Gå til innhold

Trenger Nytt skjermkort! Tips?

Anbefalte innlegg

Heisan. Jeg sitter her å gamer med Nvida Geforce 7300SE :blush:

Det går ikke særli bra men jeg har bruklt det en stund,

(På nye spill har jeg hatt fps ned i 3.5)

Derfor skal jeg skjøpe nytt. MEN jeg har ikke så mye peiling så defor trenger jeg noen tips.

det skal i verfall klare å takle spill som Counter-strike:source, Call Of Duty2, og mange nyere spill.

Budsjette mitt ligger på ca 2000 - 3000. eller mindre vis det går greit.

Dere trenger sikkert å vite litt mer av maskinvaren min så: Her er den

AMD Atolon 64 X2 Dual core 3800+ 2

320 GB SATA

1024MB ram

(ikke mye å skryte over)

Takker for GODE og SERIØSE svar.

Endret av kjetilm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du ikke har så rask HW, så ville vel ett 8600 GTS vært ett godt valg.

Dette kortet kan sammenlignes med ett 7900 GS/GT, samt at det i tillegg har DX10 støtte.

Ellers så er det vel 8800 GTS/GTX/Ultra som er det beste og raskeste på markedet for tiden, men skal du ha en av disse så bør du også oppgradere resten av maskinvaren din.

EDIT: Leifs. :D

Endret av -LoFFeN-
Lenke til kommentar

Ikke 'glem' Radeon X1950PRO .

Kjempe kort hvis man ikke er avhengig av DirectX10 , og finns både som AGP8X og PCI-Express .

Har forøvrig både X1950PRO og 8600GTS og kortene yter omtrent likt i DX9 med normal oppløsning (1280 x 1024 32bit ) , X1950PRO er ~ 500,- billigere for 256MB ram modellen kontra 8600GTS .

Lenke til kommentar

Merk at 8800GTS er et laangt kort ( ca. 23cm ) , så sjekk om det er plass .

Dette leveres kun som PCI-Express og du kan ta med dette videre når du evt. oppgraderer . Og ja klart du får bra grafikk sammenliknet med 7300 selv om du ikke gjør noe med systemet ellers .

Jeg kjøpte 8600GTS til min ene maskin kun grunnet plass problemer da dette kortet er veldig kort sammenliknet med nv7900/R19xxx/nv88xx korta .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Okei. Nå har jeg skjekket at det er nok plass.

der er over 23cm ledig plass der.

Men så har jeg WinXP Støtter det Dx10?

Vis det ikke gjør det hvordan blir det da og spille spill som bruker Dx9?

Blir det ikke hakkete?

Tenker på Nvida Geforce 8800...

Lenke til kommentar
Mitt forslag er 1 GB ekstra RAM og et X1950pro skjermkort. Evt et 8800GTS 320 MB skjermkort hvis du har råd. Du vil få en enorm ytelsesøkning i spillene dine.

8720838[/snapback]

Ja, kjøp for all del et par minnebrikker til (1 GB). Det du så har igjen av budsjettet bruker du på skjermkort.

Jeg vil også anbefale litt forsiktig overklokking av CPUen hvis du har noen få timer å avse til det.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

Win XP støtter ikke DX10, så i dag er nok X1950pro et bedre kjøp enn GF 8800. At GF støtter DX10, betyr ikke at det er ubrukelig med DX9..

Det er du kanskje bør ta med i vurderingen er at WinXP med tiden nok vil få DX10 støtte, dog kanskje ut i 2008.

På en annen side er vel X1950 opp mot 1000kr billigere enn 8800, og da får du RAM + penger til overs i samme budsjett. :)

Lenke til kommentar
Win XP støtter ikke DX10, så i dag er nok X1950pro et bedre kjøp enn GF 8800. At GF støtter DX10, betyr ikke at det er ubrukelig med DX9..

8746925[/snapback]

8800 serien er bedre kort enn X1950pro, uansett DX versjon. Men det er dyrere kort da.

På en annen side er vel X1950 opp mot 1000kr billigere enn 8800, og da får du RAM + penger til overs i samme budsjett. :)

8746925[/snapback]

Det er et godt poeng hvis penger er problemet, men den aller beste løsningen er mer minne OG 8800 skjermkort :thumbup:

Lenke til kommentar

Morn

henger meg på her siden han har 7300 som jeg har...

har fint lite penger så lurer på om GeForce 7900 bruker mye mer strøm enn 7300?? håper på å slippe å kjøpe ny strømforsyning og er det slik att radeon kort sluker en del mer strøm enn nVidia kort? f.ek.s 1950pro som vi snakker om.

Strømforsyning som følger med fra dell på usle 305watt...

pc'en er en 64 X2 5000+ prossesoer og 2 gig ram...

tenkte på detta: 7900GS

Endret av Amaru
Lenke til kommentar

Men de koster underkant av 2000 med frakt...

Da kan jeg like godt finne en grei strømforsyning til 500-600kr og kjøpe 1950pro. Har XP for øyeblikket (DX9) og har ingen planer om Vista før jeg er tjukk av penger og har råd til ny PC så DX10 funker ikke som argument men takk for hjelp =)

Endret av Amaru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...