PrincessAi Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Føler meg litt dum som spør, men hvor er utforsker? Forresten så setter jeg veldig pris på at du hjelper meg! Lenke til kommentar
norbat Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Høyreklikk på Start-knappen, velge 'Utforsk' Du kan også klikke på startknappen, velg Min Datamaskin (ligger kanskje på skrivebordet ditt også). Du vil nå se mappestrukturene på datamaskinen. Hvordan vinduet der er satt opp på din pc, vet jeg ikke, men du kan klikke på knappen "Mapper" som du finner på verktøylinja øverst, hvis den ikke er valg fra før. I venstre kolonne, velger du C: Du vil da i høyrekolonne se hva som ligger under C:, bla. SDfix I den mappa ligger som tidligere nevnt RunThis.bat Og ikke være redd for å spørre. Ingen spørsmå er for dumme Endret 29. mai 2007 av norbat Lenke til kommentar
PrincessAi Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) fjernet Endret 3. november 2007 av PrincessAi Lenke til kommentar
PrincessAi Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) fjernet Endret 3. november 2007 av PrincessAi Lenke til kommentar
norbat Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Kjør HJT, sette merke framfor følgende linje og klikk 'Fix checked': O4 - HKLM\..\Run: [lbnnharl] C:\rqxfjmmx.bat Hent Avenger og pakk det ut. Start programmet, sett prikk i "Input Script Manually" og klikk på lupen. I vinduet som kommer opp kopierer du og limer inn det som er i fet skrift under: Files to delete: C:\rqxfjmmx.bat Klikk på Trafikklyset. Restart pc'n. Etter restart vil det komme en loggfil som forteller hva som har skjedd. Den trenger du ikke å poste, men post en ny HJT-logg Lenke til kommentar
PrincessAi Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 ////////////////////////////////////////// Avenger Pre-Processor log ////////////////////////////////////////// Error: could not create zip file. Error code: 0 ////////////////////////////////////////// får den meldingen. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Ok, Hvis pc'n har restartet, lager du en ny HJT-logg Lenke til kommentar
norbat Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Loggen ser fin ut den, Bø Hva som forårsaker problemet med MSN, er jeg litt usikker på. Har du andre pc'er i huset og kommer de seg på msn? Du nevnte noe om nøkkelport etc som feilmelding. Det kan tyde på at det kan være noen innstillinger på pc'n som er satt for streng. Du kan gå til Kontrollpanel -> Alternativer for internett Velg arkfanen Sikkerhet. Velg de ulike sonene og velg å sette Standardnivå. Velg arkfanen Personvern og sjekk at det står må Middels. Du bør uansett oppdatere javaprogrammet ditt. Det gjør du ved å følge denne linken: http://java.com/en/download/index.jsp Hvis ingen ting av dette hjelper, er det kanskje en repair av Windows som kanskje kan løse det. Til det trenger du imidlertid XP-cd'n (som du ikke har). Kanskje ligger den preinstallert på pc'n slik at du kan kjøre en recovery der du får mulighet for å ta vare på alle dine innstillinger (altså den sletter ingen ting annet enn å legge inn windows på nytt). Man bør uansett ta backup av viktige dokumenter, bilder etc... Edit: Du har sjekket at windows sin brannmur er avslått? (kontrollpanel->Windows brannmur) Et lite skudd fra hofta: Last ned Winsockfix, legg det på skrivebordet. Kjør programmet. Pc'n vil restarte. Sjekk om du nå kommer inn på msn. Endret 29. mai 2007 av norbat Lenke til kommentar
PrincessAi Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Har ingen andre dataer,nei. Java vil ikke laste ned. Det står det er på grunn av noen proxygreier her også. Har endret det du sa til middels. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Proxy, hm Velg arkfanen Tilkobling under Alternativer for Internett Nede på siden velger du 'Lan-innstillinger" I utg.pkt skal det ikke være noen avkryssinger der. Hvordan ser du ut til deg? Lenke til kommentar
PrincessAi Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Det står en prikk på 'slå aldri et nummer'. Alle valgene er i grått. Går ikke an å trykke eller noe. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 NEDE på siden klikker du på knappen 'Lan-innstillinger' Lenke til kommentar
PrincessAi Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 åja xD Her følger man med. Uff. Lenke til kommentar
PrincessAi Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Nei, der er ingenting krysset av. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Start MSN (Live messenger?) Velg Verktøy -> Alternativer Velg Tilkoblinger Velg Avanserte innstillinger. Der skal det normalt ikke stå noe i de ulike feltene (unntatt kanskje 1080 under SOCKS) Der kan du kjøre noen tester. Gjør det. Hvilken tilbakemelding får du? Lenke til kommentar
PrincessAi Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 På den øverste stod det at testen var vellykket, og at jeg kunne logge meg på. På den i midten stod det at jeg måtte angi noen proxygreier. Server eller noe? Det stod det samme på den nederste som på den øverste. Prøvde også å logge på. Det gikk ikke. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Den midterste blir slik du nevner. Den siste (Angi HTTP-proxy.......) skal normalt gi positivt resultat. Problemet ligger der, men hvordan man kan rette det opp, ser jeg ikke helt klart foreløpig. Skal tenke litt...... Kjør gjerne Winsockfix som det er nevnt tidligere. Lenke til kommentar
PrincessAi Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Winsockfix? Beklager, men jeg henger ikke helt med. heh. Syns det er så mange programmer og sånt ;p Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Hvis du ser litt lenger opp, så har norbat lagt ut en link til Winsockfix. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå