Gå til innhold

diskusjon om skoleuniformer

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke at skoleuniformer bør innføres, det er slitsomt nok å gå på skolen om man ikke skal tvinges inn i noe som ligner på kostskole-klær fra 60-årene.

Jeg vil dog gå i skoleuniform hvis det blir vedtatt likelvel, men jeg vil nå helst slippe :whistle:

8738437[/snapback]

Hvem sier det skal ligne kostskole klær fra 60-tallet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og da er konklusjonen at dette selvsagt gjelder alle elever, landet rundt..?

:roll:

8738204[/snapback]

Da er konklusjonen at det er teit å nekte meg å bruke mobil i timen fordi en stakkars jævel i et klasserom i Hardangervidda ikke tåler at noen i klassen hans gjør det.

Lenke til kommentar
Og da er konklusjonen at dette selvsagt gjelder alle elever, landet rundt..?

8738204[/snapback]

Da er konklusjonen at det er teit å nekte meg å bruke mobil i timen fordi en stakkars jævel i et klasserom i Hardangervidda ikke tåler at noen i klassen hans gjør det.

8738957[/snapback]

Jeg synes ikke det er teit. Det er også normal folkeskikk.

Men: Det kommer selvsagt an på situasjonen. Sitter dere og gjør noe slags gruppearbeid, og noen sender en SMS eller to, så forstyrrer ikke det. Derimot hvis læreren står og messer ved tavla, og Nokia Tune plutselig klinger gjennom klasserommet, så er ikke det helt bra...

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke det er teit. Det er også normal folkeskikk.

Men: Det kommer selvsagt an på situasjonen. Sitter dere og gjør noe slags gruppearbeid, og noen sender en SMS eller to, så forstyrrer ikke det. Derimot hvis læreren står og messer ved tavla, og Nokia Tune plutselig klinger gjennom klasserommet, så er ikke det helt bra...

8739119[/snapback]

Folkeskikk å nekte noen å gjøre noe som ikke plager noen i nærheten?

Angående mobltelefoner, at de er på i timen er ikke noe problem for andre enn h*n som bruker den så lenge den er på lydløs.

" Som dere vil. Så lenge dere ikke har på lyd. "

Lenke til kommentar

Har, som mange andre her, til gode å oppleve/se mobbing på grunn av klær. De eneste jeg ser kan bli utsatt for dette er de som demonstrativt går i spessielle klær for å skille seg ut og ta avstand fra det normale. Alle vil vell ta seg godt ut og tror veien å gå for å unngå mobbingen og presset er holdninger osv. Snart fullført 2 året på videregående og enig i at brusen må vekk og gjerne erstattes av flere vanndispensere. Sunnere og billigere mat i kantinen synes jeg også hadde vert ett bra tiltak. Hva mobilen anngår skal jo den være av/på lydløs i alle timer og ved forstyrrelser vil den bli inndratt slik vi har det på vår skole.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke at skoleuniformer bør innføres, det er slitsomt nok å gå på skolen om man ikke skal tvinges inn i noe som ligner på kostskole-klær fra 60-årene.

Jeg vil dog gå i skoleuniform hvis det blir vedtatt likelvel, men jeg vil nå helst slippe :whistle:

8738437[/snapback]

Er jo ikke så gale dette: (Engelsk)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

BLAZER.jpg

8738643[/snapback]

Jeg nekter å lære meg å knyte slips fordi jeg må bruke det hvis jeg skal på skolen.

Jeg ser ivvertfall ingen grunn til skoleuniform på vgs. da burde folk være voksne nok, til å skjønne at men ikke skal dømme etter utseende.

Endret av V-by
Lenke til kommentar
Folkeskikk å nekte noen å gjøre noe som ikke plager noen i nærheten?

Jeg vet ikke hvordan det er på deres skole, men der jeg gikk var det mye tavleundervisning. Å si at å bruke mobiltelefon mens læreren har tavleundervisning ikke er forstyrrende, overbeviser ikke meg.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvordan det er på deres skole, men der jeg gikk var det mye tavleundervisning. Å si at å bruke mobiltelefon mens læreren har tavleundervisning ikke er forstyrrende, overbeviser ikke meg.

8740660[/snapback]

Så lenge ingen i klassen sier i fra om at mobil plager dem så er det ikke et problem å ta hensyn til. Det må da være en avgjørelse for hver enkelt klasee.

Lenke til kommentar

8738437[/snapback]

Er jo ikke så gale dette: (Engelsk)

BLAZER.jpg

8738643[/snapback]

Jeg nekter å lære meg å knyte slips fordi jeg må bruke det hvis jeg skal på skolen.

Jeg ser ivvertfall ingen grunn til skoleuniform på vgs. da burde folk være voksne nok, til å skjønne at men ikke skal dømme etter utseende.

8739736[/snapback]

De bruker "klipse-slips" så knytting er unødvendig :p

Er faktisk enig med at jeg tviler på at uniformer vil være nødvendig på VGS...

Lenke til kommentar

8740660[/snapback]

Så lenge ingen i klassen sier i fra om at mobil plager dem så er det ikke et problem å ta hensyn til. Det må da være en avgjørelse for hver enkelt klasee.

8740762[/snapback]

Kanskje ikke alle tør å si ifra..

Uansett, dere får nå gjøre som dere vil. Glad jeg ble ferdig med skolen før mobiltelefon ble virkelig populært..

Denne diskusjonen gjaldt forøvrig skoleuniform, ikke mobiltelefon.

Lenke til kommentar
Kanskje ikke alle tør å si ifra..

Uansett, dere får nå gjøre som dere vil. Glad jeg ble ferdig med skolen før mobiltelefon ble virkelig populært..

Denne diskusjonen gjaldt forøvrig skoleuniform, ikke mobiltelefon.

8740995[/snapback]

Så jeg skal ikke ha lov til å bruke mobil i timene fordi det kanskje er en som ikke har nerver til å si ifra om at han ikke liker mobil i timene. Vel, denne personen burde klare å skrive en lapp til lærern "jeg blir distrahert av mobiler i timen" om det er for vanskelig for han klarer han nok ikke så mye uansett.

Men, ja diskusjonen er off-topic.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig forstyrrer mobillyder i timen. Men det er bare lyden og ikke telefonen i seg selv som forstyrrer, så hvis man har på lydløs er det greit.

Men hvorfor kan man ikke gå med de klærne man liker egentlig?? Hvorfor skal flertallet tilpasse seg mindretallet ved å gå med skoleuniform bare fordi noen er tjukke, ikke har råd til moteklær, etc. Det er uansett ikke så alvorlig.

Endret av Kasparov
Lenke til kommentar
Selvfølgelig forstyrrer mobillyder i timen. Men det er bare lyden og ikke telefonen i seg selv som forstyrrer, så hvis man har på lydløs er det greit.

Men hvorfor kan man ikke gå med de klærne man liker egentlig?? Hvorfor skal flertallet tilpasse seg mindretallet ved å gå med skoleuniform bare fordi noen er tjukke, ikke har råd til moteklær, etc. Det er uansett ikke så alvorlig.

8747464[/snapback]

Problemet er vel at flere glemmer å slå på lydløs? Dessuten kan vibrering lage forstyrrende lyder. Men ok.

Hvordan vet du egentlig at flertallet ikke ønsker uniform?

Det er alvorlig hvis folk dømmes utifra økonomiske forhold hjemme. Kan ikke ha det slik i et klasseløst samfunn. Men igjen, folk utenfor skolen ville kanskje dømt deg om de så deg på gata med skolenavnet representert på uniformen?

--

Skoleuniformene hadde da ikke trengt å vært så formelle som enkelte hevder? Det er da ikke pyntefaktor det handler om.

Lenke til kommentar
Så jeg skal ikke ha lov til å bruke mobil i timene fordi det kanskje er en som ikke har nerver til å si ifra om at han ikke liker mobil i timene. Vel, denne personen burde klare å skrive en lapp til lærern "jeg blir distrahert av mobiler i timen" om det er for vanskelig for han klarer han nok ikke så mye uansett.

8742524[/snapback]

Nei, du skal ikke bruke mobilen i timen. I timen skal du følge med på undervisningen!!

Vi klarte oss helt fint uten mobil i klasserommet før.

Lenke til kommentar
Nei, du skal ikke bruke mobilen i timen. I timen skal du følge med på undervisningen!!

Vi klarte oss helt fint uten mobil i klasserommet før.

8765782[/snapback]

Med nye kommunikasjonsmetoder må skolene utforme nye regelverk til å romme disse kommunikasjonsformene.

Lenke til kommentar
Med nye kommunikasjonsmetoder må skolene utforme nye regelverk til å romme disse kommunikasjonsformene.

8766042[/snapback]

Hva skal man med en mobil i en undervisningstime klasserommet?

Spør du meg så er det bare et forstyrrende element for lærer/medelever.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...