Gå til innhold

Motoren "spøler" på høyt turtall


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du mener at den ruser seg opp?

 

Om det er det som skjer så er gummi-huben som er vulka på splein, røket.

Man får kjøpt ny hub, men er ikke så veldig billigere enn en ny propell.

 

Men for å sjekke dette, så setter du motoren i gir, og så ser du om du klare å dra rundt propellen og se på hub/splein om den står stille.

Lenke til kommentar
Du mener at den ruser seg opp?

 

Om det er det som skjer så er gummi-huben som er vulka på splein, røket.

Man får kjøpt ny hub, men er ikke så veldig billigere enn en ny propell.

 

Men for å sjekke dette, så setter du motoren i gir, og så ser du om du klare å  dra rundt propellen og se på hub/splein om den står stille.

8722520[/snapback]

 

Prøvde å dra rundt propellen, men fikk bare flytta den ett par cm hver veg..

 

Når jeg kjører på under halv gass så går båten fremover som den skal, men når jeg gir på er det som om propellen er oppe i lufta.. Helt normal lyd i motoren å alt sånn, men båten flytter seg ikke fremover.. Dårlig forklart, men håper du forstår :)

Lenke til kommentar

Ja jeg skjønner, men jeg tror fortsatt det er huben som er røket, eller den kan også hoppe over i propellens-eksoshus, der er også spleiner.

For du skal ikke klare å dra på propellen i heletatt, eneste bevegelsen skal være slakken i giret. Og det er lik null. normalt.

Spesielt om den er gammel, så kan det være at gummien i huben er hardnet, derfor du ikke klare å dra i rundt.

 

Jeg tenker at det er blitt slik nylig/plutselig?

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
Ja jeg skjønner, men jeg tror fortsatt det er huben som er røket, eller den kan også hoppe over i propellens-eksoshus, der er også spleiner.

For du skal ikke klare å dra på propellen i heletatt, eneste bevegelsen skal være slakken i giret. Og det er lik null. normalt.

Spesielt om den er gammel, så kan det være at gummien i huben er hardnet, derfor du ikke klare å dra i rundt.

 

Jeg tenker at det er blitt slik nylig/plutselig?

8722704[/snapback]

 

Den ble sånn på fredagen.. Sjøsatte båten og skulle ut å prøve den en runde..

 

Edit: hvor får jeg kjøpt ny propell da?

Endret av KingCamel
Lenke til kommentar

Det kan være giret i undervannshuset som er slitt..det står et anker som flytter tannhjulene i giret i inngrep. dette kan det bli grader på og derfor ikke klare å dytte tannhjulet i skikkeli inngrep.

 

Dette skjedde i fjorsommer på en gammel johnson 25 hk jeg hadde..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...