Gå til innhold

Problemer med pc lyd


Anbefalte innlegg

God kveld.

Vet ikke om det er det rette forumet,men nå er jeg så drit lei..

 

Har prøvd å installere/reinstallere et echo lydkort flere ganger.Alt ser fint ut helt til jeg skal ta opp eller spille av lyd.

Når jeg spiller inn får jeg skurring og knitring på opptaket samt at det er forsinkelser sånn at det henger ikke sammen med de andre sporene.

Når jeg spiller av lyd (til og med mp3) så hender det at lyden går senere,hakkert som en oppripet cd eller skrurer/knitrer..

 

Har prøvd med 3 forskjellige lydkort,derfor tror jeg det må være programvare feil.

Får samme problem uansett lydkort.

Har sett igjennom de få instillingene som fins med til nytte.lydkortet og drivere har blitt lagt inn på rett måte.Alt på maskinen er oppdatert.

 

 

Pc spes...

-Intel E6600 dual 2 core 2,44

-2 gb ram pc2-6400

-256 mb radeon skjermkort

-echo mia midi lydkort

-asus p5b hovedkort

-3 stk harddisker på totalt 560 gb

 

Har dere peiling på hva det kan være som er galt ??

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenker først at det er et drittlydkort hvis det er tilfellet, siden datamaskinen din er et råskinn...

 

Det kan være at den ikke får brukt DMA controlleren, det ville isåfall gitt de problemene du har, men jeg tviler.

 

Du får rett og slett sende en mail til produsenten; hvis dette skjer uansett så må det være noe galt enten i deres hardware eller software.

Uansett så er vel du neppe den eneste som har opplevd det.

Lenke til kommentar

Sliter med samme problem selv. Når jeg spiller av sanger i Media Player og iTunes, går lyden plutselig sakte i et par. sekunder før den tar seg inn igjen. Er møkka lei. Det gjelder sanger som er rippet og andre sanger. Og det skjer på alle sanger jeg prøver.

 

Er nytt lydkort svaret?

Lenke til kommentar

Kortet mitt er ikke noe dritt nei,dette er et proff lydkort som koster over 2000 kr. Jeg sendte en mail til produsenten og de sendte over nye innstallering filer og drivere og nå funker alt kjempe bra.

Tror kanksje at problemet oppstod når jeg skiftet skjermkort og at det er blitt noe tull med driverene eller noe sånt da.

Uansett,et hvilke som helst lydkort skal kunne spille av mp3 filer uten problemer.Hvis ikke så er det i de fleste tilfeller en software feil.

avinstaller lydkorte og driverene og prøv å legge det in på nytt.Hvis ikke det funker så kan dujo prøve å gjøe som meg kontakte produsenten.

Lenke til kommentar

Kanskje hardware acceleration var skrudd av?

 

Dette er en blanding av hovedkort og lydkort som får til.

Grunnen til at det er mulig å spille MP3-er eller se videoer på PC, er DMA controlleren, det denne gjør er å flytte data mellom hardware og RAM uten å blande inn prosessoren. Hvis prosessoren flyttet dette, måtte den sluttet med det den holdt på med, for å flytte data til hardware, nos om ville gått seriøst utover ytelsen på selv de mest moderne prosessorene.

 

Men fint at det ordnet seg da :)

Lenke til kommentar

Har ikke ordnet seg for meg :( Hverken vet eller skjønner helt hva jeg skal gjøre, kan slenge opp hardwaren min så kanskje noen kan komme med tips.

 

-Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz

-Asus P5N-E SLI

-Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB

-Gainward GeForce 8500GT 256MB DDR2

-Samsung SpinPoint T133S 300GB SATA2

 

Kjører lyd igjennom hovedkortet enn så lenge :blush:

Hva kan jeg gjøre? Finner jeg dette på nettet? Hvem må jeg evt. sende mail til?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Blir vel asus du må sende mail til da.Regner med at det er soundmax som er onboard hos deg og..? Har desverre sett masse klager på internett ang soundmax.. Har du prøvd å innstallere lydkortet på nytt ? Lagt inn de nyeste driverene ?

Vet ikke om det funker men du kan jo prøve å stille opp pci latency timeren i bios..

Lenke til kommentar

Ok, skal prøve litt senere i dag. Så kommer jeg evt. tilbake om det ikke hjelper.

 

Edit: Tror jeg fant noe nå, men sitter på en annen PC enn den med problemet så rekker ikke sjekke før jeg drar på skolen

Endret av Termometer
Lenke til kommentar
De med 000 er ikke justerbare . Kun firewire hos deg som er oppført med 32 du kan justere på.

 

Med et eksternt lydkort tilkoplet PCI bussen ville du sannsynligvis se dette i lista som justerbart .

8799810[/snapback]

Ok, da får jeg vente på svar på mailen jeg sendte til Asus da :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...