Grievdus Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Hvordan går historien om Adam og Eva? Er det ikke sånn at Adam å Eva var de 2 første menneskene i verden ifølge bibelen?å de var hvite sant? Hvorfor er det da forskjellige hudfarger i verden ? Edit: skrivefeil Endret 28. mai 2007 av Grievdus Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Er ekkelt å tenke på hvordan de førte slekten videre. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Som sagt: Properly read, the Bible is the most potent force for atheism ever conceived. – Isaac Asimov Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Se her for en liten utdyping om akkurat dette. Lenke til kommentar
andir Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Du kan jo lett finne det ut hvis du leser bibelen. De første fire-fem kapitlene omhandler skapelsen samt historien om Eva og Adam, ikke så veldig langt er det heller. - bibelen.no Endret 28. mai 2007 av andir Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Adam og Eva.. det er så usannsynlig og historieaktig at jeg synes det er merkelig at folk tror på at skapelsesprosessen startet slik på Jorda, selv etter all vitenskapen mennesket har gjort og bevist. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 kan ikke si meg mer enig, er det jeg vill fram til Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Tingen er, som mange bør tenke gjennom og skjønne, at mye av det som står i bibelen ble skrevet for å gi svar. På den tida visste man lite, f.eks. trodde man at jorda stod i sentrum av universet. Da folk ble bevist feil, burde mennesker skjønt at det bare er svar som gis for at man skal leve i trygghet. Merkelig skrevet innlegg, må på do! Lenke til kommentar
nilsMeister Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) hvordan vet du at det som står i Bibelen ikke er sant? er det motbevist? isåfall, gi meg kilder... Endret 28. mai 2007 av nilsMeister Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Først og fremst var verken Jesus eller Adam og Eva hvite. De var sansynligvis arabiske i utseendet akkurat som de fleste var i midtøsten for 2000 år tilbake. hvordan vet du at det som står i Bibelen ikke er sant? er det motbevist? isåfall, gi meg kilder... 8724040[/snapback] Det er ikke motbevist -- det er bare ingenting som tyder på at det stemmer. Ikke en eneste ting i hele verden. #1: Ingenting tyder på at jorden kun er 6000 år, slik det er beskrevet i bibelen. (Et tall man får av å regne generasjoner -- noe jeg oppfordrer deg til å gjøre selv.) Eller søk på "creationism" #2: Å få barn med sine barn fører til liten genetisk variasjon. Den genetiske variasjonen i verden i dag kan umulig stamme fra 2 individer, verken på 6000, 100000 eller 20 millioner år, da normal mutasjon ikke går raskt nok til å frambringe den genetiske variasjonen vi ser i dag ved nær incest over generasjoner. Søk etter "mutation" på wikipedia og gjør regnestykket selv. 3 milliarder basepar, 1 av 100000 basepar er mutasjoner i avkommet. #3: Les den forbannete skapelsesberetningen. -Plantene ble skapt mens temperaturen i universet var nær 0 kelvin; Minus noen og hundre celsius. -Plantene ble skapt før fotosyntesen var mulig -før solen ble skapt. Og dette er bare begynnelsen av en rekke fadeser og umuligheter og tåpelig antikk mangel på logikk. Endret 28. mai 2007 av Andre1983 Lenke til kommentar
Marcion Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Feil post Endret 28. mai 2007 av Marcion Lenke til kommentar
Marcion Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 hvordan vet du at det som står i Bibelen ikke er sant? er det motbevist? isåfall, gi meg kilder... 8724040[/snapback] Hvilken av de to skapelsesberetninger er sann.....den yngste eller den eldre? Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 hvordan vet du at det som står i Bibelen ikke er sant? er det motbevist? isåfall, gi meg kilder... 8724040[/snapback] Inne i jordas kjerne bor det en gjeng hulaer, en til nå ukjent rase som bor i magamen der. Usannsynlig sier du? Vel, da svarer jeg deg: Hvordan vet du det? Jeg vet ikke om du, nilsMeister, skjønner poenget med denne posten her. De fleste andre vil gjøre det, og se at uttalelsen din er ubrukelig. Må alt være motbevist for at det ikke skal kunne eksistere? Vel, da sier jeg dette til deg: Gi meg bevis på Gud, så skal jeg begynne å tro. Ikke noe fra boka bibelen, jeg vil ha håndfaste, konkrete bevis. Ånei, finner du ikke bevis? Vel, da må jo det bety at Gud ikke finnes? Oh noes! Lenke til kommentar
Thend Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Hvordan går historien om Adam og Eva? Er det ikke sånn at Adam å Eva var de 2 første menneskene i verden ifølge bibelen?å de var hvite sant? Hvorfor er det da forskjellige hudfarger i verden ? Edit: skrivefeil 8721733[/snapback] Er hudfargen deres nevnt i det hele tatt? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Hvis begge var hvite, så er det nok evolusjon som har gjort at vi har svarte og hvite folk idag. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Hvordan går historien om Adam og Eva? Er det ikke sånn at Adam å Eva var de 2 første menneskene i verden ifølge bibelen?å de var hvite sant? Hvorfor er det da forskjellige hudfarger i verden ? Edit: skrivefeil 8721733[/snapback] Er hudfargen deres nevnt i det hele tatt? 8729293[/snapback] Nå skal ikke jeg si at hudfargen ikke er nevnt i bibelen, men tror den ikke er det. Men kirken har i alle år vist Adam og Eva som kvite mennesker... Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Hvordan går historien om Adam og Eva? Er det ikke sånn at Adam å Eva var de 2 første menneskene i verden ifølge bibelen?å de var hvite sant? Hvorfor er det da forskjellige hudfarger i verden ? Edit: skrivefeil 8721733[/snapback] Er hudfargen deres nevnt i det hele tatt? 8729293[/snapback] Nå skal ikke jeg si at hudfargen ikke er nevnt i bibelen, men tror den ikke er det. Men kirken har i alle år vist Adam og Eva som kvite mennesker... 8730618[/snapback] Det blir vel snart tatt opp som en diskrimineringssak. Ikke nok med det, snart vil dem vel ha Maria i kirka ved siden av Jesus fordi det er diskriminering å ha bare Jesus der. Alt skal være likt i disse dager. Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Det eneste som kan forklare slike eventry er at vi aldri har vært øverst i næringskjeden på denne planeten .. ehm .. universet. Å tro på relgion blir det samme som å tro på "UFOer og aliens" for min del. Eventyret blir i hvertfall litt mer spennende :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå