Gå til innhold

Trenger Nytt skjermkort! Tips?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm. jeg tror det sto noe om input  350W MAx.

Blir det nok. ? høres litt lite ut  :hmm:

8752119[/snapback]

Det er altfor lite med tanke på de hardiskene og hvis du skal kjøpe nytt ram og skjermkort, da vil du ende opp med at noen av komponentene ikke får nokk strøm ;>

kjøp en 500Watter.

Lenke til kommentar

8752119[/snapback]

Det er altfor lite med tanke på de hardiskene og hvis du skal kjøpe nytt ram og skjermkort, da vil du ende opp med at noen av komponentene ikke får nokk strøm ;>

kjøp en 500Watter.

8764283[/snapback]

Kan du vennligst forklare hvordan det blir for lite for et oppsett som vil trekke sånn ca. 150 W max?

Lenke til kommentar
Please kan noen svare på det? har ikke peiling på sånt..

8758937[/snapback]

Det vil sansynligvis gå helt fint, så lenge du har et normalt antall komponenter i maskina fra før. 1-2 harddisker, cdspiller, dvd brenner, skjermkort.

Lenke til kommentar

8752119[/snapback]

kjøp en 500Watter.

8764283[/snapback]

Kan du vennligst forklare hvordan det blir for lite for et oppsett som vil trekke sånn ca. 150 W max?

8764466[/snapback]

Det er enkelt å forklare .

Disse watt kalkulatorene tar ikke hensyn til at ~ 80-90% av effekten benyttet i en PC idag bruker +12v strøm .

Så det er så enkelt at skal man ha en PSU som leverer nok samlet watt på +12v må man oftest opp i 500W/600W modeller av anerkjent merke "spesielt" dersom man benytter gaming grafikk kort.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Hmm nå for jeg svar på at det er for lite OG at det går fint. jeg har tenkt å kjøpe minst mulig så..

Hva blir det til?

8765118[/snapback]

Les DENNE tråden. Så finner du ut dette på egenhånd. Ingen vits i å starte en krangler om dette her.

Lenke til kommentar
Disse watt kalkulatorene tar ikke hensyn til at ~ 80-90% av effekten benyttet i en PC idag bruker +12v strøm .

De litt bedre tar faktisk hensyn til det. Men en trenger ikke nødvendigvis bruke en kalkulator, det er ganske lett hoderegning når en vet omtrent hvor mye hver komponent bruker. I dette tilfellet blir 12V-kravet rundt 10A. Vis meg en eneste 350W PSU med mindre enn 13A 12V-linje.

Så det er så enkelt at skal man ha en PSU som leverer nok samlet watt på +12v må man oftest opp i 500W/600W modeller av anerkjent merke "spesielt" dersom man benytter gaming grafikk kort.

8765090[/snapback]

Vel, grafikkortene jeg siktet til drar rundt 50 W.

Lenke til kommentar

Gamle ATX v1 psuer har mest på 5V . Og kanskje 8-10 A på +12v for en 300-350w type.

Så uten at "kjetilm" kan lese ut på klistremerket max sustained ampere på alle spenningene og kombinert watt for +3.3v/+5v betyr ikke totalen 350w stort.

Men 7900GS som er nevnt vil maxe ut i 3Dload rundt 50w det er korrekt .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...