effen_92 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 hvorfor slutter folk med idrett i fjortenårsalderen? jeg skal ha en tentamen i norsk bokmål, og der må jeg ha en kilde, diskusjonsforum er visst en godkjent kilde, og derfor håper jeg at dere kan svare meg. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Grunnen til at jeg sluttet å spille fotball, var at det begynte å bli for seriøst, og ikke så morro som før... Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Fordi folk er forskjellige? Det er da ikke slik at alle slutter med idrett i fjortenårsalderen. Lenke til kommentar
effen_92 Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 det er vel også slik at skole og jobb kommer i veien eller? også venner... Lenke til kommentar
deleder Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Sluttet i 13-14 årsalderen. Måtte komme på trening minimum 3 ganger hver uke. Ble rett og slett for seriøst, mistet gløden. Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 det ble alt for seriøst + at jeg fikk andre interesser. Lenke til kommentar
effen_92 Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 har rusmidler noe med saken å gjøre? eller skole/lekser? Lenke til kommentar
............... Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 har rusmidler noe med saken å gjøre?eller skole/lekser? 8722275[/snapback] Rus tror jeg ikke har noe med saken å gjøre. Skole lekser har du alltid tid til hvis du planlegger. det som skjer er vel at de mister litt interessen når det blir for seriøst. Og får andre interesser? Lenke til kommentar
effen_92 Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) så det er ingen her som har fått problemer med for lite tid til ting du har lyst til å gjøre, slik som å jobbe mye med skoleting for å få gode karakterer eller lignende? er det ingen som kjenner noen som har sluttet fordi at de har begynt å drikke/røyke/snuse. er det ikke noen som har sluttet fordi at de har blitt mer og mer interesert i det motsatte kjønn'? Endret 28. mai 2007 av effen_92 Lenke til kommentar
-Janus- Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 De ble for seriøst som V-by sier. Vist jeg fortsatt hadde gått på fotball, hadde jeg nok ikke fått spilt Lenke til kommentar
kimarve Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 hvorfor slutter folk med idrett i fjortenårsalderen? jeg skal ha en tentamen i norsk bokmål, og der må jeg ha en kilde, diskusjonsforum er visst en godkjent kilde, og derfor håper jeg at dere kan svare meg. 8722112[/snapback] Pga tv. data (nettby og sAnn dritt). Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) hvorfor slutter folk med idrett i fjortenårsalderen? Blir ikke det som å svare på en oppgave som heter: "Hvorfor er Pakistan verdens beste land?" Rart spørsmål trådstarter fikk... Er det slik at folk slutter med idrett når de runder 14? Har ikke merket det, bare hatt venner som enten aldri har spilt, eller spiller på et eller annet lag nå. Endret 29. mai 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Jeg har spilt fotball så lenge jeg kan huske, men valgte å slutte i sommer. Jeg sluttet fordi det ble seriøst, generelt sett. Folk klikket så fort man sa noe tull, eller ikke var dønn seriøs. Det var rett og slett ikke moro lenger, sånn som det var før. I grunn savner jeg ikke selve fotballen så mye, men jeg savner alt det sosiale rundt det. Men, nå har jeg nettopp begynt på innebandy, og det er heldigvis mindre seriøst, og mer moro. Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Det er rimelig høyt press om utdannelse, og for oss er jo utdannelse og kunnskap grunnpilren i samfunnet. Dette er jo kansje også, i mine øyne, grunnen til at land som ikke har like god tilgjengelighet på utdannelse fostrer mange flere meget gode idrettsutøvere. Hvis man ser på Norway cup, så kommer det flere hundre ungdommer fra afrikanske og sør-amerikanske land som er av en helt annen klasse en våre egne spillere. De har jo som oftest ikke mulighet til å ta utdannelse slik vi ha, og det er jo en drivkraft til å bli god i seg selv. Har ikke belegg for det jeg skriver nå, men det er vel et begrenset antall toppidrettsutøvere som tar høyere utdannelse på normert tid, de (få?) som tar det har gjerne eget opplegg, fordi det krever så utrolig mye tid for å komme opp på deres prestasjonsnivå. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Jeg sluttet pga. jeg hater å høre at noen sier hva JEG skal gjøre Lenke til kommentar
deleder Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Det er rimelig høyt press om utdannelse, og for oss er jo utdannelse og kunnskap grunnpilren i samfunnet. Dette er jo kansje også, i mine øyne, grunnen til at land som ikke har like god tilgjengelighet på utdannelse fostrer mange flere meget gode idrettsutøvere. Hvis man ser på Norway cup, så kommer det flere hundre ungdommer fra afrikanske og sør-amerikanske land som er av en helt annen klasse en våre egne spillere. De har jo som oftest ikke mulighet til å ta utdannelse slik vi ha, og det er jo en drivkraft til å bli god i seg selv. Har ikke belegg for det jeg skriver nå, men det er vel et begrenset antall toppidrettsutøvere som tar høyere utdannelse på normert tid, de (få?) som tar det har gjerne eget opplegg, fordi det krever så utrolig mye tid for å komme opp på deres prestasjonsnivå. 8733582[/snapback] Tror ikke akkuratt dette er hovedgrunnen til at mange slutter i 14-årsalderen. For de fleste blir det nok for seriøst, og for mange treninger. Mange går lei. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Jeg sluttet på karaten av mange årsaker: * Jeg begynte å nærme meg svart belte, og alt ble veldig seriøst (stevner osv.). Gleden var på en måte borte og det ble bare et ork. * Ikke tid. Jeg fikk meg deltidsjobb, begynte med kjøretimer, begynte på VGS, fikk mer lekser og begynte å bruke mer tid på venner. * Kameratene mine sluttet på idrett, og det var ikke "kult" lenger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Jeg var keeper. Så begynte vi å spille på 11-bane, og da ble måla så jævla store. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Jeg sluttet fordi, som sagt 1000 ganger. Det ble rett og slett for seriøst Når vi gikk over til 11 så ble gleden borte:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå