norbat Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Når du starter programmet, vil det komme et 'bille'-lignende ikon nede til høyre ved siden av klokka. Høyreklikk på 'billen' og velg "Scan for spyware,.........". Lenke til kommentar
PrincessAi Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Nå har jeg restarta dataen, scanna og alt det der. Hvordan får jeg loggen av SAS eller hva det var? Lenke til kommentar
PrincessAi Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 ..og msnen funker fremdeles ikke Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Nå har jeg restarta dataen, scanna og alt det der. Hvordan får jeg loggen av SAS eller hva det var? 8725115[/snapback] Åpner SAS, og gå til Prefrence->statistic/logs Lenke til kommentar
PrincessAi Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) fjernet Endret 3. november 2007 av PrincessAi Lenke til kommentar
PrincessAi Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) fjernet Endret 3. november 2007 av PrincessAi Lenke til kommentar
norbat Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Kjør HJT, sett merke framfor følgende linjer og klikk 'Fix checked': R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://search.bearshare.com/sidebar.html?src=ssb O4 - HKLM\..\Run: [bearShare] "C:\Programfiler\BearShare\BearShare.exe" /pause O4 - HKLM\..\Run: [spySpotter System Defender] C:\Programfiler\SpySpotter3\Defender.exe -startup Last ned Avenger og pakk det ut. Start programmet, sett prikk i "Input Script Manually" og klikk på lupen. I vinduet som kommer opp kopierer du og limer inn det som er i fet skrift under: Folders to delete: C:\Programfiler\BearShare C:\Programfiler\SpySpotter3 Klikk på Trafikklyset. Restart pc'n. Etter restart vil det komme en loggfil som forteller hva som har skjedd. Du trenger ikke å poste den. Last ned Combofix, og legg det på skrivebordet Kjør combofix.exe, og følg veiledningen. Du må ikke klikke på vinduet mens programmet kjører. Post loggfilen fra combofix (vanligvis c:\combofix.txt) sammen med en ny HJT-logg Lenke til kommentar
norbat Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Gå til følgende nettsted: http://virusscan.jotti.org/ Øverst på siden kan du 'laste' opp filer for virussjekk ved å klikke 'Velg'-knappen. Fra det vinduet som kommer opp, finner du følgende filer (en om gangen) og laster opp for sjekk: C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\dusjtknf.sys C:\rqxfjmmx.bat C:\zip.exe Hvis du ikke finner filene, må du sørge for at du kan se skjulte filer og mapper: kontrollpanel->mappealt.->vis->"vis skjulte filer og mapper" Gi tilbakemelding på om jotti fant noe samt om du opplever problemene fortsatt Endret 28. mai 2007 av norbat Lenke til kommentar
PrincessAi Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Er det nok å lime inn det som står i fet skrift i ruta, for jeg vet ikke hvordan jeg finner filene? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Lim inn hele linja (eks.: C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\dusjtknf.sys ) Endret 28. mai 2007 av norbat Lenke til kommentar
PrincessAi Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Okei. Nei, jotti finner ingenting. Og msn fungerer fortsatt ikke. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 På hvilken måte fungerer MSN ikke ? Lenke til kommentar
PrincessAi Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Jeg får ikke logga på. Det kommer opp ein melding om at jeg kan trykke 'feilsøk'. Når jeg gjør det finner de ut at det er noe feil med nøkkelporter ( det med brannmur eller proxygreier). De greier ikke reparere det, selv om jeg trykker på reparer. Edit: dialekt Endret 28. mai 2007 av Bø;) Lenke til kommentar
PrincessAi Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Det står også at jeg ikke er koblet til .net messenger service, men den vil ikke bli logget på. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Kommer du nå inn på msn.no, hotmail.com etc.? Endret 28. mai 2007 av norbat Lenke til kommentar
PrincessAi Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Ja, det gjør jeg. Lenke til kommentar
PrincessAi Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Forresten. Jeg kommer inn på hotmail.com, men jeg får ikke logget på. Kommer inn på msn.no Lenke til kommentar
norbat Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Last ned (hvis du ikke allerede har programmet) CCleaner. Start programmet. Gå til 'Valg'->'Avansert'. Fjern avkryssingen framfor: "bare slett midlertidige filer......." Klikk på 'Renser' og deretter 'Kjør CCleaner'. Kjør også noen runder med 'Saker' til det ikke finner flere feil (du trenger ikke å ta backup av register når du blir spurt om det). Nullstille gjenopprettingsmappa slik at du ikke blir infisert ved en evt. systemgjenoppretting. Kontrollpanel->system->systemgjenoppretting . Sett merke framfor "Slå av .....", restart pc, fjern merket igjen for å aktivere funksjonen. Se om du får logget inn. Hvis ikke, dobbeltsjekk innstillingene i brannmuren din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå