Gå til innhold

Acer Ferrari 1005WTMi, se etter v/brukt kjøp?


Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe ein Acer Ferrari 1005WTMi av en bekjent og lurer litt på hvilke erfaringer folk har med denne.

 

Hva bør jeg se etter når jeg skal avgårde å se (besteme meg) og prøve å prute ? :p

Den det er snakk om er 4 mnd. og han skal ha 9k for den.

Syns i grunnen denne er veldig billigt, hva mener dere?

 

Og har noen av dere erfaringer med pcen som spillepc? Planen var å klare å få wow innpå denne pcen også :) Men nåværende eier sier den er utrolig treig, og skylder på alle tilleggs programmer som følgte med og som er installert.

 

(Kjører nok en full reinstall av windows dersom jeg kjøper den, og installerer minst mulig jalla program ;))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør være mest obs på at disse er sykt overpriset. Du får samme datakraft og kvalitet til nesten halvparten av prisen. En som selger denne tar mest sannsynlig utgangspunkt i nyprisen. Siden denne er helt ufattelig høy så blir nok bruktprisen på samme nivå. 9000 virker ok da. Den vil funke bra til wow. Eneste grunn til at denne er treg er mye junkprogrammer.

 

Skal du kjøpe bærbar kan det jo være lurt å vente noen mnder også: :innocent:

http://www.hardware.no/nyheter/baerbar_pc/..._centrino/39194

 

Tipper prisene på de eksisterende modellene vil synke litt da. :dribble:

 

 

 

 

:w00t:

Endret av siNch
Lenke til kommentar
Du får samme datakraft og kvalitet til nesten halvparten av prisen.

Link?

8722166[/snapback]

 

Man får samme datakraft og kvalitet til omtrent halvparten av nyprisen på disse. Bare undersøk selv. En riktig lap til rundt 10000 gir deg det samme som for 20000 bortsett fra dilldall. Og man betaler vel ikke 10000 for dilldall?

 

En fin liten billig sak:

http://www.psdata.no/ps.asp?it=133447&mlevel=190400

 

Denne skal visstnok kunne oppgraderes til 4GB ram med 2 x 2GB brikker. Intels nye integrerte skjermkort skal også være ytelsesmessig overlegent de tidligere utgavene av intels integrerte skjermkort. Disse har også støtte for en del 3D funksjoner som de tidligere ikke hadde (f.eks til spill).

Endret av siNch
Lenke til kommentar

At man får bedre/raskere maskinvare billigere er en ting, men man får ikke samme byggekvalitet på billigere maskiner.

 

Proffbrukere ser man sjeldent med en barebone pc av et eller annet merke, dem bruker pcer i bedriftsegmentet til de store produsentene, nettopp pga kvalitet.

 

Så får dem som ikke er så krevende brukere heller kjøpe seg billige pcer med tvilsom byggekvalitet og myk plastikk.

Lenke til kommentar
Man får samme datakraft og kvalitet til omtrent halvparten av nyprisen på disse. Bare undersøk selv. En riktig lap til rundt 10000 gir deg det samme som for 20000 bortsett fra dilldall. Og man betaler vel ikke 10000 for dilldall?

 

En fin liten billig sak:

http://www.psdata.no/ps.asp?it=133447&mlevel=190400

Du er jo heilt på tur her. Kan jo sjølvsagt ikkje samanlikne ein 15,4" mot ein 12" som i tillegg veg over eit kg mindre. Kor er logikken i det?

 

Ja, ferrarien er overprisa, men det er i såfall ikkje snakk om mange tusenlappane. Den er jo tross alt noko av det råaste ein får innanfor "ultraportable"..

Lenke til kommentar

Ferrari er ikke overpriset. Det er en myte, og folk bør sjekke tilsvarende modeller og prisene på de. Husk også at Ferrar-modellene er bygget i karbonfiber som påstås å vere over 30 ganger mer slitesterkt.

 

Men Acer Ferrari 1005WTMi er ingen spillepc. WoW vil nok kunne gå, men ikke så alt for bra.

 

Prisen synest jeg var passe.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Ferrari er ikke overpriset. Det er en myte, og folk bør sjekke tilsvarende modeller og prisene på de. Husk også at Ferrar-modellene er bygget i karbonfiber som påstås å vere over 30 ganger mer slitesterkt.

 

Men Acer Ferrari 1005WTMi er ingen spillepc. WoW vil nok kunne gå, men ikke så alt for bra.

 

Prisen synest jeg var passe.

 

Hilsen,

efikkan.

8731486[/snapback]

 

 

Hva skal man med karbonfiber på en laptop da? Reduserer slitasjen med 30 år? Jaja, jeg bytter iallefall utstyr hvert 2.år så jeg har ikke det problemet. Får jeg samme kraft for 10000 som jeg kunne fått med 20000 tar iallefall jeg det. Jeg liker å ha mest mulig power til mitt bruk, og best mulig oppløsning i forhold til størrelsen på skjermen, samt meget god kontrast. Om Laptopen er i litt mykere plast? Ja vel. Den bøyer i såfall framfor å knekke/sprekke i første omgang. Dessuten skal jeg ikke voldta den anywayz. Videre kommer jeg garantert til å bytte den ut innen 2 år og da er det håpløst å bruke 20000 hver gang. Da er det bedre å sette de 10000kr på høyrentekonto i 2 år og kjøpe seg en ny en når de 2 årene har gått.

 

Mitt synspunkt :D

Endret av siNch
Lenke til kommentar
Ferrari er ikke overpriset. Det er en myte, og folk bør sjekke tilsvarende modeller og prisene på de. Husk også at Ferrar-modellene er bygget i karbonfiber som påstås å vere over 30 ganger mer slitesterkt.

 

Men Acer Ferrari 1005WTMi er ingen spillepc. WoW vil nok kunne gå, men ikke så alt for bra.

 

Prisen synest jeg var passe.

 

Hilsen,

efikkan.

8731486[/snapback]

 

 

Hva skal man med karbonfiber på en laptop da? Reduserer slitasjen med 30 år? Jaja, jeg bytter iallefall utstyr hvert 2.år så jeg har ikke det problemet. Får jeg samme kraft for 10000 som jeg kunne fått med 20000 tar iallefall jeg det. Jeg liker å ha mest mulig power til mitt bruk, og best mulig oppløsning i forhold til størrelsen på skjermen, samt meget god kontrast. Om Laptopen er i litt mykere plast? Ja vel. Den bøyer i såfall framfor å knekke/sprekke i første omgang. Dessuten skal jeg ikke voldta den anywayz. Videre kommer jeg garantert til å bytte den ut innen 2 år og da er det håpløst å bruke 20000 hver gang. Da er det bedre å sette de 10000kr på høyrentekonto i 2 år og kjøpe seg en ny en når de 2 årene har gått.

 

Mitt synspunkt :D

8737655[/snapback]

Hvor har du 30 år fra?

 

Jeg pratet om at prisen på den brukt var ok, ikke nyprisen.

 

Skal du ha en like kraftig pc i den størrelsen så må du nesten opp i den prisen.

 

Jeg sier ikke at du eller noen andre skal bruke 20k på en pc annenhvert år, men om du trenger en pc med slike spesifikasjoner og egenskaper så må du gjerne opp i den prisklassen.

 

For folk flest er nok en bærbar pc i prisklassen 9-12k som gir mest for pengene. (dette er gjerne større pcer)

 

Det er en god idé å lese hva jeg egentlig skrev. :)

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Ferrari er ikke overpriset. Det er en myte, og folk bør sjekke tilsvarende modeller og prisene på de. Husk også at Ferrar-modellene er bygget i karbonfiber som påstås å vere over 30 ganger mer slitesterkt.

 

Men Acer Ferrari 1005WTMi er ingen spillepc. WoW vil nok kunne gå, men ikke så alt for bra.

 

Prisen synest jeg var passe.

 

Hilsen,

efikkan.

8731486[/snapback]

 

 

Hva skal man med karbonfiber på en laptop da? Reduserer slitasjen med 30 år? Jaja, jeg bytter iallefall utstyr hvert 2.år så jeg har ikke det problemet. Får jeg samme kraft for 10000 som jeg kunne fått med 20000 tar iallefall jeg det. Jeg liker å ha mest mulig power til mitt bruk, og best mulig oppløsning i forhold til størrelsen på skjermen, samt meget god kontrast. Om Laptopen er i litt mykere plast? Ja vel. Den bøyer i såfall framfor å knekke/sprekke i første omgang. Dessuten skal jeg ikke voldta den anywayz. Videre kommer jeg garantert til å bytte den ut innen 2 år og da er det håpløst å bruke 20000 hver gang. Da er det bedre å sette de 10000kr på høyrentekonto i 2 år og kjøpe seg en ny en når de 2 årene har gått.

 

Mitt synspunkt :D

8737655[/snapback]

Hvor har du 30 år fra?

 

Jeg pratet om at prisen på den brukt var ok, ikke nyprisen.

 

Skal du ha en like kraftig pc i den størrelsen så må du nesten opp i den prisen.

 

Jeg sier ikke at du eller noen andre skal bruke 20k på en pc annenhvert år, men om du trenger en pc med slike spesifikasjoner og egenskaper så må du gjerne opp i den prisklassen.

 

For folk flest er nok en bærbar pc i prisklassen 9-12k som gir mest for pengene. (dette er gjerne større pcer)

 

Det er en god idé å lese hva jeg egentlig skrev. :)

 

Hilsen,

efikkan.

8737820[/snapback]

 

 

Du snakker om å lese...

Mener jeg avsluttet det siste innlegget med "Mitt synspunkt".

 

:whistle:

Lenke til kommentar
Du snakker om å lese...

Mener jeg avsluttet det siste innlegget med "Mitt synspunkt".

 

:whistle:

8741590[/snapback]

Noe trengte avklaring og noe var ikke helt relevant til diskusjonen. Du motsier faktisk deg selv der med kravene til pc også. Du vil ha en pc med alt det der men ikke betale såpass for den. Poenget er at du må gjerne opp i den prisklassen om du skal ha en liten("ultraportabel") med slik maskinvare.

 

At du ikke trenger karbonfiber er din sak.

 

Tips: Pass på at sitat ikke blir for store.

Lenke til kommentar

Har bestemt meg for at det ikke blir denne, den blir for liten.

 

Er i millitæret og trenger en spillepc, ettersom jeg er på transport og kommer til å sitte MYE i ro ... :ermm:

 

Da vil jeg ha den som stor som overhode mulig, med så stor skjerm som mulig ;) bare ikke stasjonær...

 

Edit: og billig ;) mest power for under 10k ;) (8-9 var målet)

Endret av Swifty
Lenke til kommentar

Enkelte innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av quotefunksjon. Vær vennlig å passe på å quote det du svarer på og ikke mer enn det. I utgangspunktet skal man ikke quote mer enn maks to innlegg bakover. Dette for å gjøre det mest mulig oversiktlig. Ved quoting av veldig mye tekst, eller om bruker finner det nødvendig å quote flere innlegg bakover så oppfordres man til å bruke skjul funksjonen.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...