Alastor Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg tok ikke poenget, og ber folk diskutere sak og ikke person . Lenke til kommentar
McFly Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Jepp, slike som deg hevder at det er nok jobb til alle selv om man har 20 prosent arbeidsledighet. Det er en tabell på side 4 her: http://www.nav.no/binary/805349303/file Det er et par sektorer, hvor det er stor mangel i forhold til arbeidsledighet, dette er kvalifiserte stillinger som ingeniører, og det er mindre kvalifiserte yrker som bygningsbransjen og transport. Man kan dog ikke ansette hvem som helst i bygningsbransen, fordi man krever relativt god fysikk der og i mange jobber også håndtverkerkompetanse. Det er derimot overskudd på butikkarbeidere. Innen transport trenger man gjerne truckførerbevis og andre førerkort. Lenke til kommentar
Plosj Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Jepp, slike som deg hevder at det er nok jobb til alle selv om man har 20 prosent arbeidsledighet. Det er en tabell på side 4 her: http://www.nav.no/binary/805349303/file Det er et par sektorer, hvor det er stor mangel i forhold til arbeidsledighet, dette er kvalifiserte stillinger som ingeniører, og det er mindre kvalifiserte yrker som bygningsbransjen og transport. Man kan dog ikke ansette hvem som helst i bygningsbransen, fordi man krever relativt god fysikk der og i mange jobber også håndtverkerkompetanse. Det er derimot overskudd på butikkarbeidere. Innen transport trenger man gjerne truckførerbevis og andre førerkort. 8727177[/snapback] Jeg må innrømme at jeg ikke helt klarer å følge deg.. dessvere . Jeg er ikke noen ekspert men , jeg klipper litt fra trådstarter Når ble egentlig vi nordmenn for "fine" til å ta disse jobbene selv? Temmelig rasistisk vil nå jeg si, å kreve at de skal komme hit og gjøre "negerarbeidet" for oss. Og samtidig stjeler vi viktig arbeidskraft fra den fattige delen av verden, og ødelegger den økonomiske veksten hos de. kan det være pga Man kan dog ikke ansette hvem som helst i bygningsbransen, fordi man krever relativt god fysikk at vi MÅ ha innvandring . Jeg kan i alle fall snakke for Fiskeri næringa , Byggebransjen også Helsesektoren .DER er det stort behov for ufaglært arbeidskraft.. Lenke til kommentar
McFly Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Plosj ser helt bort fra det jeg skrev om alderen på dem som faktisk var uten jobb....... Man kan dessuten ikke ansette hvem som helst i byggebransjen. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Man kan dessuten ikke ansette hvem som helst i byggebransjen. 8727867[/snapback] Bortimot! Såfremt man får kyndig veiledning på enkle arbeidsoppgaver så er ikke det noe problem. Lenke til kommentar
McFly Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Problemet i byggebransjen er at mange rett og slett ikke har god nok fysikk. Mange unge som ikke har hatt noen fysisk aktivitet i barndommen har endog problemer med balanse og koordinasjonsevnen. Det at det hadde vært lett å få folk her i landet hadde vært sant om det var slik at kun 70 prosent av 30 åringer jobbet, men slik er det ikke. Det er heller slik at langt flere enn 70 prosent av folk i tredveårene er i jobb, mens litt over eller under 50 prosent er i jobb når man runder 50 år. Lenke til kommentar
Plosj Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Problemet i byggebransjen er at mange rett og slett ikke har god nok fysikk. Mange unge som ikke har hatt noen fysisk aktivitet i barndommen har endog problemer med balanse og koordinasjonsevnen. Det at det hadde vært lett å få folk her i landet hadde vært sant om det var slik at kun 70 prosent av 30 åringer jobbet, men slik er det ikke. Det er heller slik at langt flere enn 70 prosent av folk i tredveårene er i jobb, mens litt over eller under 50 prosent er i jobb når man runder 50 år. 8728283[/snapback] Joda jeg har skjøndt hva du mener og jeg er enig. Noe av de du skriver også dikriminering mot bestemte aldersgrupper o.l ..så du har rett.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 1 innlegg som var helt off topic er slettet. Minner om reglene for diskusjon og debatt på politikkforumet. Respekter din debattmotstander, selv om du er dypt uenig med han. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå