Jørnan Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) For noen dager siden datt det en idé ned i hode mitt, som jeg gjerne skulle ha prøvd ut. Dessverre gidder jeg ikke å prøve dersom det er dømt til fiasko, så jeg håper på litt hjelp her i forumet. Er det mulig å lakkere dekselet til en Sony Ericsson P990i? Jeg kunne tenke meg å lakkere den i sort. Er det mulig, eller vil det by på problemer? Jeg har lagt til et bilde nedenfor som illustrerer hva som gjør jeg tviler på at dette vil fungere: 1. Vil SE navnet synes etter lakkering og vil det være lett å maskere logoen? 2. Hva vil skje med dingsen under. Den blir vel ikke så pen hvis den er i originalfargen, men den kan vel ikke lakkeres heller. 3, 4 og 5. Hva skal gjøres med disse? Maskeres og lakkes rundt? 6. Skal denne og være i originalfargen eller skal dekselet lakkeres? 7. Skal den ikke gjøres noe med? 8. Hva vil skje med SE-navnet og høytalerutgangen? 9. P990i navnet forsvinner. Hva kan gjøres? 10. lippen må jo også lakkeres. Hva vil da skje med bokstavene og tallene på flippen? 11. Her kommer jo P990i-merket. Kan det bare tas over fra det gamle dekselet mitt? (tenkte å kjøpe et nytt deksel, slik at jeg har det originale i tilfelle alt går til h***) 12 og 13. Tastene har flere farger. Skal jeg også lakkere den i flere sort/gråfarger? Det blir vel vanskelig. I tillegg til dette, er det mange taster på sidene. Hva gjøres med disse? De fleste kan vel lakkeres, men hva med for eksmpel internett-knappen og lyset for kamera? Takker for svar Edit: Det har blitt gjort med en SE P900, men der var det mulig å ta av blant annet SE-navnet o.l. Se mer her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0%20deksel&st=0 Endret 28. mai 2007 av jornan Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Det er mulig å lakere det meste, men har man det som trengs? Riktig verktøy? Resurser og nokk tid? Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Nok tid: ja. Riktig verktøy: Overhode ikke Erfaring, kunnskap og ferdigheter: jeg kan bruke en malingskost, men that's it! Jaja, dette virket jo negativt, men hvor vanskelig kan det være å dusje over dekselet med litt maling? Det er selvfølgelig en kjempefordel å bruke en malingssprøyte, men jeg lakket scooteren med sprayboks (etter å ha gått på tryne ), og det var ikke synelig at det hadde vært omlakert en flekk der. Så jeg tror det fint går an å kjøpe en sprayboks Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Plukk av alle biter du vill ha lakkert, avfetting.. Litt pussing? Så lakerer du med flere strøk.. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Ok. Men hva med for eksempel linsedekselet o.l. Er det så lett å få av det? Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Det vet jeg ikke.. Ikke glem å bruke massevis av markeringtape;) Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Hehe. Tonn med maskeringstape Vet ikke om jeg skal gjøre det i det hele tatt, det koster jo penger, og det er veldig kjedelig å sitte med ødelagt elektronikk til 6.000 kroner. Men jeg har åpnet denne mobiltelefonen halvveis før, og har hatt P900 og P910i opp en haug av ganger, så det er nok ikke så mye jeg greier å gjøre feil Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg tror du hvet hva du gjør;) Hvis det blir noe av det, lag en worklogg davell;) Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Skal legge ut alt her hvis jeg gjør det, ja. Jeg har dessuten et par foreldre å overtale. Tror de er litt negative til "Hei, kan jeg pelle mobiltelefonen min i biter, male den og sette den sammen igjen i håp om at den fungerer?". Hehe. Sier det ikke slik da, men dere forstår sikkert hva jeg mener. Det kan høres veldig "farlig" ut Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 I know, ta litt researtch på nettet, se om noen har gjort noe lignende før.. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg (og en forumbruker på Esato) har nå kommet på to idéer for å gjøre dette enklest mulig. Flippen må fjernes. Det er ikke mulig å gjøre noe med bokstavene på flippen, så hvorfor ikke fjerne den? mobiltelefonen ser (etter min mening) bedre ut uten flippen, så da kan jeg fjerne den. Deretter står det mellom to valg. Jeg tenkte å ha mobiltelefonen tofarget, slik den er originalt. Men istedenfor sølv og grå, vil jeg ha mørk grå og sort. Det andre valget, som er enklere, er å bare lakke den grå delen sort, slik at den vil være både sølv og sort. Det sparer masse arbeid, spesielt bak, der det er mye å maskere. Hva tror dere er best? Sistnevnte blir nok ikke like fint, men er mye enklere Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Hvorfor spakler du ikke over logoer? Så mye penera da:) Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Det kan jeg, og så skrive SE123 Hehe. Logoen er ikke problemet. Det er linsedekselet, høytaleren, kameralampen o.l. Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Bruk maskeringstape, hvis jeg forstår deg riktig;) Forklar meg hva som er problemet.. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Det er vel vanskelig å maskere slike småting? Linsedekselet er jo større, men jeg skulle jo egentlig hatt det svart også, uten å lakke den blanke ringen rundt, speilen og knotten til å vri linsedekselet. Dessuten er det SE navnet og logoen og den brede tingen under på batteridekselet som er problemet Men jeg er enig med deg, maskeringstape løser så og si alle problemer! Endret 28. mai 2007 av jornan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå