Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann! Får bare opp "The game could not be started" når jeg prøver å starte "Pandora battery maker" fra guiden på side 1.

Har en Phat PSP med 3.90 M33

Du må ha en nyere versjon av pandoras battery.

red: Denne skal funke fint.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Da har jeg også børstet støv av min PSP. Jeg har ikke brukt den på en stund siden jeg klarte å upgrade den til 3.03 for en stund tilbake. Og da var det ikke mulig å downgrade den på det tidspunktet. Nå har jeg satt meg litt inn i Pandoras Batteri osv. Og jeg har nå den offisielle 3.80 FW. Lastet ned Dark_Alex sin 3.80 M33, men det funket ikke å legge over. Har lest i førsteposten her. Men hjalp meg egentlig ikke. Har skjønt at jeg trenger å lage meg en Pandoras batteri. Men så er det visst sånn at det kun funker med XP. Og jeg sitter med Vista her.

Hva må jeg gjøre nå for å få spilt og bruke homebrew (eller bare få m33)? Har en PSP phat, og ønsker CFW. Og ønsker å lage meg dette batteriet. Gidder ikke å kjøpe nytt batteri. Bruker det jeg har nå. Ønsker da å lage batteriet med den funksjonen at den kopierer serienummeret til batteriet eller noe. Slik at jeg kan gjøre den til vanlig batteri senere. Jeg bor i Trondheim for øyeblikket. Så om det er noen som vil låne meg eller hjelpe meg med batteriet så legger jeg meg langflat i støvet :)

Lenke til kommentar
Da har jeg også børstet støv av min PSP. Jeg har ikke brukt den på en stund siden jeg klarte å upgrade den til 3.03 for en stund tilbake. Og da var det ikke mulig å downgrade den på det tidspunktet. Nå har jeg satt meg litt inn i Pandoras Batteri osv. Og jeg har nå den offisielle 3.80 FW. Lastet ned Dark_Alex sin 3.80 M33, men det funket ikke å legge over. Har lest i førsteposten her. Men hjalp meg egentlig ikke. Har skjønt at jeg trenger å lage meg en Pandoras batteri. Men så er det visst sånn at det kun funker med XP. Og jeg sitter med Vista her.

Hva må jeg gjøre nå for å få spilt og bruke homebrew (eller bare få m33)? Har en PSP phat, og ønsker CFW. Og ønsker å lage meg dette batteriet. Gidder ikke å kjøpe nytt batteri. Bruker det jeg har nå. Ønsker da å lage batteriet med den funksjonen at den kopierer serienummeret til batteriet eller noe. Slik at jeg kan gjøre den til vanlig batteri senere. Jeg bor i Trondheim for øyeblikket. Så om det er noen som vil låne meg eller hjelpe meg med batteriet så legger jeg meg langflat i støvet :)

Pandora-programmet endrer oppstartskoden som blir gitt til din PSP når du skrur den på til FFFFFFFF, noe som setter PSP-en din i service-modus. Dette er reverserbart ved hjelp av samme programvare siden det kun er kodene FFFFFFFF og 00000000 som er reservert for Sonys hemmelige funksjoner (så vidt jeg vet). Hvilken kode som blir gitt til PSP-en din er derfor likegyldig så lenge den ikke er en av disse, så du trenger ikke å ha noe serienummer lagret.

For å legge inn M33 må du først ha 3.52 M33 og oppdatere den til 3.52 M33-4. Alle disse firmwarene ligger på Dark Alex sine hjemmesider.

Om du ønsker kan du sende PSP-en din til meg i Steinkjer, så kan jeg "fikse" den for deg.

EDIT: XP vs. Vista vet jeg ikke noe om.

Endret av Jckf
Lenke til kommentar

Må jeg da downgrade til 3.52 ? Hvordan blir opplegget da?

3.80 --> 3.52 --> 3.52 m33 --> 3.52 m33-4 --> Høyere?

Kan man downgrade fra 3.80 til 3.52 uten å tulle altså? Ikke dårlig. Skal prøve å se hva jeg får gjort.

Lenke til kommentar

Kan man downgrade fra 3.80 til 3.52 uten å tulle altså? Ikke dårlig. Skal prøve å se hva jeg får gjort.

Nåværende FW -> 1.50 -> 3.52 m33 -> 3.52 m33-4 -> Nyere m33-firmware.

Lenke til kommentar

Har ikke funnet noen måte å downgrade fra 3.80 til 1.50 på. Uten å bruke Pandora.

Lenke til kommentar

Har ikke funnet noen måte å downgrade fra 3.80 til 1.50 på. Uten å bruke Pandora.

Det er Pandora som er tingen ja =)

Lenke til kommentar

Hei

Har fått oppgraderts psp slim til versjon 3.71.

Men får ikke kjøort uppdate. hvordan skal jeg gjøre dette?

Har koppiert over 150.PBP(men denne lå som eprom?? skal den døpes om?

hva er sett kernel mode til 3.71?

Leste dette:

Det er utrolig enkelt å installere disse, men jeg anbefaler å installere 1.50 addon 2 først.

Pass også på at kernel mode er satt til 3.71 før du begynner.

Extract filene inn i /PSP/GAME/UPDATE, og kjør dem.

Du må også passe på å ha en 1.5 firmware update liggende på roten av memorysticken ved navn 150.PBP, for at 1.50 Addon 2 skal fungere. (1.5 FW finner du her)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...