Gå til innhold

Hvorfor låser pc'en min seg hele tiden ?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurte på om noen kan gi meg noen tips angående pc'en min..?

Problemet er som følger; Den henger seg opp ganske ofte, noen ganger med en gang jeg starter den opp.. Og noen ganger mens jeg spiller spill.

Så hvis noen av dere der ute vet hva som kan være feil, eller om noen av dere vet hva jeg skal gjøre for å fixe det så hadde det vær veldig bra.

Pc'en Min:

Windows XP Proffesional Norsk

ISDN kort

Netverkskort

GF3 ti200

XP 1800+

creative soundblaster

ibm 40 gb hardisk

Cd-Brenner 10x

Dvd/cd rom

Asus a7a266-e

Samsung Syncmaster 17" skjerm

Håper noen av dere kan hjelpe meg.

Takk.

Mvh. Flames.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja det der var ikke enkelt å svare på. Får du noen feilmeldinger? Hvis ikke så kan det nær sagt være tusen grunner til at systemet går i heng. Første bud er jo vanligvis å oppdatere alle drivere. Begynte problemet etter at du la inn ett spesielt program eller spill feks.

Lenke til kommentar
det kan være amd`n dinn :evil: eller prøv å instalere xp på nytt

prøv ny driver til sjermkortet ditt osv bruk fantasien... :D

Må jo bare si at jeg har bekjente med akkurat 1800+ som har samme problemet, men det kan være tilfeldigheter...... har 2000+ selv, ikke spes. problemer med det du har. Prøv å gå inn på AMD.com og last ned nye drivere til hovedkortet (chipset drivers). *Det skader ikke å prøve... Som regel*

Lenke til kommentar

Du kan jo f.eks. prøve å justere AGP på 2x istedet for 4x. Det var i hvertfall problemet til meg. Til det kan du bruke Rivatuner eller Powerstrip. Det kan også være at du har for svak PSU. Eller det kan å være noen IRQ konflikter som gjør at det fryser. :)

Lenke til kommentar

Når var det problemet oppstod?

Rett etter at du installerte WinXp eller etter at du installerte noe slags software?

Hvis makinen var ok rett etter at du hadde reinstallert så er det bare å feilsøke derifra -->

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...