thrice Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Mar1us, Enig i at mobil skal være "usynelig" på ungdomsskolen. Men kan være veldig greit å ha mobiltelefon med seg på barneskolen, selvom den ikke blir brukt på skolen. Blir litt drøyt å sammenligne med røyk og kniv=P Lenke til kommentar
notalive Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Jeg er enig i det du sier at mobiltelefonen burde være borte fra barneskolen, i hvert fall. Husker en episode som en kjenning var involvert i, var en del stygge meldinger som ble sendt til en jente. Det er trist at slikt hender, men det er jo samtidig kjekt å kunne få tak i barna mens de er på skola om det skulle være noe. Om man skal få lov til å ha med mobiltelefonen på skolen er også noe som burde være individuelt.(med felles regel om iikke bruk av mobiltelefon i timene) Lenke til kommentar
thrice Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 notalive, Det at stygge meldinger blir sendt er kjipt, men hun hadde uansett fått slengt dritt etter seg. Mobberne hadde bare brukt et annet medium. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Det tror jeg også. Det spørs om det kanskje blir feil å fjerne måtene man kan mobbe på, ettersom man bare finner nye. Hvorfor? Virker for meg som at det blir flere og flere regler ... og flere regler gjør at flere bryter regler. Både fordi en del av reglene blir for "dumme" i forhold til sunn fornuft og at man blir hemmet av reglene. Og jeg sa ikke at det ikke skal være regler og at det skal være lov å bryte reglene. "Det er lov å bruke mobiltelefonen på skolen, med mindre du forstyrrer eller mobber andre" .... Det skulle være en grei regel. Det vil nok alltid være noen som ender opp med å forstyrre ved å sende en melding i timen eller glemme å stille telefonen til lydløs. Dersom man forbyr mobiltelefonen på skolen vil noen ta den med likevel. Endret 4. juni 2007 av notalive Lenke til kommentar
thrice Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 og flere regler gjør at flere bryter regler. Både fordi en del av reglene blir for "dumme" i forhold til sunn fornuft og at man blir hemmet av reglene. 8783212[/snapback] Godt sagt! Vi blir overveldet av regler, og jeg tror at det kan være med på å gjøre oss "dummere", selvom det også blir en feil på måte å si det på. I enkelte tilfeller burde samfunnets uskrevne normer holde, slik at vi kan fortsette å tenke selv, uten at regler autoriteter setter skal styre hver minste detalj i hverdagen. Lenke til kommentar
lain Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Nå tar dere denne diskusjonen veldig offtopic, da dette skulle være om skoleuniformer og ikke regler og mobiltelefoner. Jeg ser ikke noe galt i skoleuniformer, så lenge det ikke er veldig formelt. Om jeg hadde noe å si om saken, ville det vært innført på alle skoler f.o.m. barneskolen t.o.m. videregående. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Var vel en fra forumstyret som dro frem brusautomater, mobiltelefoner osv da.. Lenke til kommentar
lain Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Gjør det jo strengt tatt ikke noe mindre offtopic, eller? Lenke til kommentar
thrice Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Godt mulig. Tenkte det var mod. som avgjorde hva som var offtopic.. EDIT: Men dette er iallfall offtopic =P Endret 4. juni 2007 av wrangler Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Hopp tilbake på tema nå. Jeg skal kikke på det med brusautomatene. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Det finnes vel både fordeler og bakdeler med skoleuniformer. Men hvis det forbys å bruke sivilie klær på skolen, skal man da heller ikke ha lov til å bleke håret, ta striper etc? F.eks hvis en jente bruker 1600 hos frisøren hver 5. uke, og en annen jente kanskje har råd til å bare klippe seg hver 8. uke. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Alle har da forskjellig hår, men ingen trenger å ha forskjellig klær. Hva man gjør med sin egen kropp er ens egen business. Klærne er ikke en del av kroppen. Jeg er usikker på om jeg er for skoleuniformer, men er det en privat skole så bør skolen selv bestemme om de skal ha uniformer eller ikke, og elevene må rette seg etter kravene. Kanskje vanlige skoler også kan ha sine egne regler og gjerne sine egne uniformer? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) tja,jo. Håret har også mye å si på motebildet. Tror de fleste vil se bra ut på håret også, om de vil ha like klær som andre folk. Menmen, jeg vil nok aldri oppleve påbudt uniform. (mens jeg går på skole) Endret 12. juni 2007 av espennyh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå