eikum Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Hei. Har fått i oppgaven av min lærer å finne så mange Norske fremmedord jeg klarer. Så tenkte kanskje jeg kunne få litt hjelp her Vil gjerne ha ordet, pluss beskrivelse Beste måten å skrive det opp på er slik; dogmatisk = selvsikker Takker Lenke til kommentar
Holten Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Gå i et bilbiotek å finn ei bok som heter "Fremmed ordbok" Tror jeg har sett den en gang! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Tror vi prøver oss med å flytte denne til Språkspalten, selv om det er i forbindelse med skolen. Hva er det NITH har begynt med nå, forresten - fremmedord..? Lenke til kommentar
eikum Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Tror vi prøver oss med å flytte denne til Språkspalten, selv om det er i forbindelse med skolen. Hva er det NITH har begynt med nå, forresten - fremmedord..? 8721520[/snapback] hehe vi har tenkt til å sette opp en database med dette (DB110) Lenke til kommentar
Henrik Salthe Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Hei.Har fått i oppgaven av min lærer å finne så mange Norske fremmedord jeg klarer. Så tenkte kanskje jeg kunne få litt hjelp her Vil gjerne ha ordet, pluss beskrivelse Beste måten å skrive det opp på er slik; dogmatisk = selvsikker Takker 8721502[/snapback] dogmatisk = selvsikker? Er ikke helt enig med definisjonen her, og kan støtte opp med bokmålsordboka også i samme slengen: http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...i?OPP=dogmatisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå