Gå til innhold

Konsertbilde: "I konsertlyset"

TLZ

Anbefalte innlegg

Skolen her arrangerer 'Grand Prix' der forskjellige band konkurerer om å vinne. Dette som de fleste er koverband, og spilte sangen 'Dogs and Locusts' av bandet 'Silver. Vokalisten som er avbildet er Thomas Søyland.

Jeg inrømmer glatt jeg brukte både autofokus og automatisk instillinger, umulig å rekke å stille om instillingene så kjapt som lysforholdene forandrer seg igjennom en konsert(pga. lyskastere) uansett.

I form av etterbehandling så har bildet gjennomgått bittelitt Unsharp Mask, og resize. Det har også en svak økning i saturasjonen, men det er fordi JPG-bilde formatet senket den så saturasjonen er i praksis helt lik orginalen.

Er rimelig fornøyd med dette bildet, var heldig med belysningen, posen og det hele. Fikk en del ganske helt ok bilder på konserten, men denne overgikk resten. Veldig synd at stativene stod foran, men det var det lite å gjøre med.

Er klar over at han er utbrent, men jeg synes egentlig det ikke gjør noe. Skal man ha høy kontrast så ser jeg ikke noe galt i kjøre det fult ut. (Så lenge det ser bra ut naturligvis.)

post-22017-1180309928_thumb.jpg

Kritikk, ros, og ris tas i mot med takk. (Særlig hvis de inneholder begrunnelser.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bildet er kult og posituren er stilig, men det er noen ting som kunne vært bedre. Du brukte autoinnstillinger, kanskje burde bildet hatt en runde i Neat Image eller lignende for å redusere støyen? Er også enig i det som er sagt om mikrofonstativene, de er i veien og får det til å se om som om han ikke klarer å fylle scenen helt.

Har du noen bilder fra andre vinkler, f. eks andre siden av scenen?

Sånn bortsett fra det så syns jeg det var bra, hehe. Skarpt og greit.

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer! :)

Litt mørke rundt hadde gjort seg, ja.

Ta det en runde i PS?

8727857[/snapback]

Å gjøre mørkere rundt? Jeg er uenig, synes det blir for unaturlig. Er det noe jeg er fornøyd med så er det belysningen. :p

Bra lys, du har fanget stemingen veldig bra. Distraherende med mic. stativene i veien, kunne funnet en annen vinkel så du slapp de.

8727847[/snapback]

Jeg gikk rundtom kring og prøvde flere vinkler, tror jeg har noen der mikkene ikke er i veien... men prisen på det var elendig komposjon, og belysning.

..kanskje burde bildet hatt en runde i Neat Image eller lignende for å redusere støyen?

8729792[/snapback]

Det skal jeg vurdere, selv om jeg egentlig ikke ser poenget. Bildet er såpass lite at støyet ikke er så tydelig uansett, dessuten har Neat en lei vane med å viske ut små detaljer.

Lenke til kommentar

Veldig bra posering, og selve lyset på vokalisten er veldig bra :) Men det er for mange forstyrrende elementer i bildet som tar mye av fokuset vekk i fra vokalisten. Den monitoren der er vel den største synderen av dem alle og selvfølgelig mic stativene.

Personene i bakgrunnen er også en smule distraherende, de gir ikke så mye til bildet, vokalisten virker som om han er meget meget engasjert mens de andre egentlig bare står der.. Mulig det hadde gjort seg med en smule levels/eksponert det ned en smule. En siste ting hadde vel vært å lagt til litt vignettering i hjørnene for å prøve å trekke fokuset i mot midten av bildet slik at man kansje overser de forstyrrende elementene (særlig da monitoren :) )

Og hvem sier det er noe galt i å bruke de automatiske instillingene når man tar bilder på konsert, å gjøre noe annet vil bare resultere i dårlige bilder :] Nei takke meg til blenderprioritet og etterbehandling i RAW converter :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...