Takkformeg Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Hei! Jeg får snart en Kia Sephia 1.6 liters møkkabil som jeg vil ha litt mer futt i.. Noen som har peiling på hvor jeg kan få tak i turbo til denna? Vi også ha en Intercooler for å få litt kaldere luft inn i motoren... Også.. Hvor får jeg tak i "performance" bremseskiver til et sånt vrak? Kan endel om bil, men er det noe jeg ikke kan er det å finne deler osv.. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Mener å huske at motor fra Mitsubishi Lancer Evo passer inn. Eller var det til hundai Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Er turbo jeg er ute etter da.. ikke motor.. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 har ikke sett så mye Kia's omkring med bolt-on Turbo, er ikke sikker på at motoren klarer det så bra... men en lavtrykks turbo, som feks V70 Volvo har burde gå fint det, økning på 20-50 hester eller noe? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg driter egentlig i hva motoren tåler.. Går den så går den... Må jo egentlig prøve bilen før jeg begynner med turbo men hehe.. Vil ha litt ekstra å gi på med til forbikjøringer feks.. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Man får jo kjøpt både turbo og wastegate på biltema, kan du lage grenrør så er det jo bare å prøve Endret 28. mai 2007 av RCP-88 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 er litt skeptisk til biltemating... Vurderer å heller vente til jeg får drept motoren og bytte ut hele bilen med noe litt el grommere XD Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Du har tenkt til å ha bilen på hvite skilter eller? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 er jo hvite jeg får den med, så ja. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 er jo hvite jeg får den med, så ja. 8722592[/snapback] Jeg kan nesten umiddelbart garantere deg at du vil få problemer med å beholde de hvite skiltene dine om du skulle bygge om til turbo... Lenke til kommentar
b230ft Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) ikke noe problem det, sålenge du kjenner en som vil ta EU, evt vet om en som tar over telefon. og lavtrykksturbo? lær meg forskjellen på en lavtrykksturbo å høytrykksturbo..!? jeg har en turbo som hadde passa godt til deg, mitsubitshi td04 13c. orginalt på 940 turbo. liten og fin. så må du ha tilgang på litt rør og bend, og et sveiseapparat. så trenger du flensen som går mot turboen selvsagt, men det er ikke problem å frese ut. resten kommer egentlig an på deg selv. du trenger div rør og slanger, og en grei dose oppfinnsomhet;) anbefaler deg å bytte topp pakning før du begynner, å legg på 2 pakninger med det samme. er nok den som vil kubbe for deg først. var med å bygde p å en ford escort med sånn 1.8 16v greier. der røyk (nybytta) topppakning på ca 0.3bar. du bør gjøre noe med bensinen også.. et tilleggsprut av et slag. hvis du legger meg til msn, kan jeg fortelle åssen vi gjor på den escorten når du begynner. sinnsykt billig,(kan bli gratis) men funka alikevel helt greit. trenger litt ledninger, en bensinslange, ønsket antall ekstra dyser, et relee og en trykkbryter [email protected] Endret 29. mai 2007 av b230ft Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Jeg tror jeg skal la turboplanene ligge til ejg får meg en bil med litt mer holdbar motor.. hvorfor edde prob å holde den på hvite skilt? Lenke til kommentar
Rocket Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 hvis du kun er ute etter mer power i forbikjøringer og lignende, så hadde kanskje en liten flaske lystgass vært tingen? nå er jeg ikke helt sikker på hvordan det funker med originale motorer, men mener det er mer holdbart enn hjemmemekka turbo. Lenke til kommentar
b230ft Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 hjemmemekka turbo kan funke helt fint det, sålenge en ordner mer bensin, og ikke lader vilt å hemningsløst! det som vanligvis skjer er mager blanding som fører til tenningsbank, og så ryker topp pakningen. med org komp må en selvsagt begrense ladingen Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 hjemmemekka turbo kan funke helt fint det, sålenge en ordner mer bensin, og ikke lader vilt å hemningsløst! det som vanligvis skjer er mager blanding som fører til tenningsbank, og så ryker topp pakningen. med org komp må en selvsagt begrense ladingen 8732732[/snapback] Topp pakkningen ryker ikke ved tenningsbank, da ryker rådelagra Det fungerer også dårlig med 2stk pakkninger (orginale) hvis du ikke bytter toppboltene... Har selv kjørt 1,5bar på Ford 2,0 iohc motor (egr motor) med biltema pakkning og 12:9 bolter... Forskjellen på lavtrykksturbo og høytrykksturbo ligger igrunn i ordene... LAVtrykk vil si at den går på lavt trykk, gjerne rund 0,3-0,4bar... Om det er noen stor forskjell på en turbo fra en bil med lavtrykk orginalt, til en bil med høytrykk er jeg litt usikker på, men det er gjerne en liten turbo i en lavtrykk bil... Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 har lagt turbo planene på is for n'te gang. lystgass skal jeg jaffal ikke ha.. må byttes ut så ofte skal heller se om jeg kan få sløst noen penger på utseende og kjøreegenskaper. Tror bilen bør være litt dau med svinekjørina jeg kommer til å prestere... Se om jeg kan få noen effektrør til den Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Fiks opp bilen, selg den og kjøp noe annet? Lenke til kommentar
b230ft Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 om topplokksboltene har 1x topp pakningens høyde MINDRE i inngrep i blokka, har det INGENTING å si! er det "pinnbolt" med løse muttrer så må en jo selvfølgelig skru boltene et par runder opp om det er close fit, men det har ingenting og si i det hele tatt. og tar ikke tenningsbank pakningen!? det kan jeg love deg den gjør og turboene, kan ikke si at en turbo er en lavtrykks turbo, fordi at dne er levvert på en turbobil som går med lavt trykk. da er det en LITEN turbo. og ja det stemmer det at biler med lavt trykk ofte har veldig små turboer, dette pga lav toppeffekt, og mer vekt på bunndrag og kjapp spoolup Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Nå er det heller ikke turboen som heter lavtrykksturbo, men biler som orginalt kommer med lavt trykk som kalles det Tenningsbanken tar ikke pakkningen, det gjør trykket... Også ser jeg at du ikke har peiling på hva jeg skrev ang toppboltene, så du får søke litt på det... Tenk litt på hva som skjer når det blir varmt osv Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 er litt skeptisk til biltemating... Vurderer å heller vente til jeg får drept motoren og bytte ut hele bilen med noe litt el grommere XD hehe, du er skeptisk til biltema ting?.... du skal jo ha det på en kia.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå