Gå til innhold

Priser På Toll


Anbefalte innlegg

På de fleste varer må man bare betale norsk merverdiavgift. Hvis du kjøper i en utenlandsk butikk, og det er merverdiavgift i det landet, kan du få trukket av den utenlandske momsen, og du betaler bare norsk moms. Jeg og pappa kjøpte en del utstyr til modelljernbane i Tyskland. Vi fikk trukket ut den tyske momsen og betalte norsk moms da pakken kom til Norge. Da jeg snakket med butikken, gikk dette så å si automatisk. Innehaveren sa umiddelbart at han skulle trekke fra den tyske momsen. Enda sparte vi nesten 5000 kr på det kjøpet i forhold til hvis vi skulle kjøpt samme varene i Norge.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tingen du må passe på når du bestiller varer fra utlandet er den momsen du må ut med. Dette løses som ofte ved at du ber avsenderen om å skrive på pakken at verdien er 200 kr. Er en del nettbutikker som gjør dette for deg.

8719917[/snapback]

 

Takk for tipset skal bruke det.

8719921[/snapback]

Bare husk at den da er kun forsikret for den summen og du taper mye vist den blir ødelagt eller forsvinner under frakten..

 

Frakt selskapen utbetaler kun verdien varen var oppgitt til på pakken,samme verdi som det regnes moms av.

Endret av taz
Lenke til kommentar
Tingen du må passe på når du bestiller varer fra utlandet er den momsen du må ut med. Dette løses som ofte ved at du ber avsenderen om å skrive på pakken at verdien er 200 kr. Er en del nettbutikker som gjør dette for deg.

8719917[/snapback]

 

Takk for tipset skal bruke det.

8719921[/snapback]

Bare husk at den da er kun forsikret for den summen og du taper mye vist den blir ødelagt eller forsvinner under frakten..

8719932[/snapback]

 

Da kan jeg vel bruke 13 kr på moms

Lenke til kommentar
På de fleste varer må man bare betale norsk merverdiavgift. Hvis du kjøper i en utenlandsk butikk, og det er merverdiavgift i det landet, kan du få trukket av den utenlandske momsen, og du betaler bare norsk moms. Jeg og pappa kjøpte en del utstyr til modelljernbane i Tyskland. Vi fikk trukket ut den tyske momsen og betalte norsk moms da pakken kom til Norge. Da jeg snakket med butikken, gikk dette så å si automatisk. Innehaveren sa umiddelbart at han skulle trekke fra den tyske momsen. Enda sparte vi nesten 5000 kr på det kjøpet i forhold til hvis vi skulle kjøpt samme varene i Norge.

8719928[/snapback]

 

Dette høres lurt ut men hvordan skal jeg be kineserne om å gjøre det da?

Lenke til kommentar

Da kan jeg vel bruke 13 kr på moms

8719946[/snapback]

 

 

??

 

Hva er prisen på det du skal kjøpe ink. frakt?

8719961[/snapback]

 

Jeg skal kjøpe PSP Wii Xbox360 PS2 PS3 og ekstra utstyr.

 

Men først R4DS. Flash Card For DS Den koster rundt 1000- Her men 330- i Hong Kong fri frakt.

 

Firmaet er tysk men varene sendes fra Hong-Kong

 

Så dere er sikre på at jeg ikke trenger å betale toll for psp ps3 osv?

for da sparer jeg 2000 KR og kjøper fra utlandet

Endret av AP
Lenke til kommentar
Dette høres lurt ut men hvordan skal jeg be kineserne om å gjøre det da?

8719949[/snapback]

Vet ikke om Kina har merverdiavgift. Det må du nesten spørre dem om, hvis de snakker engelsk. Det engelske ordet for merverdiavgift er "sales tax".

8719962[/snapback]

 

Enda mer kjent er vel VAT.

Lenke til kommentar

AP: Hvis du skal ha R4 så anbefaler jeg deg å sjekke ut www.dealextreme.com Der får du R4 til 193 kr, gratis frakt! Jeg og en kamerat har bestilt derifra nå. Du kommer også under 200 kroners grensen, så du behøver ikke å tenke på toll, men de merker uansett varen for deg. I tillegg er de en av de få nettbutikkene jeg har kommet over som kan garantere deg at de har japanske minnekort til salgs(dette er lurt å skaffe samme med R4 så unngår du slowdowns i enkelte spill). Anbefaler deg ihvertfall dealextreme.com!

 

Edit: Link til bundelen.

Endret av Raijin
Lenke til kommentar
AP: Hvis du skal ha R4 så anbefaler jeg deg å sjekke ut www.dealextreme.com Der får du R4 til 193 kr, gratis frakt! Jeg og en kamerat har bestilt derifra nå. Du kommer også under 200 kroners grensen, så du behøver ikke å tenke på toll, men de merker uansett varen for deg. I tillegg er de en av de få nettbutikkene jeg har kommet over som kan garantere deg at de har japanske minnekort til salgs(dette er lurt å skaffe samme med R4 så unngår du slowdowns i enkelte spill). Anbefaler deg ihvertfall dealextreme.com!

8719984[/snapback]

 

Er det 193 KR INKL 1gb Micro SD?

 

Siden du har R4DS har du sikkert DS.

Du vet vel at du kan se på film og få gratis browser og VOIP med det kortet?

 

$43.95 VS $55.40 Takk. nå sparer jeg enda mer.

Håper de tar Paypal

Endret av AP
Lenke til kommentar
På de fleste ting er det ikke noe som helst toll, bare moms.

 

Hva er det du skal kjøpe?

8719608[/snapback]

 

Jeg skal kjøpe flash kort og konsoller + konsollutstyr (separert, ikke alt på en gang)

8719686[/snapback]

Da er det ingen toll.

 

Det du må betale er moms + et forenklet fortollingsgebyr (hvis varens verdi + frakt er under 1000 kr), hvis denne summen er over 1000 kr blir gebyret noe større (ca. 150 kr) og du kan ikke foreta fortolling selv. Du kan registrere deg på toll.no og selv fortolle pakker som har en verdi på under 1000 kr.

 

Billige Micro SD minnekort.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Bare husk at alt er ikke billig selv om en kjøper det fra utlandet. Kan se billig ut, men prisen før du får henta det kan bli ganske så dyr.

 

Søk på forumet, internett og toll.no for det er en del smarte måten en kan få ting inn i landet billig og lovlig på.

Lenke til kommentar

AP: Jepp har fått med meg mulighetene. Men får å kunne ta i bruk Browseren, Rumble og muligheten til å spille GBA roms så må du skaffe deg en slot 2 enhet. Denne funker greit med R4/M3 Simply, men jeg bør vel informere at den offisielt ikke støtter R4/Simply. Men folk har klart å få den til å fungere med R4/Simply, så det er ikke noe problemer med det. 193 er nok prisen for bare R4'en. Syntes det var en grei deal jeg. Har ikke sett den billigere noen andre steder. Du kan jo gjerne linke til det stedet du hadde tenkt å kjøpe, hvis det er billigere priser der.

 

 

Edit: Anbefaler det Kingston 1GB kortet hos dealextreme. Da er du garantert at det er produsert i Japan, som resulterer i at du kan spille alle spill uten slowdowns.

Endret av Raijin
Lenke til kommentar
Bare husk at alt er ikke billig selv om en kjøper det fra utlandet. Kan se billig ut, men prisen før du får henta det kan bli ganske så dyr.

 

Søk på forumet, internett og toll.no for det er en del smarte måten en kan få ting inn i landet billig og lovlig på.

8719996[/snapback]

Hvis du unngår toll / moms på en vare som har en verdi på over 200 kr, så bryter du loven åkke som.

Lenke til kommentar
AP: Jepp har fått med meg mulighetene. Men får å kunne ta i bruk Browseren, Rumble og muligheten til å spille GBA roms så må du skaffe deg en slot 2 enhet. Denne funker greit med R4/M3 Simply, men jeg bør vel informere at den offisielt ikke støtter R4/Simply. Men folk har klart å få den til å fungere med R4/Simply, så det er ikke noe problemer med det. 193 er nok prisen for bare R4'en. Syntes det var en grei deal jeg. Har ikke sett den billigere noen andre steder. Du kan jo gjerne linke til det stedet du hadde tenkt å kjøpe, hvis det er billigere priser der.

8720000[/snapback]

 

Din side er billigere, men browseren, jeg mener ikke NDS browser men en annen som ikke trenger noe extension. Si ifra hvis du vil ha den.

Endret av AP
Lenke til kommentar

AP: Bestiller du minnekortet for seg og R4 for seg, så er du garantert at det du slipper moms på en lovlig måte ettersom ingen av de enhetene koster mer enn 200. Du sparer uansett bare 1-2 USD på å velge bundelen.

 

Edit: Bare til å legge ut linken det. Den browseren du forteller om virker også interessant. Slik jeg forstod det trengte DS'en den ekstra RAM'en for å kjøre en browser. Skal uansett skaffe den Slot 2 enheten ettersom det er mange GBA klassikere jeg har lyst å spille. Den ekstra RAM'en gjør også at en del homebrew programmer går raskere.

Endret av Raijin
Lenke til kommentar
AP: Bestiller du minnekortet for seg og R4 for seg, så er du garantert at det du slipper moms på en lovlig måte ettersom ingen av de enhetene koster mer enn 200. Du sparer uansett bare 1-2 USD på å velge bundelen.

 

Edit: Bare til å legge ut linken det. Den browseren du forteller om virker også interessant. Slik jeg forstod det trengte DS'en den ekstra RAM'en for å kjøre en browser. Skal uansett skaffe den Slot 2 enheten ettersom det er mange GBA klassikere jeg har lyst å spille. Den ekstra RAM'en gjør også at en del homebrew programmer går raskere.

8720012[/snapback]

 

Den heter ihvertfal Okiwi

Lenke til kommentar

Går det an å laste ned den browseren noe sted?

Jeg ville gått for R4 hvis jeg var deg. Spurte rundt på en del fora og leste en del anmeldelser, konklusjonen var at R4/M3 Simply er den beste Slot 1 løsningen idag. Men, hvis du vil, må du ggjerne prøve den du linket til. Jeg har aldri hørt om det merket, og ville nok gått for R4 istedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...