Laffe Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 hallo.. som topic sier så funker ikke hardisken helt som den skal, grunnen er sikkert fordi strømen gikk dagtidlig(tror jeg, jeg sov) og etter det så har ikke hardisken funka, kommer bare sånn pipelyd ut av den. Den eneste jeg kommer til er det første bilde også skjer det ikke noe. Har hardisken gått for dagen, eller er det noe jeg kan gjøre? eller må jeg rett og slett sende den til rep?? Takk. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Er du sikker på at det er harddisken og ikke PCen? Hva slags pipelyd er det? Og hva er første bilde? Skjermlogo? Bios? Windows? De fleste produsenter av harddikser har testverktøy som kan hentes ned fra hjemmesiden. Dettge vil kunne avdekke om harddisken er skadet. PIP-koder fra POST (Power On Self Test) finner du ved ø søke på Post Error Codes. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Er du sikker på at det er harddisken og ikke PCen?Hva slags pipelyd er det? Og hva er første bilde? Skjermlogo? Bios? Windows? De fleste produsenter av harddikser har testverktøy som kan hentes ned fra hjemmesiden. Dettge vil kunne avdekke om harddisken er skadet. PIP-koder fra POST (Power On Self Test) finner du ved ø søke på Post Error Codes. 8722697[/snapback] Ja jeg er sikker på at det er hardisken, for jeg testa uten harddisk og da kom det ikke noe lyd. Det helt vanlig pipelyd som piper hvert 2-3 sek. Første bilde som kommer er vell biosen. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Hvis du er sikker på at harddisken som er problemet, har vel tråden ingenting å gjøre i "Maskinen fungerer ikke"-kategorien. Flyttes til Lagringsmedier. Prøv å lage en mer beskrivende emnetittel, òg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå