zZzZz Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Jeg har en optisk Labtec-mus (med tråd) på en Windows XP-maskin. Det er en helt enkel mus, med venstre og høyre mustast, i tillegg til scrollehjul. Den begynner nok å dra på seg noen år nå, men den har fungert utmerket til nå. MEN, for ikke lenge siden har den hatt et aldri så lite "foreldreopprør" - nå lever den totalt sitt eget liv. Knappene fungerer fint, men det er scrollehjulet som volder problemer. Hvis jeg for eksempel scroller nedover, er det helt random om det går opp eller ned på skjermen. I nettleserne mine trykker jeg på en link med scrollehjulet for å åpne lenken i en bakgrunnsfane. Men slik som det er nå, er det bare cirka halvparten av gangene at lenken faktisk blir åpnet, den andre halvparten består i at jeg bare får opp det "hurtigscrollingsikonet", slik at jeg kan scrolle ved å bare bevege musa opp eller ned. Jeg har aldri før brydd meg med å installere musedriver på denne maskina, av den enkle grunn at alt har fungert bra. Jeg prøvde nå å installere den korrekte driveren fra Labtec, uten noen effekt i det hele tatt (så den har jeg fjerna igjen). Noen som har forslag til årsak og løsning? EDIT: Skrev ikke noe særlig om når problemet oppstod. Jeg kan ikke huske at det var etter noe spesielt, men det er mulig at problemet oppstod etter en formatering (med dertil nyinstallering av Windows). Endret 28. mai 2007 av zZzZz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå