Gå til innhold

Hvorfor liker nordmenn engelsk fotball ?

boblikof

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fordi det er ett høyere nivå i engelske fotball enn i den norske.

8722557[/snapback]

Jo, men er nivået i engelsk fotball noe høyere enn i f.eks tysk eller italiensk fotball ?

8722572[/snapback]

Nivået i toppen av EPL er nok høyere enn i Bundesliga, selv om dette har blitt jevnere med årene. Men Bundesliga er nok all over jevnere enn EPL, for jeg kan banne på at Mainz er et bedre lag enn Watford. En annen grunn er vel det at man vokser opp med engelsk fotball helt fra man er små, da fedre og besteforeldre heier på engelske lag. Har selv 3 onkler og morfar som er Liverpool fans ;)

Lenke til kommentar
Nivå? Nei, det er snakk om spillestil.. PL har den beste spillestil som underholder best av alle seriene

8722630[/snapback]

Haha! :!: Du har vel aldri sett f eks den spanske ligaen som har langt flere teknikkere og ballkunstnere enn i taklingsligaen til England. Den mest underholdende spillestilen finner du der, og ikke i England, så argumentet ditt holder ikke mål. Serie A spiller også mere elegant fotball enn i England, grunnen til at folk ser på den er av vane, og fordi alle andre gjør det. Og sikkert siden man føler seg mere knyttet til England enn til Spania og Italia.

Lenke til kommentar
Nivå? Nei, det er snakk om spillestil.. PL har den beste spillestil som underholder best av alle seriene

8722630[/snapback]

Haha! :!: Du har vel aldri sett f eks den spanske ligaen som har langt flere teknikkere og ballkunstnere enn i taklingsligaen til England. Den mest underholdende spillestilen finner du der, og ikke i England, så argumentet ditt holder ikke mål. Serie A spiller også mere elegant fotball enn i England, grunnen til at folk ser på den er av vane, og fordi alle andre gjør det. Og sikkert siden man føler seg mere knyttet til England enn til Spania og Italia.

8722703[/snapback]

Forbanna tull. Dette er fra eget synspunkt, så hvem er du som kan avgjøre hva andre mener? Teknikkere og ballkunstnere, dette skyldes vel at spillet i Spania og Italia tillater det. For selv ikke du kan mene at det er hvor en person kommer fra som avgjør hvor god teknikk han har?

Lenke til kommentar

Jeg blir kvalm når jeg ser at noen takler motstand ned i midtbane når de har mistet ball slik de får tid å samle laget sitt i egen banedel, noe som er VELDIG vanlig i Spania og Italia. Hvor er underholding?

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Pling fester og den faste tippekampen på lørdager er grunnen til at engelsk fotball er best likt. Det er en stund siden kampene gikk på NRK, men engelsk liga har festet seg i den norske folkesjela.

Teknisk repertoir er kanskje bedre i andre ligaer, men ingenting er som en 20-meters sklitakling av en midtstopper som har mistet de fleste fortennene i løpet av karrieren. Latinamerikanere med metroseksuelle hårfrisyrer kan ikke matche det :D

Lenke til kommentar
Haha! :!: Du har vel aldri sett f eks den spanske ligaen som har langt flere teknikkere og ballkunstnere enn i taklingsligaen til England. Den mest underholdende spillestilen finner du der, og ikke i England, så argumentet ditt holder ikke mål.

Hørt om uttrykket smak og behag? :roll:

Lenke til kommentar

De som synes italiensk fotball er kjedelig skal ta seg en bolle. De har tydeligvis ikke sett noe til den i mange år. Se på topp 10 målene i italiensk serie eller nei forresten..topp 20 så ser du hvordan fotballen er. Bedre spille, færre taklinger, flere mål, penere mål, bedre organisering, ikke nødvendigvis treg. Hvis du nyter FOTBALL, hvor ballen går innad i laget og pene mål blir skoret så ser du på italiensk. Hvis du vil se fotball hvor lag på liv og død skal ha med seg poeng fra hver eneste kamp, om de så må drepe for å klare det så ser du på engelsk.

Men on topic: Grunnen til at PL er populært i norge er markedsføringen. Italia og spania ligger litt etter på det området

Lenke til kommentar
De som synes italiensk fotball er kjedelig skal ta seg en bolle.  De har tydeligvis ikke sett noe til den i mange år.

8725266[/snapback]

Ikke kjedelig, bare mindre underholdende enn PL. Forøvrig helt subjektivt.

Bedre spill

Øye som ser atter en gang.

flere mål, penere mål

Tøv.

, bedre organisering, ikke nødvendigvis  treg.

Mer defensivt orientert ja. Treg, ja.

Hvis du vil se fotball hvor lag på liv og død skal ha med seg poeng fra hver eneste kamp, om de så må drepe for å klare det så ser du på engelsk.

Med andre ord: Vil du se spillere som spiller med hjertet, og gir alt i hver kamp så se engelsk

:)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke alle som kommer til sine konklusjoner her uten å snev av grunnlag for å mene det de mener.. utenom fordommer eller inntrykk som sitter flere år tilbake.

Jeg_ruler har helt rett når han sier noen må ta seg en bolle.

Lenke til kommentar

Greit nok jeg har ikke kilder på noe av det jeg sier, det hadde tatt en god stund å skaffe, men jeg skal nok gjøre det når jeg får tid.

Jeg har fortsatt tilgode å se hvorfor italiensk er kjedelig, og ikke kom med det der: Den er så defensiv", den tid er over.

Penere mål er det så sannelig i den italienske, bare se på Palermo f.eks, eller Quagliarella.

Skal linke til noen mål du ikke hadde sett i PL

http://youtube.com/watch?v=jR3f-LN-Jbk Quagliarellas praktmål, 13 mål denne sesongen de fleste av dem kandidater til årets mål

http://youtube.com/watch?v=7g25Gi8DMr8 Topp 10 italienske mål denne sesongen

http://youtube.com/watch?v=4sThj169ixQ Biava's(forsvarsspiller) praktmål med hælen)

Simone Loria, en forsvarsspiller, saksespark i krysset

Nå har jeg ikke engang startet på langskuddene

"Med andre ord: Vil du se spillere som spiller med hjertet og gir alt i hver kamp så se engelsk." Påstår du at italienerne ikke vil vinne? I italia lærer barn fra ung alder at man aldri skal få panikk. Selv om du ligger under med 1 mål og det er 20 sekunder igjen så skal du likevel ikke slå langpasninger. Du skal spille FOTBALL. At engelskmenn spiller med hjertet skjønner jeg men at de skal takle så mye unødvendig, DÉT skjønner jeg ikke

Lenke til kommentar
Jeg har fortsatt tilgode å se hvorfor italiensk er kjedelig, og ikke kom med det der: Den er så defensiv", den tid er over.

Dette er min mening. Godt organisert defensivt kombinert med lite intensitet og vilje fremover. Nå skal jeg jo ærlig innrømme at jeg vel bare har sett kanskje 20 kamper denne sesongen fra Serie A, selvfølgelig har det vært noen gode kamper. Men snittet på gode kamper er mye lavere enn i PL. Selvfølgelig du kan nevne Lfc - Villa kampen som skrekkeksempel men la oss ikke mimre for mye om den da.

Penere mål er det så sannelig i den italienske

Hvordan kan du slå slike ting så fast? Jeg er ikke enig.

Fant frem noen godbiter til deg siden du delte litt med meg.

http://www.youtube.com/watch?v=UdP8Qb-VHSQ

http://www.youtube.com/watch?v=KyVEdhhOc4c...related&search=

Nå har jeg ikke engang startet på langskuddene

Var da mange av ærede Fabio der.

"Med andre ord: Vil du se spillere som spiller med hjertet og gir alt i hver kamp så se engelsk." Påstår du at italienerne ikke vil vinne? I italia lærer barn fra ung alder at man aldri skal få panikk. Selv om du ligger under med 1 mål og det er 20 sekunder igjen så skal du likevel ikke slå langpasninger. Du skal spille FOTBALL. At engelskmenn spiller med hjertet skjønner jeg men at de skal takle så mye unødvendig, DÉT skjønner jeg ikke

Kompis, det var du som sa " Hvis du vil se fotball hvor lag på liv og død skal ha med seg poeng fra hver eneste kamp, om de så må drepe for å klare det så ser du på engelsk." Dette tolker jeg som at de i Serie A ikke gjør det ifølge deg. Å takler unødvendig? Ja det er sant i Serie A er det akseptert og sparke ned spillere når det andre laget har overganger, da er det jo tross alt nødvendig for og sabotere spillet.

Ja nå ble jeg kanskje litt lite saklig, men alt dette bugner ned i en ting. Personlige meninger, så ser ikke vits i å diskutere dette mer. Nivået er en annen ting, å der er vel for øyeblikket Premier League sterkest etter fjorårets skandaler i Serie A.

Men du, nå har du holdt meg oppe lenge nok. God natta vennen.

Heia Totti!

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...