Running Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Hei Jeg har laget et OU med brukere på server 2003. Jeg skal lage en gruppe i OUet IT med scriptet men bare gruppen lages og den eksisternde brukeren legges ikke inn i gruppen? Eks jeg har fulgt er tatt rett ut av Microsoft sin bok men...... objectclass,samaccountname,dn,member group,G_IT,"cn=G_IT,ou=IT,dc=eksempel-domene,dc=com", "cn=Hans Hansen,ou=IT,dc=eksempel-domene,dc=com" Det som skjer i dette eksemplet er altså at gruppe G_IT legges inn i OUet som heter IT men den eksisterende brukeren i dette eksemplet Hans Hansen legges ikke inn i gruppen? Endret 28. mai 2007 av Running Lenke til kommentar
Pluppo Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Dette er noe som er litt dumt med CSVDE script. Jeg prøvde å få til det samme selv en gang, og etter mye leting fant jeg ut at dette er helt umulig med CSVDE script. Det er like greit å legge til brukere til gruppen med active directory users and computers. Hvis du har brukerne dine i et OU, kan du søke på users i OU og merke alle med shift klikk. Lenke til kommentar
Running Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Skjønner hva du vil frem til men jeg måtte gjøre det pga en oppgave,det løste seg ved å bruke dsadd i stedet. Endret 4. juni 2007 av Running Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå