Gå til innhold

Hvilket acdc album anbefales?


Anbefalte innlegg

Hei! Har tenkt å kjøpe meg flere acdcalbum men vet ikke hvilke jeg bør kjøpe. Har til nå: For those about to rock og en dobbel liveplate. Noen som vet om noen flere jeg bør ha? Begrunn gjerne ditt svar og helst legg med noen samples fra albumet (skjønt dette er ikke nødvendig. Bare en liten frynsegode ser'u). Med vennlig hilsen saluttknall. :ohmy::omg::wee::closedeyes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foretrekker du Brian Johnson- eller Bon Scott-perioden?( Brian Johnson=fra og med Back in Black.) Av BJ-skivene er jo Back in Black en skive man bør ha i samlinga si, men jeg synes ikke den er bra som alle skal ha det til. Her finner man mange av de største hit'ene, som Back in Black, You Shook Me All Night Long, Hells Bells og For Those About to Rock (We Salute You).

 

Jeg foretrekker helt klart Bon Scott-perioden. Alle Bon-skivene er bra, men jeg kan i første omgang anbefale to favoritter:

 

Highway to Hell: Den mestselgende Bon-skiva, og av alle har bare Back in Black solgt mer. Her er det stort sett bare godsanger, den beste er "Touch Too Much", en av mine favoritter med AC/DC. Ellers kan jeg nevne Highway to Hell, Night Prowler, If You Want Blood (You've Got It) og Shot Down in Flames, her er det klassikere på løpende bånd.

 

High Voltage: Her er min favorittsang med bandet, It's a Long Way to the Top (If You Wanna Rock 'n' Roll). Ellers har vi godbiter som Rock 'n' Roll Singer, The Jack, Live Wire og T.N.T.

 

Samples til de fleste sangene jeg har nevnt finner du her.

Lenke til kommentar

Takk! Det mest irriterende har alltid hvert den skrikende vokalen som jeg bare har klart i små doser. Hørte på en radiostasjon nå og der var det anderledes vokal som ikke skrek så mye. Tror dette var Bon Scott siden sangene jeg har hørt fra før for det meste har hvert liveopptak fra etter 1981. :)

Lenke til kommentar
Takk! Det mest irriterende har alltid hvert den skrikende vokalen som jeg bare har klart i små doser. Hørte på en radiostasjon nå og der var det anderledes vokal som ikke skrek så mye. Tror dette var Bon Scott siden sangene jeg har hørt fra før for det meste har hvert liveopptak fra etter 1981. :)

Da er nok Bon Scott tingen for deg.

 

Det er endel bra med Johnson óg, men det er lenger mellom godbitene.

Lenke til kommentar
Hei! Har tenkt å kjøpe meg flere acdcalbum men vet ikke hvilke jeg bør kjøpe. Har til nå: For those about to rock og en dobbel liveplate. Noen som vet om noen flere jeg bør ha? Begrunn gjerne ditt svar og helst legg med noen samples fra albumet (skjønt dette er ikke nødvendig. Bare en liten frynsegode ser'u). Med vennlig hilsen saluttknall. :ohmy::omg::wee::closedeyes:

8721886[/snapback]

 

Alt med Bon Scott + Fly On The Wall

Lenke til kommentar

Da får jeg driste meg til å si Flick of the Switch. Det er et herlig album som er en tanke råere og mer kompromissløst enn mange av de andre albumene. Mer fokus på riff og mindre på soloer på denne platen. Uansett så kan det meste med Bon Scott anbefales.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...