Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte PSP i går og vil gjerne ha homebrew på den. Måtte oppgradere til 3.80 for å spille God Of War(kjøpt i butikk)..

Ingen andre måter å få homebrew uten å modde den?

edit: er faktisk firmware 3.95.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar
Er det mulig å bruke slik Datel tool-battery som er egnet til Phat, på en Slim også? Altså installere custom FW.

Ja absolutt! ;) Eneste er at phat batteriet er litt større en slim batteriet i høyden, slik at du ikke får på plass lokket med phat batteriet.

Lenke til kommentar
Kjøpte PSP i går og vil gjerne ha homebrew på den. Måtte oppgradere til 3.80 for å spille God Of War(kjøpt i butikk)..

Du kan enten modde batteriet ditt eller låne/kjøpe et ekstra.

Så alt jeg trenger er å modde batteriet? altså, åpne det og lage et brudd på en ledning?(hvis jeg leste rett).

Hva mer trenger jeg? noe spesielle minnekort som blir gjort om til magic stick (eller noe sånt?)

Lenke til kommentar

Du kan enten modde batteriet ditt eller låne/kjøpe et ekstra.

Så alt jeg trenger er å modde batteriet? altså, åpne det og lage et brudd på en ledning?(hvis jeg leste rett).

Hva mer trenger jeg? noe spesielle minnekort som blir gjort om til magic stick (eller noe sånt?)

Det er ikke en ledning som skal brytes, men ene foten på en komponent. Du trenger en memorystick pro duo som ikke er større enn 4GB for å lage en magic memorystick. Denne kan selvfølgelig bare formateres, så er den normal igjen.
Lenke til kommentar
Det er ikke en ledning som skal brytes, men ene foten på en komponent. Du trenger en memorystick pro duo som ikke er større enn 4GB for å lage en magic memorystick. Denne kan selvfølgelig bare formateres, så er den normal igjen.

Hvordan åpner jeg batteriet? og hva vil det si å bricke PSPen? er det mulig å ødelegge den helt?

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Hvordan åpner jeg batteriet? og hva vil det si å bricke PSPen? er det mulig å ødelegge den helt?

Du må ha noe tynt for å "lirke" det åpent med. Du ser en liten kant rundt hele batteriet. Det å bricke en PSP vil si å ødelegge den. Den kan ødelegges helt, men selv har jeg ikke klart dette, selv med flere mislykkede flashinger og endring av filer som egentlig børe få være i fred.

Lenke til kommentar
Tror jeg venter med homebrew til det er mulig å gjøre det på en litt mer sikker måte(om dette kommer?). Trenger egentlig bare musikk, film, spill og internett(grunnen til at jeg kjøpte PSP).

Kvaliteten på filmene er knall også :)

Du kan sende PSP-en din til noen for hacking, låne et hacket batteri eller bruke en PSP som allerede er hacket for å lage et pandora-batteri uten hardware-modifisering.

Lenke til kommentar
Tror jeg venter med homebrew til det er mulig å gjøre det på en litt mer sikker måte(om dette kommer?). Trenger egentlig bare musikk, film, spill og internett(grunnen til at jeg kjøpte PSP).

Kvaliteten på filmene er knall også :)

Du kan sende PSP-en din til noen for hacking, låne et hacket batteri eller bruke en PSP som allerede er hacket for å lage et pandora-batteri uten hardware-modifisering.

Nja.. eneste måte vil da være at det er noen i Bodø området som kunne gjort meg en "vennetjeneste", siden jeg er blakk.

Lenke til kommentar

Hei

Har nå kjøpt en brukt psp phat. Den har Firmware 2.50 og tenkte jeg skulle downgrade den og kjøre inn customfirmware ved hjelp av guiden. Når jeg først kjører downgrade programmet ber den meg sette inn et minnekort med minst 62 mb ledig plass (jeg har bare minnekort på 32 mb, men har bestilt en på 4 gb). Finnes det noen måter å downgrade til 1.50 uten minnekort eller på 32 mb?

Lenke til kommentar
Hei

Har nå kjøpt en brukt psp phat. Den har Firmware 2.50 og tenkte jeg skulle downgrade den og kjøre inn customfirmware ved hjelp av guiden. Når jeg først kjører downgrade programmet ber den meg sette inn et minnekort med minst 62 mb ledig plass (jeg har bare minnekort på 32 mb, men har bestilt en på 4 gb). Finnes det noen måter å downgrade til 1.50 uten minnekort eller på 32 mb?

Nei. Du må nok vente.

Lenke til kommentar
EG har nettopp kjøpt meg PSP

Fireware: 3.80

Og eg vil gjerne ha CFW på PSPen min.

Kan eg kjøpe dette i staden for å mekke med mitt eget.

Battery Tool for PSP Slim

Deretter skal eg bare følgje Pandoras Battery Guiden på første side.

Er dette rett?

Ja, det er helt rett. Da hopper du bare over den delen av guiden som består av å lage selve batteriet.

Lenke til kommentar
EG har nettopp kjøpt meg PSP

Fireware: 3.80

Og eg vil gjerne ha CFW på PSPen min.

Kan eg kjøpe dette i staden for å mekke med mitt eget.

Battery Tool for PSP Slim

Deretter skal eg bare følgje Pandoras Battery Guiden på første side.

Er dette rett?

Ja, det er helt rett. Da hopper du bare over den delen av guiden som består av å lage selve batteriet.

Takk, då kjøper eg det... :D

Endret av Kvalheimaren
Lenke til kommentar

Etter å ha lest litt rundt på tråden her og fulgt guiden har jeg nå 3.90 m33-3.

Vil bare takke alle som har bidratt med å gjøre det lett for oss nybegynnere!

Vet noen av dere om noen guider der ute for oss nybegynnere når det gjelder programmer og homebrews?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...