Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noe spesiellt man må gjøre etter å ha installert 3.90 M33-2 firmwaren ? Funker ikke å loade isofiler "Could not run" og mange andre applikasjoner som nekter å starte også. Har installert 1.50 Kernelen.

Du må ha en UMD i pspen din for at d skal fungere, eller så må du aktivere noe i recovery menyen.

Lenke til kommentar

Hei, nettopp kjøpt meg en PsP og et Datel Tool battery. Men nå har jeg selvfølgelig problemer med Total Newbie Installer til guiden hvordan man lager Pandoras Battery pakke. (Gjør det meg til en Total Mega Newbie? ;)

Jeg kommer til menyen der jeg skal velge nr 4 - Universal unbricker, men der stopper det opp og jeg får følgende beskje:

PSP MS IPL Installer

Load IPL code k:/msipl.bin

Can't open k:/msipl.bin

Press any key to continue......

Og sen kommer credits uten at noe har blitt kopiert til memorysticken...

k er stasjonsbokstaven til PSP'n og jeg har en PsP Slim med firmware 3.71

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Hei, nettopp kjøpt meg en PsP og et Datel Tool battery. Men nå har jeg selvfølgelig problemer med Total Newbie Installer til guiden hvordan man lager Pandoras Battery pakke. (Gjør det meg til en Total Mega Newbie? ;)

Jeg kommer til menyen der jeg skal velge nr 4 - Universal unbricker, men der stopper det opp og jeg får følgende beskje:

PSP MS IPL Installer

Noen som kan hjelpe?

Hmm, sikker på at du har fulgt instruksjonene 100%? Om ikke, anbefaler jeg at du laster ned programmet på nytt, i tilefelle noe av det er korrupt, og prøver på nytt.

Lenke til kommentar

PSP MS IPL Installer

Noen som kan hjelpe?

Hmm, sikker på at du har fulgt instruksjonene 100%? Om ikke, anbefaler jeg at du laster ned programmet på nytt, i tilefelle noe av det er korrupt, og prøver på nytt.

Jeg mener helt klart at jeg fulgt instruktionene til 100% Har prøvd flere ganger, men nå har det ordnet seg. fant en annen istallasjonspakke her:

http://pspslimhacks.com/forum/custom-firmw...ler-t107.0.html

:)

Lenke til kommentar

PSP MS IPL Installer

Noen som kan hjelpe?

Jeg mener helt klart at jeg fulgt instruktionene til 100% Har prøvd flere ganger, men nå har det ordnet seg. fant en annen istallasjonspakke her:

http://pspslimhacks.com/forum/custom-firmw...ler-t107.0.html

:)

Har du klart å installere cfw? I så fall, da du la over den pandora universal downgrader, hvor stort minnekort brukte du? Og du gjorde ikke noe mer enn det som stod i guiden og du så den menyen som kom opp da du skulle installere på PSPen? Jeg har problem med at det ike skjer noe da jeg setter i pandoras batteri uansett hva jeg bruker!

EDIT foresten bare glem det:P Fikk det til nå! Måtte bare bruke et minnekort som var mindre enn 4 gig.

Endret av hans_marius
Lenke til kommentar
Åssen ustyr trenger jeg til å starte med her?

Jeg har en PSP Slim, Versjon 3.71. Jeg kjøpte med et 4gb minnekort, og USB kabel til å koble til pc.

Det du trenger for å installere cfw i ditt tilfelle er et såkalt pandoras batteri (Tool Batteri som er å få kjøpt her: http://www.modnet.no/index.php?cPath=158_1...ae9d5bec88ef63) Du trenger også et annet minnekort som er under 4 giga, jeg prøvde med et på 1 giga og det virket heller ikke! Er ikke sikker på om dette skyltes akkurat det minnekortet, men jeg fikk det til med et på 512 mb. Så er det bare å enten følge guiden som står på første side eller denne der du har mulighet til å se hva som skjer på skjermen når du installerer den: http://pspslimhacks.com/forum/custom-firmw...ler-t107.0.html Lykke til:)

Lenke til kommentar

Jeg har nå cfw 3.71 M33-2 på min PSP slim og tenkte jeg skulle installere 3.90 M33-2 siden det er å anbefale, eller? Og lurte da på et par ting: Blir alt på minnekortet slettet da jeg installerer 3.90? Og kan jeg installere den med en gang, eller er jeg nødt om å installere alle de andre imellom 3.71 M33-2 og 3.90 M33-2 først? Og tilslutt, kan jeg installere med et 4 giga minnekort eller er det som med pandoras batteri at det er nødt om å være under 4 gig?

Lenke til kommentar
Taper man noe i form av nye oppdateringer og funksjonalitet ved å installere custom firmware på en psp ?
Spørs hvilken CFW man velger.

Jeg har nå cfw 3.71 M33-2 på min PSP slim og tenkte jeg skulle installere 3.90 M33-2 siden det er å anbefale, eller? Og lurte da på et par ting: Blir alt på minnekortet slettet da jeg installerer 3.90? Og kan jeg installere den med en gang, eller er jeg nødt om å installere alle de andre imellom 3.71 M33-2 og 3.90 M33-2 først? Og tilslutt, kan jeg installere med et 4 giga minnekort eller er det som med pandoras batteri at det er nødt om å være under 4 gig?
Ting på minnekortet blir ikke automatisk slettet hvis du ikke får beskjed om det, men du kan jo ta backup om du er paranoid.

Du kan hoppe rett til 3.90 m33, men ikke til 3.90 m33-2. Du MÅ ha den første versjonen før du installerer oppdateringene. Det blir som å installere Windows XP SP2 på en maskin uten Windows XP. Teit.

Lenke til kommentar

Har nå firmware 3.90 M33-2 custom og alt fungerer greit, dog merkes det i noen spill at ting ikke henger helt med, er dette pg Fw eller er det rett og slett minnekortet som er for sakte til å gi nok informasjon til psp en?

Skjer blandt annet i daxter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...