Gå til innhold

Dinosaurer på Noas Ark..yeah!

Anbefalte innlegg

New museum says dinosaurs were on Noah's Ark:

PETERSBURG, Ky (Reuters) - Like many modern museums, the newest U.S. tourist attraction includes some awesome exhibits -- roaring dinosaurs and a life-sized ship.

But only at the Creation Museum in Kentucky do the dinosaurs sail on the ship -- Noah's Ark, to be precise.

The Christian creators of the sprawling museum, unveiled on Saturday, hope to draw as many as half a million people each year to their state-of-the-art project, which depicts the Bible's first book, Genesis, as literal truth.

While the $27 million museum near Cincinnati has drawn snickers from media and condemnation from U.S. scientists, those who believe God created the heavens and the Earth in six days about 6,000 years ago say their views are finally being represented.

"What we've done here is to give people an opportunity to hear information that is not readily available ... to challenge them that really you can believe the Bible's history," said Ken Ham, president of the group Answers in Genesis that founded the museum.

Here exhibits show the Grand Canyon took just days to form during Noah's flood, dinosaurs coexisted with humans and had a place on Noah's Ark, and Cain married his sister to people the earth, among other Biblical wonders.

Scientists, secularists and moderate Christians have pledged to protest the museum's public opening on Monday. An airplane trailing a "Thou Shalt Not Lie" banner buzzed overhead during the museum's opening news conference.

Opponents argue that children who see the exhibits will be confused when they learn in school that the universe is 14 billion years old rather than 6,000.

"Teachers don't deserve a student coming into class saying 'Gee Mrs. Brown, I went to this fancy museum and it said you're teaching me a lie,"' Dr. Eugenie Scott, executive director of the National Center for Science Education, told reporters before the museum opened.

A Gallup poll last year showed almost half of Americans believe that humans did not evolve but were created by God in their present form within the last 10,000 years.

Three of 10 Republican presidential candidates said in a recent debate that they did not believe in evolution.

(Kilde)

*riste på hodet*

Er det rart at det går til helvette? Sånn virkelig?

Approximately 75 percent of adults, according to polls cited by Prothero, mistakenly believe the Bible teaches that "God helps those who help themselves." More than 10 percent think that Noah's wife was Joan of Arc. Only half can name even one of the four Gospels, and -- a finding that will surprise many -- evangelical Christians are only slightly more knowledgeable than their non-evangelical counterparts.
(kilde)

Video: http://cosmos.bcst.yahoo.com/up/player/pop...=61492&src=news

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Det var jo bra at noen er opplyst :ermm:

I disse dager er jeg glad for at jeg ikke er oppfostret i USA

Lenke til kommentar

Hvorvidt det er for mye opplæring eller ikke, det er helt og holdent den enkeltes valg å finne ut hvor mye en vil om religion. Selv vet jeg ikke hva pinsen er til for, men jeg tror jeg lærte det på ungdomsskolen en gang.

Poenget mitt er at man skal ikke dømme skoleverket etter folks interesse av å finne ut om hva pinsen er for noe. Men siden dette da er et tema, skal jeg sjekke det opp, for nysgjerrighetens skyld. Men jeg vil tro de fleste kan leve et godt liv uten at de vet hvorfor visse helligdager er til.

Lenke til kommentar
Vel, TV2 spurte "5 på gaten" om hva som er bakgrunnen til pinsefeiringen... Mange gullkorn ute og gikk der også.. Så den neste som sier det er for mye religionsopplæring i skolen, vet ikke hva han prater om...

8720890[/snapback]

At noen som sannsynligvis var ateister ikke visste hva pinsen representerer blir noe ganske annet enn at en kristen tror Joan of Arc var Noahs kone.

Lenke til kommentar
De fikk den hellige ånd i håret? ;) Neida. Det er liksom kirkens fødselsdag, er det ikke? Da Jesus viste seg for disiplene for første gang etter at han stod opp fra døden?

8720946[/snapback]

Nesten. Jesus sto vel opp i påska. ;)

Pinsa er til minne om da Den hellige ånd kom til disiplene, og det regnes som kirkas fødselsdag, ja.

Jeg visste hva det var, gitt, selv om jeg er ateist.

Endret av unge thendrup
Lenke til kommentar
Nesten. Jesus sto vel opp i påska. ;)

8721053[/snapback]

Oi, ja, her står det i markus 16, 9ff at han viste seg allerede tidlig den første dagen i uken. (Er dette da "tidlig om dagen" i jødisk tankegang - altså rett etter klokka 18.00?)

NB NB! Breaking news!

Lukas 24, 36-43: Mens de snakket om dette, sto Jesus selv midt iblant dem og sa: «Fred være med dere!» De ble forferdet og redde, for de trodde de så en ånd. Men han sa til dem: «Hvorfor er dere grepet av angst, og hvorfor våkner tvilen i hjertet deres? Se på hendene og føttene mine; det er jeg. Ta på meg og se! En ånd har ikke kjøtt og bein, som dere ser at jeg har.» Dermed viste han dem sine hender og føtter. Da de i sin glede ennå ikke kunne tro, men bare undret seg, spurte han dem: «Har dere noe å spise her?» De ga ham et stykke stekt fisk, og han tok det og spiste mens de så på.

Han var ikke død! Er det en konspirasjon vi lukter i den fjerne fortid?

Lenke til kommentar
Hvordan så han ut, da?

8721910[/snapback]

Hvis det er ingen som vet, så blir det desto lettere, for da kan jeg bare henge et skilt rundt halsen. :) Men veldig seriøst var det ikke. Dog har jeg lyst til å besøke det, hadde vært interessant å se hvordan det er.

Synes dette museet er litt for ensartet. Tror jeg skal lage et museum som kombinerer vitenskap og norrønsk mytologi. Teaterstykker om hvordan Yme mesket seg på Audhumbla, og hvordan de første menneskene ble til, samt andre historier.

"Kjempen Yme fikk barn med seg selv. Mens han lå og sov, begynte han å svette, og frem fra den venstre armhulen hans vokste det plutselig et mannlig og et kvinnelig vesen. Bena til Yme paret seg med hverandre og fødte en sønn med seks hoder; Thrudgelmir, far til Bergelme. Dette er begynnelsen til rimtussenes slekter, jotnene."

"Frem fra liket til Ymer krøp det små mark. Disse var opprinnelsen til dvergene, de underjordiske som lever i huler og grotter. Æsene valgte fire av dem til å støtte himmelhvelvingen og å vokte verdens fire hjørner. Disse dvergene heter: Østre, Vestre, Nordre og Søndre."

"Ifølge mytologien ble menneskene til en gang gudene Odin, Ve og Vilje gikk langs en strand. Her fant de to trestokker som hadde drevet i land. En var av ask og den andre av alm.

Odin blåste livets pust inn i trestokkene, så de kunne puste og leve. Vilje ga dem forstand og bevegelse, mens Ve ga dem form, tale, hørsel og syn. De ga dem varme og farge, slik at de ikke lenger bare var drivved, men mann og kvinne. De kalte mannen Ask og kvinnen Embla. Fra disse to stammer alle mennesker."

Endret av andir
Lenke til kommentar

http://cosmos.bcst.yahoo.com/up/player/pop...=61492&src=news

Ok...noen bør seriøst gjøre noe å bare starte et politisk parti som setter slutten på denne galskapen. Nok bør faen ta meg være nok..dette går ikke lengre. Hvordan kan folk tenke slik som dette her forsatt?

Hvordan kan de rett og slett VÅGE å oppdra små baren til å tro på dette lengre? Hvordan kan de...at...jeg finner ikke ord hvor på hvor blåst det er..hvordan folk kan være så blind? Er det virkelig mulig å feillære barn på den måten der?

Lenke til kommentar
http://cosmos.bcst.yahoo.com/up/player/pop...=61492&src=news

Ok...noen bør seriøst gjøre noe å bare starte et politisk parti som setter slutten på denne galskapen. Nok bør faen ta meg være nok..dette går ikke lengre. Hvordan kan folk tenke slik som dette her forsatt?

Hvordan kan de rett og slett VÅGE å oppdra små baren til å tro på dette lengre? Hvordan kan de...at...jeg finner ikke ord hvor på hvor blåst det er..hvordan folk kan være så blind? Er det virkelig mulig å feillære barn på den måten der?

8743623[/snapback]

And non-christians that needs to be saved.

Opplyst land meg langt opp i ryggen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...