Hehe, ja både du og jeg har sett dem spille kamp. Så det betyr vel gjerne nada. Terry og Carvalho danner Ligaen kanskje beste forsvar, uten teknikk tydeligvis.

 

Men men, vi er uenig. Jeg sier god natt, jeg og du blir aldri enig. Spesielt når fanboy lua er trekt for langt nedover øra (på begge).

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Jeg_ruler jeg sikta ikke til/på bare deg (mest et par andre) når jeg nevnte det med engelske teknikere

 

Hyrlen leser du kun VG, DG eller flere? Hvis nei så får du kanskje med deg mer fakta enn det de norske avisene skriver...

 

Og at VG osv, spesielt VG nå fortiden skal få lov til å si at det var knivstikking osv i Italia når det aldri skjedde burde vært ulovlig, men dessverre er det ikke det, og VG tjener på at fotball supportere leser det, samtidelig at supporter bråk fra england blir holdt hemmelig!!

 

Jeg selv foretrekker DG foran VG, men leser heller Italienske, og andre aviser som prøver å være mest mulig seriøse...

 

Og ja, jeg har ikke bare hørt fra deg at den engelske skandalen er liten.

Men jeg mener at all korupsjon bør bli slått ned, og mye ble slått ned mange land rundtomkring etter det som skjedde i Italia... Og når noe har skjedd så er det lettere å gjøre det vansklig for at det skal skje igjen. Men også i Italia var det enkelt personer, men dessverre blir også klubbene straffet!

 

Alle vet at Chelsea-Weren Bremen, er/var avtalt spill...

 

Men jeg syns det er skam av Spania å tillate at lag kan betale andre for å få dem til å tape, gjøre det vanskligere, skade spillere osv.

Lenke til kommentar
Jeg_ruler jeg sikta ikke til/på bare deg (mest et par andre) når jeg nevnte det med engelske teknikere

 

Hyrlen leser du kun VG, DG eller flere? Hvis nei så får du kanskje med deg mer fakta enn det de norske avisene skriver...

 

9418713[/snapback]

Jeg leser ikke Dagbladet, jeg stoler på kilder som Sky og muligens BBC. Alt annet er svada når det gjelder PL. Når det kommer til Italia og spesielt Spania stoler jeg ikke 100% på noen kilder grunnet lite kjennskap til de ulike.

 

Og ja, jeg har ikke bare hørt fra deg at den engelske skandalen er liten.

Nehei?

 

Skandalen er ikke "liten" men den er kraftig blåst opp. Å i sammenligning med den i Italia blekner den fullstendig. Å den er under etterforskning, men i England kjenner de tabloidene og holder det meste skjult frem til saken eventuelt blir klar.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
kontinentet vil mer og mer til England. Jeg nevner Nani, Torres, Ballack, Sheva i farten.

 

9403123[/snapback]

 

 

HaHa.. Mener du virkelig at Sheva er i farten og at han gjøre det bra? han kommer aldri til å gjøre det bra i PL. I Milan hadde han GODE spillere rundt seg og scoret over 20 mål hver sessong. Nå står vel Sheva med 4-5 fattige mål på over 30 kamper? Det er latterlig.

Det er virkelig synd at EPL er mer populært blandt det norske folk enn Serie A.

VG og Dagbladet skriver selvfølgelig ikke om skandaler og suppoerterbråk i Engalnd. Da får de jo ikke solgt avisene sine og Engelske supportere misliker aviser som setter klubben sin i dårlig lys. Det er virkelig synd

Endret av vettz
Lenke til kommentar

19Sept starter Discovery Channel en tv-serie om hooligans flest eneglske tror jeg men de besøker også Nederland, Polen, Argentina, og Brasil.

 

- Disse gutta er gærne. De bryr seg ikke om noenting, er ikke redd for noe, og er nok den nye generasjonen fotball-hooligans, konkluderer Dyer med etter at han har snakket med Burnleys «Suicide Squad» på en pub i byen.

 

Og at Norge kan tillate VG og skrive om ting som aldri har skjedd er skuffene!!

 

Lazio - Dinamo B 3knivstukket (aldri skjedd, + alle andre nevner enorm stemning)

Og Catania spiller truet på livet.

og mange flere

 

ALT FOR ENGELSK FOTBALL!! Skriker VG...

Lenke til kommentar
kontinentet vil mer og mer til England. Jeg nevner Nani, Torres, Ballack, Sheva i farten.

 

9403123[/snapback]

 

 

HaHa.. Mener du virkelig at Sheva er i farten og at han gjøre det bra? han kommer aldri til å gjøre det bra i PL. I Milan hadde han GODE spillere rundt seg og scoret over 20 mål hver sessong. Nå står vel Sheva med 4-5 fattige mål på over 30 kamper? Det er latterlig.

Det er virkelig synd at EPL er mer populært blandt det norske folk enn Serie A.

VG og Dagbladet skriver selvfølgelig ikke om skandaler og suppoerterbråk i Engalnd. Da får de jo ikke solgt avisene sine og Engelske supportere misliker aviser som setter klubben sin i dårlig lys. Det er virkelig synd

9493638[/snapback]

HAha, les hva jeg skriver da din hybelkanin. Jeg skriver om store spillere som har foretrukket PL de siste årene. Ja Chelsea er skikkelig dårlig, Drogba og Lampard hadde ikke over 40 assists tilsammen ifjor. Å merkelig at Drogba klarer og score såpass? Er vel heller at Shev lider av lite tillit og mangel på spilletid. Nå, gå å skam deg. Forøvrig liker ingen supportere artikler som setter klubben sin i dårlig lys, uansett nasjonalitet og tilhørighet. Å supporter bråk er det alltid i England, er å anse som fyllabråk på en lørdag i Tromsø. Havner ikke i avisen for det, hvis det ikke er alvorlig. F.eks møte mellom United og Everton ifjor, og Roma saken.

 

19Sept starter Discovery Channel en tv-serie om hooligans flest eneglske tror jeg men de besøker også Nederland, Polen, Argentina, og Brasil.

 

- Disse gutta er gærne. De bryr seg ikke om noenting, er ikke redd for noe, og er nok den nye generasjonen fotball-hooligans, konkluderer Dyer med etter at han har snakket med Burnleys «Suicide Squad» på en pub i byen.

 

Og at Norge kan tillate VG og skrive om ting som aldri har skjedd er skuffene!!

 

Lazio - Dinamo B 3knivstukket (aldri skjedd, + alle andre nevner enorm stemning)

Og Catania spiller truet på livet.

og mange flere

Ja at man har uønskede elementer i en så stor supporterskare er vel ikke akkurat uvanlig. T.o.m tippeligaen har casuals og hooligans.

 

At Norge kan tillate? VG dikter ikke opp ting selv om du påstår det. At deres kilder kan ha feil enkelte ganger hender enhver avis. Men jeg ser det heller usansynlig at de dikter opp 3(!) knivstikkinger.

 

Å de trykker det de mener selger aviser, skal du ha en nisjeavis som selger for små deler befolkningen kjøper du ikke VG. Det er ikke et komplott mot Serie A som du fremstiller det, VG trykker det majoriteten vil ha. Å for tiden er det PL, så slutt og grin.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Hyrlen!

 

VG kan ihvertfall ikke bruke kilder når dem skriver slikt!

 

Ihvertfall når ingen andre skriver det!!

 

Eneste grunn til dem skrev om Lazio - Dinamo B var pga norsk dommer og snakka litt om kampen...

 

Og helt nederst sto det 3knivstukket av ville italienere, INGEN rappoterte dette utentatt VG!!!

Drapstruet! HVEM?!! Spørr VG dem sitter med fakta mens andre norske aviser sier det er vrøvl! Og ingen utenlandske nevner dette!

 

VG stå på, Engelsk er best! :nei:

 

Hvis VG hadde hatt rett ville det vært 400drap hver gang det er trening eller kamp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...