Gå til innhold

Hvor stor ekstra ytelse med sli/crossfire

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Flere jeg kjenner har prøvd sli og crossfire, og så gått tilbake til ett skjermkort igjen.

De har klaget over at mye ekstravarme har gitt ustabilt system og problemer med å gi nok strøm (samt at større strømforsyning også gir mer varme).

Har også lest at man ikke dobler ytelsen ved å bruke to skjermkort, og at det er få, om noen, spill som utnytter to skjermkort.

Hvilke erfaringer har dere som bruker to skjermkort, er sli eller crossfire best og hva kommer sannsynligvis til å bestå fremover?

Burde man ikke konstruert sli og crossfire hovedkort med større avstand mellom skjermkortene for å få bedre kjøling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Flere jeg kjenner har prøvd sli og crossfire, og så gått tilbake til ett skjermkort igjen.

De har klaget over at mye ekstravarme har gitt ustabilt system og problemer med å gi nok strøm (samt at større strømforsyning også gir mer varme).

Har også lest at man ikke dobler ytelsen ved å bruke to skjermkort, og at det er få, om noen, spill som utnytter to skjermkort.

Hvilke erfaringer har dere som bruker to skjermkort, er sli eller crossfire best og hva kommer sannsynligvis til å bestå fremover?

Burde man ikke konstruert sli og crossfire hovedkort med større avstand mellom skjermkortene for å få bedre kjøling?

8720566[/snapback]

Enig i de spørsmåla.

Sikkert mange som har en mening om det her på forumet :thumbup:

Lenke til kommentar
SLi er ikke noe man trenger ennå. Du DOBBLER ikke ytelsen, den bli bedre, men du dobbler den ikke! :)

Jeg husker ikke dette helt. Kunne skrevet mer, skal se om jeg finner noe etter jeg har funnet meg litt mat :tease:

8721503[/snapback]

Ytelsen kan gå fra -10% til +90%. Det kommer helt an på spillet.

Lenke til kommentar
SLi er ikke noe man trenger ennå. Du DOBBLER ikke ytelsen, den bli bedre, men du dobbler den ikke! :)

Jeg husker ikke dette helt. Kunne skrevet mer, skal se om jeg finner noe etter jeg har funnet meg litt mat :tease:

8721503[/snapback]

Ytelsen kan gå fra -10% til +90%. Det kommer helt an på spillet.

8721991[/snapback]

og ikke minst prosessoren. Til dags dato finnes det vel neppe en CPU som kan holde tritt med 2 8800GTX i SLI.

Lenke til kommentar
og ikke minst prosessoren. Til dags dato finnes det vel neppe en CPU som kan holde tritt med 2 8800GTX i SLI.

8722217[/snapback]

Det kommer veldig an på spillet og hvilke innstillinger som brukes. Det er lett nok å finne omvendte tilfeller, hvor kortene ikke holder følge med en A64 3000+.

Det blir litt feil å tenke: "Hvor rask CPU trenger jeg for å utnytte skjermkortene?" Du bør heller tenke: "Hvor rask CPU trenger jeg for spillene jeg vil spille?"

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Gjest Slettet-QjT4b9

Gammel tråd, know, men jeg har lest somewhere at eldre kort iallefall så yter SLi +30% på det beste i det spillet som gir mest igjen i SLi, mens CF har opp til max 90% på visse spill, så av en eller annen grunn så er CF bedre (2 stk 2900XT any1?:p).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...