ZombieBobie Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 Hei, lurte på om noen har forslag til clip-on vifter til chipset heatsinks. Har en fra mitt gamle A8N32-SLI som jeg har fått festet på mitt nye P5N32-E SLI Plus. Kjører vannkjøling på CPU'en (E6600), noe som fører til litt dårlig kjøling av chipsetribbene rundt. Og de blir veldig varme på høyere overklokking. Ved 3.35ghz er de *for* varme, og pc'en blir ustabil. (Kan ikke ta på de, for da brenner jeg meg, noe som tyder på at de er altfor varme ) Vurderer også en løsning som innebærer å kutte hull i sidedøren og så feste en 120mm intake vifte der. Men hadde helst sett å slippe det. Dog det sikkert hadde vært en god løsning. Har ellers 2x120mm intake i front, 2x120mm intake i topp (gjennom radiator), 2x80mm exhaust bak + 120mm exhaust øverst-bak (over PSU). Er dog stillegående vifter så er ikke all verdens luftgjennomstrømning til tross for antall vifter. (ingen over 16db) Ellers går også både GPU og PSU med vifter (for øyeblikket hvertfall). Forslag mottas med takk (PS: Må være stillegående). Og om noen vet om hvor man kan få tak flere clip-on vifter så hadde det vært flott -ZB Lenke til kommentar
t_k Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 Tviler veldig mye på om du trenger noe mere kjøling men om du vil kan du jo kjøpe ett Sunbeam PCI "Wherever Rack". Sjekk først om den passer og ikke kommer til og ta borti noe. Du kan montere en vifte på den som blåser rundt chipset området. Sjekk bildene på Microplex. http://www.microplex.no/product.aspx?pid=SBPCIWHR&mcat= Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 chipsettet på P5N32-E SLI Plus blir unormalt varmt (er en spesiell utgave med 650i NB og 570 SB). Kanskje like greit å slenge på vannkjøling på chipsettet og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå