Black Star Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 De skrøt mye og sa at garantien dekker absolutt alt. Dersom kameraet faller i sjøen eller havner i vaskemaskinen og blir ødelagt, ville jeg få nytt. Pris ca kr 1000 ved kjøp av et videokamera til 5-6000.Statistisk sett er det tap, og rett og slett dumt, å forsikre ting du har råd til å miste. Innbo, bil, hus, livsforsikring og slikt er greit, for der er det snakk om mulig personlig konkurs om noe skjer og du ikke har forsikring. Men forsikrer du alle små elektroniske dippedutter, så taler statistikken sine klare tall. Det er en grunn til at butikkene tilbyr dette... tjene mer penger. Personlig har jeg aldri forsikret en liten dippedutt i hele mitt liv. Jeg regnet over hva jeg har tjent på det, og fant ut at jeg kunne ha ødelagt et digitalt kamera og et par mobiler siden jeg begynte å kjøpe bærbare elektroniske saker for 10 år siden, og fortsatt gått i pluss. Jeg har enda ikke ødelagt noe, så jeg er nå veldig glad for at jeg ikke har kastet bort flere tusen på dette. Men hvis du er vant til å ødelegge ting, er det kanskje en fordel? Men det er fortsatt mange punkter i vilkårene som går på uforsvarlig oppbevaring og bruk, som kan brukes mot deg på de fleste hendelser. Og tyveri? Dekkes sjelden. Samtidig vil ofte reiseforsikring dekke dette, om det skjer utenfor ditt eget hjem (og det gjør det jo stort sett). En venninne fikk frastjålet sin mobil på jobben, og fikk hele kjøpssummen tilbake for å kjøpe ny mobil, fra reiseforsikringen sin. Så for mange er slike Elkjøp/Japan Photo/Lefdal/whatever-forsikringer smør på flesk. Tenk derfor nøye etter om du trenger det! Stort sett er svaret nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå