Gå til innhold

Hjemmeside i signatur

Anbefalte innlegg

Hvorfor i all verden er det ikke lovlig med hjemmeside-link i signaturen sin?

Synes det kunne vært kjekt om det var lov, selv er det mange jeg kunne tenkt meg å sett bildene til og det hadde vært lettvint om man kunne klikka på link i signaturen.

Dette er jo en fotoside og man henter ofte gjerne inspirasjon i andre's bilder, hvorfor forby slikt som kan gi inspirasjon?

Ståle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er da ikke ulovlig med lenker i signaturen. Har det selv, og her er regelen:

#12: Signaturer skal ikke inneholde noe ut over ren tekst og BBKode som lar deg stille farge/størrelse/plassering, samt lar deg lage lenker. Maksimal lengde på signatur skal ikke overstige 4 linjer i Diskusjon.no sitt design, og det er påkrevd å bruke for å begrense størrelsen. Merk at signaturer med upassende innhold blir fjernet uten varsel.

Tråden hører heller hjemme i tilbakemeldinger, men nå er det jo oppklart.

Endret av Jurgis
Lenke til kommentar

Denne tråden flyttes til Tilbakemeldinger om forumet.

Det er sant som det blir sagt at #12 ikke sier noe om at dette ikke er lov, men i tilfeller hvor linker fra signaturer har blitt fjernet har disse så vidt meg bekjent brutt med #6.

All reklamering på forumet er forbudt. (...)
Lenke til kommentar

Det står i punkt 12 at det er lov å bruke bbkode til lenker.

Hvis man ikke kan reklamere i forumet, kan man heller ikke reklamere med f.eks hvordan kamerautstyr man har.

Jeg vil tro at de som lagde rettningslinjene tenker på reklamering som "Kjøp hos Komplett.no, de har alltid de beste prisene".

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden er det ikke lovlig med hjemmeside-link i signaturen sin?

Dette er jo en fotoside og man henter ofte gjerne inspirasjon i andre's bilder, hvorfor forby slikt som kan gi inspirasjon?

Kommer kanskje ann på det resterende innholdet på din hjemmeside?
Ja, det spørs det hva denne hjemmesiden inneholder. En "uskyldig" hjemmeside eller en portefølje som faktiskt reklamerer for ulike tjenester man selv utfører og gjerne tar betalt for.
Lenke til kommentar
Og konklusjonen ble?
En hjemmeside kan være så mangt og må vurderes i hvert tilfelle en rapport om linking i signatur kommer inn.
  • Hvis det er en hjemmeside som er av privat art og forteller litt om deg selv og hvilke dyr du har og hva de heter så kan ikke jeg se at slikt er noe problem.
  • Er det en hjemmeside som forteller om deg selv og ditt arbeid, være seg at man er en frilanse av ett eller annet slag og i den forbindelse faktiskt tar ulike oppdrag og tjener penger på dette, så bryter det med retningslinjene.
Nå kjenner jeg ikke til hvilke hjemmesider Ståle refererer til, men hvis det er hans personlige side som man enkelt finner med litt googling så bryter den med retningslinjene.

Dette er iallefall slik jeg velger å tolke retningslinjene og vi i moderatorteamet bruker gjerne å spørre en annen om råd hvis vi er i tvil. Dette er dog ikke en offisiell uttalelese fra forumstyret rundt det med tillatelser på linking til hjemmesider i signatur.

Lenke til kommentar
Og konklusjonen ble?
En hjemmeside kan være så mangt og må vurderes i hvert tilfelle en rapport om linking i signatur kommer inn.

Hvis det er en hjemmeside som er av privat art og forteller litt om deg selv og hvilke dyr du har og hva de heter så kan ikke jeg se at slikt er noe problem.

Er det en hjemmeside som forteller om deg selv og ditt arbeid, være seg at man er en frilanse av ett eller annet slag og i den forbindelse faktiskt tar ulike oppdrag og tjener penger på dette, så bryter det med retningslinjene.

Nå kjenner jeg ikke til hvilke hjemmesider Ståle refererer til, men hvis det er hans personlige side som man enkelt finner med litt googling så bryter den med retningslinjene.

Dette er iallefall slik jeg velger å tolke retningslinjene og vi i moderatorteamet bruker gjerne å spørre en annen om råd hvis vi er i tvil. Dette er dog ikke en offisiell uttalelese fra forumstyret rundt det med tillatelser på linking til hjemmesider i signatur.

8723563[/snapback]

Ja jeg hadde en enkel link til min hjemmeside, men har aldri reklamert for den her inne. Er ikke noe påtrengende reklame på siden heller. Det eneste på min side som har med salg er en link der hvor jeg har mine priser, resten av siden er kun bilder og atter bilder..

Kan ikke skjønne at det skulle være så galt med en liten link til min hjemmeside som jeg aldri har reklamert for her inne. Flere andre som har det, og forskjellen er at dem ikke næringsdrivende men jobber svart istedenfor..

lystegning er morro, ikke drep gleden med slikt tull!

Mvh

Ståle Tvete

Endret av Snakenor
Lenke til kommentar
Ja jeg hadde en enkel link til min hjemmeside, men har aldri reklamert for den her inne.
På hvilket grunnlag den aktuelle moderatoren ba deg fjerne eller fjernet linken skal jeg ikke uttale meg om. Hvis du er uenig i en avgjørelse så er veien å gå via den aktuelle moderatoren eller via forumstyret med en epost til [email protected].
Lenke til kommentar

Innlegg som går på reaksjon på moderering er fjernet. D Er man uenig i moderering så kan man sende en pm til den aktuelle moderator. Eventuelt user posted image moderatoren eller klag moderator inn for forumstyret på e-post [email protected]. Da vil en administrator behandle saken og gi deg en tilbakemelding.

Bevisst forsøk på å undergrave en moderators autoritet vil bli slått hardt ned på og brukere frarådes sterkt å gjøre det. Vi håper Dere viser forståelse for dette.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...