frohaa Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg kjøpte en Elitegroup G560 fra Multicom for 2 1/2 år siden som ble helt død for en tid siden. Sendte den inn til Multicom og fikk byttet hovedkort. Ble død igjen 1 måned etter og fikk nå oppgitt at den var fuktskadet. Mistenker at det er hovedkortet igjen, men ville ikke betale 3400,- i rep. for en så gammel PC, så kjøpte heller en brukt Compaq Evo N800w til 1200,- som fungerer greit til mitt bruk inntil jeg får bedre råd. Det jeg lurte på er om det er lurt å bytte CPU'en fra G560 som er en centrino 1,6 til Compaq'en som har en P4-M 2,2? Grunnen til at jeg vurderer det er at vifta på compaq'en går hele tiden og bråker endel mens vifta på G560'en stort sett ikke gikk. Det står også en CD/DVD brenner i G560, mens det bare er en CD brenner i Compaq'en, så kunne også tenkt meg å bytte denne. Har aldri åpnet en bærbar før men har tidligere byttet komponenter på en stasjonær. Hvis jeg kan bytte, er det vanskelig / evt noe jeg bør passe på? Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg tror nok at det er forskjellige prosessorsokler på disse pc'ene, dessverre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå