moon_blood Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Se Kent Hovind sine filmer. Greit nok, mange av argumentene er nok ikke nok støttet opp, men mye av det er interessante tankevekkere! Det at Jorden er 6000 år gammel skal være like sannsynlig som at den er mange millioner år gammel. Selv om jeg tror den er 4 mill. år gammel. Lenke til kommentar
andir Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Kent Hovind har blitt tilbakevist for lengst, og sitter dessuten i fengsel for å snyte på skatten. Mannen kan heller ingenting om vitenskap, og blander flere vitenskaplige felt. Den eneste tankevekkeren er at folk biter på dette, i mangel på ordentlige kunnskaper. Personlig var det Hovinds videoer som fikk meg til å søke lærdom om verden og universet vi lever i, for jeg tvilte selv første gang jeg så dem. Heldigvis vet jeg bedre nå. Et par videoer som kan være verdt å se: En annen person hvis videoer er verdt å sjekke ut, er ck007 sine. Det finnes også en 14 år gammel gutt på YouTube som vet mer om evolusjon enn de fleste av oss, og han er attpåtil kristen. Endret 29. mai 2007 av andir Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Det at Jorden er 6000 år gammel skal være like sannsynlig som at den er mange millioner år gammel. Selv om jeg tror den er 4 mill. år gammel. 8731206[/snapback] Hvorfor tror du det? Det må da være ren gjetning. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Stiller meg bak skarstad: Du har ikke klart å regne deg fram til 4 millioner år selv -- det ligger for mye ubestridelig vitenskap bak "milliarder av år teorien" til at noe enkeltmenneske kan motbevise det. Noe som betyr at det er noens gjetning eller noens fortolkning av hva som står mellom linjene i bibelen og hva som står på sidene som "skulle vært der". Endret 29. mai 2007 av Andre1983 Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Det som er merkelig, er at Gud ble skapt av mennesket leeeenge etter skapelsen av Jorda og universet, etter dinosaurer og alt sånt. Også ble da Gud skapt, bibelen skrevet.. og folk tror alt startet med dette, denne religionen, som startet etter at Jorda hadde eksistert lenge. Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Ancient Astrounauts [1] [2] Gammelt er godt Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Problemet er at folk glemmer det, og tror det ikke eksisterer... Akkurat som badger, badger, badger, badger... Og en annen ting... En ting... Som også jeg har glemt Lenke til kommentar
kb87 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 I forbindelse med alderen på jorden gir ikke Bibelen et klart svar. Det at jorden ble skapt på 6 dager må tolkes symbolsk. I 2. Peter 3,8 står det: Men én ting, mine kjære, må dere ikke glemme: For Herren er én dag som tusen år og tusen år som én dag. Personlig tror jeg at jorden har samme alder som vitenskapen har bevist. Men jeg er overbevist om at mennesket ikke stammer fra apene eller at alle organismer på jorden stammer fra en felles organisme. Det er en patetisk forklaring utformet av ateister som ikke vil innrømme det åpenbare; at det eksisterer noe større som ligger utenfor menneskets fatteevne. I dette tilfellet en evig Gud. Anderledes kan det ikke være. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Det er en patetisk forklaring utformet av ateister som ikke vil innrømme det åpenbare; at det eksisterer noe større som ligger utenfor menneskets fatteevne. I dette tilfellet en evig Gud. Anderledes kan det ikke være. 8739690[/snapback] Gøy, jeg vil også prøve! "Gud er en patetisk forklaring utformet av naive mennesker som ikke vil innrømme det åpenbare; det er ingen mening med livet, det finnes ingen himmel og likene våre vil bli spist av mark." Endret 30. mai 2007 av Skarstad Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 I forbindelse med alderen på jorden gir ikke Bibelen et klart svar. Det at jorden ble skapt på 6 dager må tolkes symbolsk. I 2. Peter 3,8 står det: Men én ting, mine kjære, må dere ikke glemme: For Herren er én dag som tusen år og tusen år som én dag. Personlig tror jeg at jorden har samme alder som vitenskapen har bevist. Men jeg er overbevist om at mennesket ikke stammer fra apene eller at alle organismer på jorden stammer fra en felles organisme. Det er en patetisk forklaring utformet av ateister som ikke vil innrømme det åpenbare; at det eksisterer noe større som ligger utenfor menneskets fatteevne. I dette tilfellet en evig Gud. Anderledes kan det ikke være. 8739690[/snapback] De finner jordens alder ved å telle seg bakover stamtreet til adam og eva (haha). Evolusjonsteorien er ikke en patetisk forklaring, det er en vitenskapelig forklaring som er bevist gang på gang. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Anderledes kan det ikke være. 8739690[/snapback] Med slik grundig og potent resonnering får jeg bare bøye meg og si: Du har rett. Anderledes kan det ikke være. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 I forbindelse med alderen på jorden gir ikke Bibelen et klart svar. Det at jorden ble skapt på 6 dager må tolkes symbolsk. I 2. Peter 3,8 står det: Men én ting, mine kjære, må dere ikke glemme: For Herren er én dag som tusen år og tusen år som én dag. Personlig tror jeg at jorden har samme alder som vitenskapen har bevist. Men jeg er overbevist om at mennesket ikke stammer fra apene eller at alle organismer på jorden stammer fra en felles organisme. Det er en patetisk forklaring utformet av ateister som ikke vil innrømme det åpenbare; at det eksisterer noe større som ligger utenfor menneskets fatteevne. I dette tilfellet en evig Gud. Anderledes kan det ikke være. 8739690[/snapback] Takk for at du viste meg disse ugjendrivelige bevisene. Lenke til kommentar
kb87 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 I forbindelse med alderen på jorden gir ikke Bibelen et klart svar. Det at jorden ble skapt på 6 dager må tolkes symbolsk. I 2. Peter 3,8 står det: Men én ting, mine kjære, må dere ikke glemme: For Herren er én dag som tusen år og tusen år som én dag. Personlig tror jeg at jorden har samme alder som vitenskapen har bevist. Men jeg er overbevist om at mennesket ikke stammer fra apene eller at alle organismer på jorden stammer fra en felles organisme. Det er en patetisk forklaring utformet av ateister som ikke vil innrømme det åpenbare; at det eksisterer noe større som ligger utenfor menneskets fatteevne. I dette tilfellet en evig Gud. Anderledes kan det ikke være. 8739690[/snapback] De finner jordens alder ved å telle seg bakover stamtreet til adam og eva (haha). Evolusjonsteorien er ikke en patetisk forklaring, det er en vitenskapelig forklaring som er bevist gang på gang. 8739758[/snapback] Det første du skriver vet jeg ikke hvor du har i fra - engentlig merkelig å bruke menneskets alder til å fastslå jordens alder? Men det at evolusjonsteorien er bevist gang på gang bekrefter bare din uvitenhet. Evolusjonsteorien er umulig å bevise. Argumentet mot det du sier finnes i selve navnet: evolusjonsTEORI. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Argumentet mot det du sier finnes i selve navnet: evolusjonsTEORI. 8740230[/snapback] Må vi gå gjennom dette igjen? Herre jemini ... "In science, a theory is a mathematical or logical explanation, or a testable model of the manner of interaction of a set of natural phenomena, capable of predicting future occurrences or observations of the same kind, and capable of being tested through experiment or otherwise falsified through empirical observation. It follows from this that for scientists "theory" and "fact" do not necessarily stand in opposition. For example, it is a fact that an apple dropped on earth has been observed to fall towards the center of the planet, and the theory which explains why the apple behaves so is the general theory of relativity. In scientific usage, a theory does not mean an unsubstantiated guess or hunch, as it can in everyday speech. A theory is a logically self-consistent model or framework for describing the behavior of a related set of natural or social phenomena. It originates from or is supported by experimental evidence (see scientific method). In this sense, a theory is a systematic and formalized expression of all previous observations that is predictive, logical and testable. In principle, scientific theories are always tentative, and subject to corrections or inclusion in a yet wider theory. Commonly, a large number of more specific hypotheses may be logically bound together by just one or two theories. As a general rule for use of the term, theories tend to deal with much broader sets of universals than do hypotheses, which ordinarily deal with much more specific sets of phenomena or specific applications of a theory." Endret 30. mai 2007 av Skarstad Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 I forbindelse med alderen på jorden gir ikke Bibelen et klart svar. Det at jorden ble skapt på 6 dager må tolkes symbolsk. I 2. Peter 3,8 står det: Men én ting, mine kjære, må dere ikke glemme: For Herren er én dag som tusen år og tusen år som én dag. Personlig tror jeg at jorden har samme alder som vitenskapen har bevist. Men jeg er overbevist om at mennesket ikke stammer fra apene eller at alle organismer på jorden stammer fra en felles organisme. Det er en patetisk forklaring utformet av ateister som ikke vil innrømme det åpenbare; at det eksisterer noe større som ligger utenfor menneskets fatteevne. I dette tilfellet en evig Gud. Anderledes kan det ikke være. 8739690[/snapback] De finner jordens alder ved å telle seg bakover stamtreet til adam og eva (haha). Evolusjonsteorien er ikke en patetisk forklaring, det er en vitenskapelig forklaring som er bevist gang på gang. 8739758[/snapback] Det første du skriver vet jeg ikke hvor du har i fra - engentlig merkelig å bruke menneskets alder til å fastslå jordens alder? Men det at evolusjonsteorien er bevist gang på gang bekrefter bare din uvitenhet. Evolusjonsteorien er umulig å bevise. Argumentet mot det du sier finnes i selve navnet: evolusjonsTEORI. 8740230[/snapback] Ut ifra de siste innleggene dine her i tråden, kan jeg bare konkludere med at du virker som en fanatisk kristen som faktisk påstår at du er sikker på at det finnes en Gud. Og slike folk gidder ingen å diskutere med. Sorry. Lenke til kommentar
kb87 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Svar til Skarstad: Det er lett å gjemme seg bak en definisjon, vanskeligere er det å gjøre rede for evolusjonsteorien på troverdig måte slik at den kan gjøre seg fortjent til smykke seg med tittelen "teori" (som du selv har definert). Det forlanger jeg ikke av deg. Til alle: Synes det er merkelig at dere som har så bastante meninger vedrørende dette ikke ser ut til å være det minste åpen for andre synspunkt. Jeg skal være den første til å innrømme at jeg kan virke en smule bastant;) Men jeg har på bakgrunn av at jeg lever i et sekularisert samfunn vært nødt til å tenke nøye gjennom hva jeg mener. Jeg har full forståelse for at det er lettere å svømme med strømmen enn mot den. Skulle likevel ønske flere våget å skille seg ut - i mening og handling! Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Til alle:Synes det er merkelig at dere som har så bastante meninger vedrørende dette ikke ser ut til å være det minste åpen for andre synspunkt. Jeg skal være den første til å innrømme at jeg kan virke en smule bastant;) Men jeg har på bakgrunn av at jeg lever i et sekularisert samfunn vært nødt til å tenke nøye gjennom hva jeg mener. Jeg har full forståelse for at det er lettere å svømme med strømmen enn mot den. Skulle likevel ønske flere våget å skille seg ut - i mening og handling! 8740625[/snapback] Gjerne det. Jeg har (som mange andre) hatt denne barnetroen helt siden jeg har vært liten, men har snudd mer mot ateist(jeg liker å tro det jeg kan føle og ta på) og har etterhvert fått en litt annen tro enn kristendommen og islam og slike religioner. Men back to topic ... Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Svar til Skarstad:Det er lett å gjemme seg bak en definisjon, vanskeligere er det å gjøre rede for evolusjonsteorien på troverdig måte slik at den kan gjøre seg fortjent til smykke seg med tittelen "teori" (som du selv har definert). Det forlanger jeg ikke av deg. 8740625[/snapback] Forskere "gjemmer" seg ikke bak definisjoner. Evolusjon har blitt påvist gang på gang. http://evolution.berkeley.edu/ http://en.wikipedia.org/wiki/Evolution Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Til alle:Synes det er merkelig at dere som har så bastante meninger vedrørende dette ikke ser ut til å være det minste åpen for andre synspunkt. Jeg skal være den første til å innrømme at jeg kan virke en smule bastant;) Men jeg har på bakgrunn av at jeg lever i et sekularisert samfunn vært nødt til å tenke nøye gjennom hva jeg mener. Jeg har full forståelse for at det er lettere å svømme med strømmen enn mot den. Skulle likevel ønske flere våget å skille seg ut - i mening og handling! 8740625[/snapback] Det er jo dette som skjer, da; verden har kommet såpass langt at man mange steder kan være åpent ateistisk uten å bli utstøtt. Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) I forbindelse med alderen på jorden gir ikke Bibelen et klart svar. Det at jorden ble skapt på 6 dager må tolkes symbolsk. I 2. Peter 3,8 står det: Men én ting, mine kjære, må dere ikke glemme: For Herren er én dag som tusen år og tusen år som én dag. Personlig tror jeg at jorden har samme alder som vitenskapen har bevist. Men jeg er overbevist om at mennesket ikke stammer fra apene eller at alle organismer på jorden stammer fra en felles organisme. Det er en patetisk forklaring utformet av ateister som ikke vil innrømme det åpenbare; at det eksisterer noe større som ligger utenfor menneskets fatteevne. I dette tilfellet en evig Gud. Anderledes kan det ikke være. 8739690[/snapback] De finner jordens alder ved å telle seg bakover stamtreet til adam og eva (haha). Evolusjonsteorien er ikke en patetisk forklaring, det er en vitenskapelig forklaring som er bevist gang på gang. 8739758[/snapback] Det første du skriver vet jeg ikke hvor du har i fra - engentlig merkelig å bruke menneskets alder til å fastslå jordens alder? 8740230[/snapback] Hvor jeg har det fra? Kristne såklart. Det er faktisk sånn de har kommet frem til at jorden er 6000 år gammel; de har telt år tilbake til Adam og Eva ved hjelp av slekstreet i bibelen. Ja, det er en merkelig og feil måte å fastslå jordens alder på, men det er det meste med religion. Men det at evolusjonsteorien er bevist gang på gang bekrefter bare din uvitenhet. Evolusjonsteorien er umulig å bevise. Argumentet mot det du sier finnes i selve navnet: evolusjonsTEORI. Nei, det bekrefter din uvitenhet. Du vet tydeligvis ikke hva en vitenskapelig teori innebærer, se posten nedenfor din igjen. Evolusjonen er et faktum på samme måte som gravitasjon er et faktum. Evolusjonsteorien er den vitenskapelige teorien som forklarer evolusjonen på samme måte som Einsteins teori om generell relativitet forklarer gravitasjon. Og hvis du leser linkene over om evolusjon og vitenskapelig teorier og fortsatt sier det er feil, så bekrefter det din ignoranse også, som religioner desverre har en tendens til å bringe fram i folk og som er mye verre en uvitenhet. Endret 30. mai 2007 av teflonpanne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå