Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082
Nå har jeg restarta dataen, scanna og alt det der.

 

Hvordan får jeg loggen av SAS eller hva det var?

8725115[/snapback]

 

Åpner SAS, og gå til Prefrence->statistic/logs

Lenke til kommentar

Kjør HJT, sett merke framfor følgende linjer og klikk 'Fix checked':

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://search.bearshare.com/sidebar.html?src=ssb

O4 - HKLM\..\Run: [bearShare] "C:\Programfiler\BearShare\BearShare.exe" /pause

O4 - HKLM\..\Run: [spySpotter System Defender] C:\Programfiler\SpySpotter3\Defender.exe -startup

 

Last ned Avenger og pakk det ut.

 

Start programmet, sett prikk i "Input Script Manually" og klikk på lupen.

I vinduet som kommer opp kopierer du og limer inn det som er i fet skrift under:

 

Folders to delete:

C:\Programfiler\BearShare

C:\Programfiler\SpySpotter3

 

Klikk på Trafikklyset. Restart pc'n.

Etter restart vil det komme en loggfil som forteller hva som har skjedd. Du trenger ikke å poste den.

 

Last ned Combofix, og legg det på skrivebordet

 

Kjør combofix.exe, og følg veiledningen.

Du må ikke klikke på vinduet mens programmet kjører.

 

Post loggfilen fra combofix (vanligvis c:\combofix.txt) sammen med en ny HJT-logg

Lenke til kommentar

Gå til følgende nettsted: http://virusscan.jotti.org/

 

Øverst på siden kan du 'laste' opp filer for virussjekk ved å klikke 'Velg'-knappen. Fra det vinduet som kommer opp, finner du følgende filer (en om gangen) og laster opp for sjekk:

 

C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\dusjtknf.sys

C:\rqxfjmmx.bat

C:\zip.exe

 

Hvis du ikke finner filene, må du sørge for at du kan se skjulte filer og mapper:

kontrollpanel->mappealt.->vis->"vis skjulte filer og mapper"

 

Gi tilbakemelding på om jotti fant noe samt om du opplever problemene fortsatt

Endret av norbat
Lenke til kommentar

Jeg får ikke logga på.

Det kommer opp ein melding om at jeg kan trykke 'feilsøk'. Når jeg gjør det finner de ut at det er noe feil med nøkkelporter ( det med brannmur eller proxygreier).

 

De greier ikke reparere det, selv om jeg trykker på reparer.

 

Edit: dialekt

Endret av Bø;)
Lenke til kommentar

Last ned (hvis du ikke allerede har programmet) CCleaner.

Start programmet. Gå til 'Valg'->'Avansert'. Fjern avkryssingen framfor: "bare slett midlertidige filer......."

Klikk på 'Renser' og deretter 'Kjør CCleaner'.

Kjør også noen runder med 'Saker' til det ikke finner flere feil (du trenger ikke å ta backup av register når du blir spurt om det).

 

Nullstille gjenopprettingsmappa slik at du ikke blir infisert ved en evt. systemgjenoppretting.

Kontrollpanel->system->systemgjenoppretting .

Sett merke framfor "Slå av .....",

restart pc, fjern merket igjen for å aktivere funksjonen.

 

Se om du får logget inn.

Hvis ikke, dobbeltsjekk innstillingene i brannmuren din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...