Lakus Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Nå har xboxen min bestemt seg for å ikek lese noen flere spill og bare si "unplayable disc"... Vet jeg må ring til MS Support og sende den inn. Jeg har jo forsikring på Elkjøp som heter så mye som "Forsikring Konsoll 2år". Hva dekker den, kan jeg gå ned på Elkjøp og få en ny på samme dagen? Eller blir det bare ett mellomledd til MS? Kan noen poste hva denne konsoll forsikringen gjelder? Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Du kan jo komme med noe sånt som at du ble lovet å få ny konsoll på dagen hvis den skulle gå fyken. Jeg kjenner en som gjorde det, samme garanti og butikk, og han fikk med seg en ny boks etter litt om og men. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Har tenkt til og prøve, har fått igjen mye rart på forsikring fra Elkjøp.. men som regel bare når mora mi har dratt ned dit og snakka med dem (hun hater selgere generellt ) Er litt kjedelig og sende den til MS HVIS jeg kanskje kunne fått den på dagen. EDIT: Men må man ikke levere inn alt som fulgte med varen man skal bytte inn på ELkjøp da? Det vil jo da i dette tilfelle bety HDD og alt, noe jeg ikke vil. Endret 28. mai 2007 av Lakus Lenke til kommentar
Damon_Albarn Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Dersom du har kjøpt sånn ekstra garanti (449 kr for 3 års garanti), så får du ny maskin uansett hva som er problemet. Dersom du mister den i bakken og ødelegger den får du ny, dersom en drittunge velter den og den ødelegges får du ny etc.. Så dersom du har slik garanti er det null problem. Dersom du ikke har kjøpt slik garanti må du sikkert sende den inn til rep. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Dette er forsikringa mi (står på kvitteringen) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Dette er problemet (unplayable disc) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Dette fikk jeg som svar når jeg sendte mail om at den bare hadde sluttet å spille av spill: Hej, Forsikringen dekker skader som kommer av en plutselig og uforutsett ytre hendelse. Dersom det ikke har skjedd noe med Xboxen annet enn at den ikke fungerer som den ska uten skade så dekker ikke forsikringen dette uten du bör leverere inn Xboxen på garantiservice. Mvh "XXX" Så hvis jeg "mister" boxen min i gulvet før jeg drar ned så får jeg en ny på stedet, men ikke om den blir ødelagt av noe annet? Rart... da kan man jo bare si at den sluttet å spille av etter den datt fra vertikal til "liggende" stilling da.. Men jeg må vel alikevel levere inn alt av tilbehør som fulgte med når jeg kjøpte den? Eller hva? Har måtte gjøre det på andre ting, men har ikke særlig lyst til å gi fra meg HDD'en min. Lenke til kommentar
Damon_Albarn Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 hhmm....merkelig. du skulle tydeligvis bare sagt at den ramlet overende eller noe slikt. HD trenger du uansett ikke å levere. Neste gang noe slikt skjer... si at det skjedde en "plutselig" skade. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg har jo ikke sagt til dem at det ikke kan skyldes en ytre skade Og tviler på at Elkjøp og HappyCare deler Epost med hverandre når det gjelder slike spørsmål, eller tar jeg feil ettersom de faktisk ber om nr til ditt og datt? Lenke til kommentar
Anonym2007 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Si bare til de at grunnen til at den ikke kan spille av platene er sikker fordi den tippet Hvis ikke kan du bare tippe den litt i bakken, eller ring meg og jeg kommer og gjør det Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Si bare til de at grunnen til at den ikke kan spille av platene er sikker fordi den tippet Hvis ikke kan du bare tippe den litt i bakken, eller ring meg og jeg kommer og gjør det Hvis du bor i Oslo området skal du få æren! :!: Drar ned i løpetav uka jeg da og sier den tippet og kort tid etter ikek vilel spille av noen spill. Skitne triks? Njaaaa, heller en hvit løgn til min fordel. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Lite avsluttende spørsmål: Trenger jeg bare kvittering + selve boksen, slenge begge på disken og si; "Den er ødelagt, jeg vil ha ny"? Lenke til kommentar
Damon_Albarn Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Lite avsluttende spørsmål: Trenger jeg bare kvittering + selve boksen, slenge begge på disken og si; "Den er ødelagt, jeg vil ha ny"? 8723622[/snapback] skulle vel ikke være behov for noe mer nei. Dersom du har esken burde du jo kanskje pakke den fint inn i den. Tjuvtriks...nja....joa, men du har jo faktisk betalt over 300 kr for garanti. Tror ikke du råtner i helvete for det her Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Tjuvtriks...nja....joa, men du har jo faktisk betalt over 300 kr for garanti.Tror ikke du råtner i helvete for det her Nettop Har ikke esken lenger nei, men de kan seriøst ikke forvente at folk tar vare på alle pappeskene til alt de kjøper Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Lite avsluttende spørsmål: Trenger jeg bare kvittering + selve boksen, slenge begge på disken og si; "Den er ødelagt, jeg vil ha ny"? 8723622[/snapback] skulle vel ikke være behov for noe mer nei. Dersom du har esken burde du jo kanskje pakke den fint inn i den. Tjuvtriks...nja....joa, men du har jo faktisk betalt over 300 kr for garanti. Tror ikke du råtner i helvete for det her 8723870[/snapback] Her i Danmark finnes tilsvarende forsikring, og det står spesifikt blant vilkårene: "-Sikret mot produksjonsfeil eller produksjonssvakhet." Så jeg vil i alle høyeste grad forvente at forsikringen skal dekke dette problemet trådstarter har fått. Du skal ikke ha noe dårlig samvittighet eller føle det er på kanten. De tjener så rått på slike forsikringer at du med rett og vilje skal fortjene den service du tross alt har betalt for. Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Forsikret mot skade eller feil påført av produsenten har du gjennom garantien, så å bruke en selvskadeforsikring som unnskyldning for å få ny maskin tilbake fra butikken er vel ikke helt riktig uansett. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Forsikret mot skade eller feil påført av produsenten har du gjennom garantien, så å bruke en selvskadeforsikring som unnskyldning for å få ny maskin tilbake fra butikken er vel ikke helt riktig uansett. Hele greia her er å finne en måte å si til Elkjøp på en veldig rask og enkel måte at jeg vil ha en ny xbox, i dag! Og det uten at de begynner med, men du må blablabla, hvis ikke blablabla som alle selgere gjør. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Forsikret mot skade eller feil påført av produsenten har du gjennom garantien, så å bruke en selvskadeforsikring som unnskyldning for å få ny maskin tilbake fra butikken er vel ikke helt riktig uansett. 8724561[/snapback] Jo det er det! Han har betalt ekstra for den service. Du har ikke krav på lånebil hvis din egen havarerer. Men hvis du har en forsikring som gir det gratis bil i tilfelle havari av egen bil, så er det noe du har betalt for, OG HAR KRAV PÅ. Nå har ikke jeg lest vilkårene for Elkjøp sin forsikring. Men vilkårene i den danske forsikringen de har her nede sier klart og tydelig i fra. "Man er forsikret mot å være uten konsoll over lengre tid, hvis den skulle havarere." Samme om den havarerer pga skade/uhell, eller dårlig produksjon. Man har betalt for en ekstraservice. Og da skal man ikke ta til takke med dårligere service fordi produsentet selv har en dårligere, men gratis garanti. Blir som at varebilen min havarerer, og min forsikring sier jeg får gratis lånebil i tilsvarende standard. Da kan ikke forsikringsselskapet si jeg får ta til takke med den lille Fiaten verkstedet tilfeldigvis har til gratis utlån for alle som bruker dem. Jeg har betalt forsikring for å få noe ekstra, og det har trådstarter også. Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Forsikret mot skade eller feil påført av produsenten har du gjennom garantien, så å bruke en selvskadeforsikring som unnskyldning for å få ny maskin tilbake fra butikken er vel ikke helt riktig uansett. 8724561[/snapback] Jo det er det! Han har betalt ekstra for den service. 8726516[/snapback] Han har betalt for en forsikring og de vilkår som gjelder. Fabrikasjonsfeil/feil dekket av garanti/kjøpslov er ikke dekket i Elkjøp sin forsikring. Dette er enkelt å finne ut av ved en tur innom Elkjøp sine sider. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Er derfor det er så greit at det rett og slett bare er å si at den fikk ett lite dask, for da dekker plutselig forsikringen det alikevel, og man trenger betale mellomlegg på 195,- for så å få den samme dagen. Greit nok, jeg betaler lett 200 for å slippe 4uker med venting, jeg bruker XBoxen min til mye. Lenke til kommentar
LordShaft Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Er derfor det er så greit at det rett og slett bare er å si at den fikk ett lite dask, for da dekker plutselig forsikringen det alikevel, og man trenger betale mellomlegg på 195,- for så å få den samme dagen. Greit nok, jeg betaler lett 200 for å slippe 4uker med venting, jeg bruker XBoxen min til mye. 8726945[/snapback] Heisann min gode mann Jeg fikk 3 røde ringer. Helvete tenkte jeg, hva gjor jeg no? dro ned på elkjøp, forklarte hva som hadde skjedd. At en kompis velta ned konsollen i fylla mens vi spilte gitarhero og no virket den ikke lengre. Fikk spm om det var de 3 røde lysene som, da skulle jeg ringe MS osv osv, Jeg bare NEI det er ikke det som er problemet. Maskina skrur seg ikke på. En liten hvit en også ringte jeg til happycare. forklarte skaden og fikk tilsendt ny! Dette tok riktig nok 2 uker. De sender maskina fra sentrallageret til elkjøp. Du får ikke med deg ny fra elkjøp butikken. Men da er du hvertfall garantert ny maskin og du får beholde alle gamle komponenter. De skal bare ha i selve konsollen. Ikke hd og annet rusk :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå