Gå til innhold

Priser På Toll


Anbefalte innlegg

Går det an å laste ned den browseren noe sted?

Jeg ville gått for R4 hvis jeg var deg. Spurte rundt på en del fora og leste en del anmeldelser, konklusjonen var at R4/M3 Simply er den beste Slot 1 løsningen idag. Men, hvis du vil, må du ggjerne prøve den du linket til. Jeg har aldri hørt om det merket, og ville nok gått for R4 istedet.

8720062[/snapback]

 

http://ds.qj.net/Okiwi-Alpha-v1-out-now/pg/49/aid/87032

 

vet du om man trenger noe passme eller noe sånt til det kortet jeg linket?

det er halve prisen til R4

Endret av AP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen slot 1 enheter trenger Passme eller noe sånt. De fleste Slot 1 enheter har også innebygget Passme funksjon hvis du hadde tenkt å bruke slot 1 kortet sammen med en slot 2 løsning. Joda, prisen var billigere. Men med R4 vet jeg hva jeg får. Men du kan jo google etter anmeldelser.

 

Edit: Takk for link.

Endret av Raijin
Lenke til kommentar
Bare husk at alt er ikke billig selv om en kjøper det fra utlandet. Kan se billig ut, men prisen før du får henta det kan bli ganske så dyr.

 

Søk på forumet, internett og toll.no for det er en del smarte måten en kan få ting inn i landet billig og lovlig på.

8719996[/snapback]

Hvis du unngår toll / moms på en vare som har en verdi på over 200 kr, så bryter du loven åkke som.

8720003[/snapback]

 

Viser jo bare at du ikke veit om disse det, ikke at de ikke finnes.

Endret av magnus
Lenke til kommentar
Jeg er fullt klar over de muligheter som finnes. ALT av kjøpte ting som koster over 200 kr, skal det betales moms på + eventuell toll. Da ser jeg selvsagt bort fra bøker og mynter.

8720315[/snapback]

 

Ikke hvis du får varene levert til en adresse i f.eks. Sverige, og transporterer de over grensa selv, da er nemlig grensa på 3000/6000kr avhengig av hvor lenge du har vært utenlands.. MEN; da slipper du imidlertid ikke unna å betale moms i avsenderlandet (slik er nemlig reglene innen EU's indre marked: mva skal betales til/i det landet selger befinner seg)

 

Dagbladet

Lenke til kommentar
Jeg er fullt klar over de muligheter som finnes. ALT av kjøpte ting som koster over 200 kr, skal det betales moms på + eventuell toll. Da ser jeg selvsagt bort fra bøker og mynter.

8720315[/snapback]

 

Ikke hvis du får varene levert til en adresse i f.eks. Sverige, og transporterer de over grensa selv, da er nemlig grensa på 3000/6000kr avhengig av hvor lenge du har vært utenlands.. MEN; da slipper du imidlertid ikke unna å betale moms i avsenderlandet (slik er nemlig reglene innen EU's indre marked: mva skal betales til/i det landet selger befinner seg)

 

Dagbladet

8726807[/snapback]

Hvor mye bruker du i bensin på den turen? Slitasje på bil? Hvor lang tid bruker du?

 

Jeg holder meg til måter som innebærer at jeg kan holde meg innenfor landets grenser.

Lenke til kommentar
AP: Du trenger jo ikke det hvis du bestiller adapter og minnekort hver for seg.

8727040[/snapback]

 

Jeg skal kjøpe adapter bundle + sekk + psp

8727050[/snapback]

 

så unngår jeg toll og moms hvis jeg ber dem sende som gave? har også tenkt å kjøpe 360 wii ps2 og ps3

Endret av AP
Lenke til kommentar
Bare husk at den da er kun forsikret for den summen og du taper mye vist den blir ødelagt eller forsvinner under frakten..

 

Frakt selskapen utbetaler kun verdien varen var oppgitt til på pakken,samme verdi som det regnes moms av.

8719932[/snapback]

 

 

Dette er ikke helt rett. Transportøren har en godsansvar for varens verdi intill 8.33 SDR pr.kg. bruttovekt gods. 1 SDR var NOK 9.112950 den 25.05.07. Dette innebærer at transportøren har et maksimalt erstatningsansvar på ca 76 kr pr kg. For en PS3 som sikkert ikke veier mer enn noen få kilo kan du bare glemme å få full erstatning dersom ikke varen er forsikret eller selger er utrolig samarbeidsvillig.

 

Om varen er forsikret kommer av hvilken leveringsbetingelse varen blir sendt på, og aller viktigst om det er avtalt forsikring mellom kjøper og selger. Hvilken leveringsbetingelse ihht. Incoterms 2000 bestemmer også når risikoen går over fra selger til kjøper.

Lenke til kommentar
Bare husk at den da er kun forsikret for den summen og du taper mye vist den blir ødelagt eller forsvinner under frakten..

 

Frakt selskapen utbetaler kun verdien varen var oppgitt til på pakken,samme verdi som det regnes moms av.

8719932[/snapback]

 

 

Dette er ikke helt rett. Transportøren har en godsansvar for varens verdi intill 8.33 SDR pr.kg. bruttovekt gods. 1 SDR var NOK 9.112950 den 25.05.07. Dette innebærer at transportøren har et maksimalt erstatningsansvar på ca 76 kr pr kg. For en PS3 som sikkert ikke veier mer enn noen få kilo kan du bare glemme å få full erstatning dersom ikke varen er forsikret eller selger er utrolig samarbeidsvillig.

 

Om varen er forsikret kommer av hvilken leveringsbetingelse varen blir sendt på, og aller viktigst om det er avtalt forsikring mellom kjøper og selger. Hvilken leveringsbetingelse ihht. Incoterms 2000 bestemmer også når risikoen går over fra selger til kjøper.

8727337[/snapback]

 

unngår man toll og moms viss man ber selger sende pakken som gave?

-----------------------------------------------------------------------------------

Ingen som har peiling?

Endret av AP
Lenke til kommentar
unngår man toll og moms viss man ber selger sende pakken som gave?

 

Dersom du får avsender til å godta det og tollen går på den så ja. Sjansen er vel liten.

8727591[/snapback]

 

Ja jeg ba avsender om å merke det som gave og sende det til en pris på 13$

dette sa han ja til

Lenke til kommentar
Hvor mye bruker du i bensin på den turen? Slitasje på bil? Hvor lang tid bruker du?

 

Jeg holder meg til måter som innebærer at jeg kan holde meg innenfor landets grenser.

8727011[/snapback]

 

Ettersom jeg bor ca 130km fra svenskegrensa (Bjørnefjell/E10) og ca 150km fra finskegrensa (Kilpisjärvi/E8) drar jeg personlig aldri på grensehandel.. :innocent: Bare påpekte at det fantes lovlige smutthull, men økonomien i det avhenger jo som du påpeker sterkt av hvor nært grensa man bor...

Lenke til kommentar
AP: dealextreme merker dette for deg automatisk.

8728089[/snapback]

 

da så.

 

men det er en annen side som heter mobilemagic

de har ca 1000 kroners billigere konsoller tror du de også gjør dette auto?

Lenke til kommentar
Hvor mye bruker du i bensin på den turen? Slitasje på bil? Hvor lang tid bruker du?

 

Jeg holder meg til måter som innebærer at jeg kan holde meg innenfor landets grenser.

8727011[/snapback]

 

Ettersom jeg bor ca 130km fra svenskegrensa (Bjørnefjell/E10) og ca 150km fra finskegrensa (Kilpisjärvi/E8) drar jeg personlig aldri på grensehandel.. :innocent: Bare påpekte at det fantes lovlige smutthull, men økonomien i det avhenger jo som du påpeker sterkt av hvor nært grensa man bor...

8727767[/snapback]

Det er et smutthull som ikke gjelder for alle og det er egentlig heller ikke relevant, (i forhold til det poenget jeg hadde, da jeg kommenterte den aktuelle posten) med tanke på at det blir andre lover og regler som gjelder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...