Svish Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Er det noen mulighet for å kun få installert minste mengde med pakker når man legger inn Ubuntu? Når en legger inn Ubuntu får en jo en hel drøss med programmer installert, og selv om jeg ser fordelen med dette, kunne jeg tenkt meg å kun ha akkurat OS'et, og så legge til de programmene jeg trenger og vil ha manuelt. Finnes det noen mulighet for dette? Eller er eneste måten å installere Ubuntu, og så gå igjennom alle de tusenvis av installerte pakkene og fjerne de man ikke vil ha? Problemet med sistnevnte er at jeg vet jo ikke alltid hva som faktisk trengs eller sånt.. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Du kan gjøre det hvis du bruker den alternative installasjonsCDen. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Er det noen mulighet for å kun få installert minste mengde med pakker når man legger inn Ubuntu? 8720614[/snapback] Ja, du kan velge "MinimalCD" som bare er på 10mb Du finner en kort guide her. Lenke til kommentar
Svish Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 kult. Den så jo ekstremt minimal ut. Virket ikke som man fikk med det grafiske brukergrensesnittet en gang? eller var det det sudo apt-get install xorg xterm gdm icewm menu firefox gksu synaptic gjorde? Er dette gnome desktopsakene en del av den linja der? eller er det allerede innstallert? eller? Lenke til kommentar
Del Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 icewm er en lettvekts desktop, så du får mer enn bare konsoll, og gdm er grafisk log-in manager. Lenke til kommentar
Svish Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 så icevm er ikke det som brukes i vanlig ubuntu? hva brukes i vanlig ubuntu? Er det forskjell på utseende liksom? Eller icewm bare noe som ligger bak? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Du kan gjøre det hvis du bruker den alternative installasjonsCDen.8720681[/snapback] EEr den helt uten GUI under installasjonen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå