Gå til innhold

P35 vs P965

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Har lest endel om de ulike P35 kortene, og for meg så virker det som om det fortsatt ikke er full støtte.

Mange av P35 kortene støtter fortsatt ikke DDR3, og mange har kun en pci-e x16 spor (noen splitter med 2 x8 spor)

Se for eksempel denne reviewen:

http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware...gigabyte/2.html

Ser også at veldig mange p35 har innebygd trådløst nettverk og kun 2 pci spor.

Er det smart å velge P35 nå fremfor P965, skal man vente på X38 som er rett rundt svingen, eller vil P965 være like greit når man allikevel ikke får så mye mer støtte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lest endel om de ulike P35 kortene, og for meg så virker det som om det fortsatt ikke er full støtte.

Mange av P35 kortene støtter fortsatt ikke DDR3, og mange har kun en pci-e x16 spor (noen splitter med 2 x8 spor)

Se for eksempel denne reviewen:

http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware...gigabyte/2.html

Ser også at veldig mange p35 har innebygd trådløst nettverk og kun 2 pci spor.

Er det smart å velge P35 nå fremfor P965, skal man vente på X38 som er rett rundt svingen, eller vil P965 være like greit når man allikevel ikke får så mye mer støtte.

8721387[/snapback]

Hvis du har et P965 kort nå, ville jeg heller vente til x38 kortene kommer, Eaglelake. Grunnen til at mange P35 kort ikke støtter er vel fordi DDR3 er ikke helt utbrett enda, dyrere ram kombinert med høy Cas gjør at det ikke svarer seg. Hadde P35 kortene kun kommet med DDR3 hadde ikke mange kjøpt de kortene tror jeg.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg skal bygge ny pc, men klarer meg med den jeg har hvis det er viktig å få med x38.

Hva er forskjellene på x38 i forhold til p965 da?

Man får jo P965 kort idag som ser ut til å ha samme støtten som P35, og de testene jeg har lest viser bare marginale forskjeller i ytelser og ikke noe som indikerer at det ene er konsekvent bedre enn det andre.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg skal bygge ny pc, men klarer meg med den jeg har hvis det er viktig å få med x38.

Man får jo P965 kort idag som ser ut til å ha samme støtten som P35, og de testene jeg har lest viser bare marginale forskjeller i ytelser og ikke noe som indikerer at det ene er konsekvent bedre enn det andre.

Lenke til kommentar

8721736[/snapback]

P35 støtter fult ut neste generasjon CPU, penryn 45nm noe ikke P965 gjør(offentligt) og en ny minnekonroller synes eg har lest noe om. x38 vil få både Penryn støtte og PCI-e 2.0 støtte (evt 1666 fsb støtte), Om x38 vil både støtte DDR2 og DDR3 vet jeg ikke men det gjenstår å se, de brude gjør d.

Hadde jeg vært deg så haddde jeg godt for P35 kortene hvis du skal bygge PC nå..

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har nå lest endel om både P35 og X38.

P35 har kun støtte for crossfire, har kuttet flere kontakter (bl.a ps/2 til mus).

P35 støtter både DDR2 og DDR3.

X38 får visst kun støtte for DDR3, som er dyrt og lite tilgjengelig.

I ytelsestester sammenlignet med P965 så er det i praksis ingen forskjell.

X38 får støtte for pci-e 2.0, og det er skjermkort på vei som støtter dette.

Ser jo for meg at for å ha X38 så må man legge seg på et høyt nivå med DDR3 minne og pci-e 2.0 skjermkort.

Det koster veldig mye, foreløpig, og enkelte sider anslår rundt 2010 som tiden da det blir aktuelt for alle å gå for X38.

P35....vel, ser ikke det store poenget ennå.

Får støtte for kommende prosessorer, men når den tiden er inne til at man skal bytte til ny prosessor så er vel X38 mer aktuelt, da får man pci-e 2.0 støtten også.

Så.....P967/975 er vel fortsatt godt nok de neste 2-3 årene.

Fra tidligere når jeg har ventet på det aller nyeste, så har det blitt utsettelser på utsettelser på utsettelser og jeg tviler på at ting fungerer optimalt fra dag 1 med tanke på drivere.

Det jeg IKKE har funnet mye om, er om man fritt kan benytte 775 prosessorer og minne til P35 og X38.

Intel har foreløpig kun godkjent en liten håndfull minnebrikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...